Glimtipper Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Barn på 7 og 9 år hjemme uten tilsyn alle hverdager i 2 uker er ikke forsvarlig! Enkelte ganger når jeg leser her inne, får jeg inntrykk av at mange mannfolk er ansvarsløse babyer selv. Hvorfor kvinner får barn med dem, er meg en gåte. Men det er sikkert ikke lett å se før ungene melder sin ankomst.... At barn på 7 og 9 år ikke kan være alene hjemme på dagtid er ganske nymotens. Det fantes verken barnehage eller SFO da jeg vokste opp, og vi hadde hele dager fri fra skolen. Jeg var da alene hjemme. Vi var også alene hver dag etter skolen. Foreldrene våre måtte tross alt jobbe. Men når barna selv er ukomfortable med dette og det finnes bedre løsninger, så må man selvfølgelig prøve på det. Er forøvrig enig med deg ang. enkelte foreldre, da kanskje spesielt menn, som har merkverdige prioriteringer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Om pappan godtar at de er hos deg kan du jo det, men du kan ikke forlange det. Men jeg håper at ungene er forholdsvis store og at han ikke har tenkt at to småskolebarn skal være hjemme alene hele dagen i to uker?! Hva tenker slike menn med!? Skal de ikke ta del i sine barns oppvekst i det hele tatt? Ingen fisketurer? Båtturer? Teltturer? Kino? Slike ting? ''Skal de ikke ta del i sine barns oppvekst i det hele tatt? Ingen fisketurer? Båtturer? Teltturer? Kino? Slike ting? '' Eksen min har hatt med ungene på kino én gang, ellers ingen turer noe sted, unntatt til nærbutikken. På to år... Jo, også ferieturen til bestefar på 79 år i fjor da... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Far mener han styrer selv hvordan han har samvær, og han vil ikke bruke opp sine ferieuker på barna. Derfor lurer jeg på om jeg skal la barna få bli hjemme som de ønsker. ''han vil ikke bruke opp sine ferieuker på barna.'' Huff!!!! For en innstilling! Skjønner godt at du vegrer deg for å sende barna til en far som lar to så små barn være alene hjemme hele dagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Nei, ikke noe. Alene hjemme om dagen. 7 og 9 år What??? Uten noen som passer dem??? Stryk mitt forrige svar - at han etterlater barna uten tilsyn er grunn for å la dem bli hjemme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Nei, ikke noe. Alene hjemme om dagen. 7 og 9 år Det hadde jeg rett og slett nektet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Nei, det kan du ikke! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Har foreslått det for lenge siden men han vil ikke det heller. Jeg synes du skal ringe han og legge fram problemstillingen. Si som sant er at barna ikke har lyst til å dra til han, og spør hvordan dere som foreldre skal takle denne situasjonen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Han vil ikke bruke opp sine ferieuker på barna ??????? Tuller du????? Finnes det noe så sinnsvakt idiotisk-barnslige-tullinng-drittsekk-ansvarsløse menn????? Fy flate...!!! Nå ble jeg både sjokkert og provosert!! Det var vel omtrent det jeg tenkte også. Gud bedre. Synes godt at du (singel-mammaen) kan foreslå at barna skal være hos deg. De får jo ikke noe utbytte av å være med faren. Og du føler kanskje ikke at du kaster bort ferien heller dersom du tar den sammen med barna. (Rister fortsatt på hodet over idiotisk mann.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 ''Men det er sikkert ikke lett å se før ungene melder sin ankomst....'' Det bør det være. En ordentlig, ansvarsfull og real kar forandrer seg ikke til en uansvarlig tosk bare fordi han blir far. Nei.. men de har ofte andre oppfatninger en oss kvinner om hva som er "nødvendig omsorg" for barn. Og det er jo en kjent sak at menn ikke tenker like langt som oss når det gjelder å vurdere konsekvenser. De har ofte en tendens til å se de praktiske løsningene ved ting, uten å legge så mye vekt på de følelsesmessige aspektene.