Gjest Kjiiip? Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Hei. Vet det finnes en kalkulator som kan finne ut dette for meg, men jeg har ikke de opplysningene som trengs. Eksen vil ikke si hva han tjener. Jeg har fått kr 1500,- pr mnd til nå. Privat avtale mellom oss, men nå vil han plutselig gå ned til 1000,-. Han tjener mer enn meg, men jeg vet altså ikke hvor mye. Han har barnet en overnatting annenhver helg og en overnatting i uka. Ellers får han komme innom når som helst og av og til henter han barnet i barnehagen og har det noen timer på ettermiddagen. (Derfor får han middagsutgifter, sier han) Regner med det er vanskelig å svare på siden man mangler inntektsopplysninger, men hva syns dere høres rimelig ut? Han kjøper aldri klær og slikt og har ikke engang pysj, truser eller sokker hjemme hos seg til barnet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Han høres ut som en forbanna gnien tosk og jeg ville utvilsomt kontaktet NAV og betalt 750,- (?) for å få dem til å regne ut hva du skal ha i bidrag. Jeg tviler på at han kan nekte dem å få vite hva han tjener. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjiiip? Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Han høres ut som en forbanna gnien tosk og jeg ville utvilsomt kontaktet NAV og betalt 750,- (?) for å få dem til å regne ut hva du skal ha i bidrag. Jeg tviler på at han kan nekte dem å få vite hva han tjener. Ja, kanskje man bare skal gjøre det! Men du har ikke noen formening om hvor mye han burde betale i mnd på grunnlag av de få opplysningen jeg har skrevet ned, da? Kommer nok til å bli en liten diskusjon med han i ettermiddag har jeg på følelsen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Hvis barnet er 4 år gammelt (jeg gjettet), og dere tjener like mye, du får støtte til barnetilsyn, ekstra barnetrygd og skatteklasse 2, så blir bidraget på ca. 1200 kroner måneden. Hvis hans inntekt er mer enn halvannen gang så stor som din, blir bidraget ca. 1900 kroner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjiiip? Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Hvis barnet er 4 år gammelt (jeg gjettet), og dere tjener like mye, du får støtte til barnetilsyn, ekstra barnetrygd og skatteklasse 2, så blir bidraget på ca. 1200 kroner måneden. Hvis hans inntekt er mer enn halvannen gang så stor som din, blir bidraget ca. 1900 kroner. Barnet er fylt 5 år. Han tjener mer enn meg, men jeg aner ikke hvor mye. Vil tippe alt fra 50 000,- til 100 000,- mer enn meg. Jeg tjener rett under 300 000,- i året. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Barnet er fylt 5 år. Han tjener mer enn meg, men jeg aner ikke hvor mye. Vil tippe alt fra 50 000,- til 100 000,- mer enn meg. Jeg tjener rett under 300 000,- i året. Når den prosentvise forskjellen ikke er større, blir underholdskostnaden delt likt mellom dere. Jeg tror ikke den er høyere for 5-åringer. Dermed vil offentlig fastsatt bidrag bli på ca. 1200. Fortsatt forutsatt at du får støtte som enslig forsørger, hvis ikke blir det høyere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Jeg for min del fatter ikke at folk går inn på private avtaler, og ikke lar hele greia gå gjennom NAV. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ano i dag Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Ja, kanskje man bare skal gjøre det! Men du har ikke noen formening om hvor mye han burde betale i mnd på grunnlag av de få opplysningen jeg har skrevet ned, da? Kommer nok til å bli en liten diskusjon med han i ettermiddag har jeg på følelsen... Du kan gå inn på NAV sine hjemmesider og regne det ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Ja, kanskje man bare skal gjøre det! Men du har ikke noen formening om hvor mye han burde betale i mnd på grunnlag av de få opplysningen jeg har skrevet ned, da? Kommer nok til å bli en liten diskusjon med han i ettermiddag har jeg på følelsen... Min eks har - tja - rundt 350' i året kanskje? Brukte den kalkulatoren en gang og fikk at han skulle betale rundt 3500,- til meg i mnd.... Nå har vi en unge hver så vi skulle egentlig betalt til hverandre, men jeg noe mindre siden jeg tjener mindre, så vi har laget en avtale der han betaler meg en mindre sum som et slags mellomlegg. Men han er en kjernekar da, etter jul syntes han det var på tide med en indeksregulering og la på bidraget med et par hundrelapper på eget initiativ. Og til høsten er det bare snuppa som "bor" hos meg går på sfo så han slipper den utgiften og har sagt at da skal han betale halvparten for henne. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Hvis barnet er 4 år gammelt (jeg gjettet), og dere tjener like mye, du får støtte til barnetilsyn, ekstra barnetrygd og skatteklasse 2, så blir bidraget på ca. 1200 kroner måneden. Hvis hans inntekt er mer enn halvannen gang så stor som din, blir bidraget ca. 1900 kroner. Så lite? Mener at jeg kom ut på rundt 3500,- med den kalkulatoren en gang? Men eksen tjener ganske mye mer enn meg da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Så lite? Mener at jeg kom ut