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 ''Men det er sikkert ikke lett å se før ungene melder sin ankomst....'' Det bør det være. En ordentlig, ansvarsfull og real kar forandrer seg ikke til en uansvarlig tosk bare fordi han blir far. ''Det bør det være. En ordentlig, ansvarsfull og real kar forandrer seg ikke til en uansvarlig tosk bare fordi han blir far.'' Det var jo virkelig en innsiktsfull kommentar. Det er vel ingen som påstår at dette skjer "bare fordi han blir far". Personer av begge kjønn kan vise seg å være en annen i en situasjon med grå hverdager, stress, ansvar / forpliktelser, økonomiske og andre problemer, enn de var i en situasjon der de var unge, forelskede og relativt fri for belastninger. Man kan bli utsatt for påkjenninger i livet som utløser psykiske problemer og personlighetsforandringer. Husk også på at ikke alle barn er planlagte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Barna er bare 7 og 9 år. Da synes jeg faktisk at det stiller seg litt anneledes. Jeg mener man må skille mellom hva man synes er optimalt for barna, og hva man må overlate til far å ta stilling til. Forutsetter selvfølgelig at barna har en eller annen form for tilsyn i løpet av dagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest singel-mammaen Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 ''Men det er sikkert ikke lett å se før ungene melder sin ankomst....'' Det bør det være. En ordentlig, ansvarsfull og real kar forandrer seg ikke til en uansvarlig tosk bare fordi han blir far. Hvordan skal man avsløre en mann uten omsorgevner før man har sett han i en omsorgssituasjon? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Hm...kanskje han lider av en mangelsykdom. Det høres nemmelig ut som han mangler noe vesentlig, som de fleste foreldre har fått utdelt. Ulempen med å ikke sende de er at han kan drite i de neste gang, også blir det en vond sirkel. De vil jo ikke komme til meg, så da gidde ikke jeg å sette av tid til dem liksom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sant å si Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Har foreslått det for lenge siden men han vil ikke det heller. Du kan gå til familievernkontoret alene, vet du. Og det er sikkert ikke så dumt å legge fram dette for en nøytral tredjepart. Da har du ditt litt mer på det tørre når du evt. holder dem igjen, eller de velger å kontakte far for en samtale rundt dette. Hvis han fremdeles nekter å stille da, styrker det ikke kredibiliteten hans, akkurat. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerbris Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Kjære deg. Du kan ikke la barna dine reise til pappa for at de skal være alene hjemme hele dagen. For ungene er det viktig at pappa eller en annen voksen er tilstede og gjør noe sammen med de.. Ikke hele tiden hele dagen, men av og til iløpet av hver dag.. Viktig at de føler at pappa faktisk har savnet de, vil ha de på besøk og vie mye av sin tid og oppmerksomhet til de.. Nei du.. ikke send ungene dine til ham. Det er mer ødeleggende for ungene enn godt.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Du kan gå til familievernkontoret alene, vet du. Og det er sikkert ikke så dumt å legge fram dette for en nøytral tredjepart. Da har du ditt litt mer på det tørre når du evt. holder dem igjen, eller de velger å kontakte far for en samtale rundt dette. Hvis han fremdeles nekter å stille da, styrker det ikke kredibiliteten hans, akkurat. Vi har slitt ut tre stakkarer på familievernkontoret vi :-/ Problemet er at han er nøye på at de ikke kan bestemme over ham og at han gjør som han vil - så de kommer ikke gjennom de heller. Jeg har hatt tett og godt samarbeid med famvern i flere år - det er en fantastisk instans. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekte nick Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Jeg syns du skal kontakte barnevernet og forklare problemstillingen. Det å la to så små barn være alene hjemme hele dagen er nemlig ikke lov. Da vil du få barnevernets støtte i ryggen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.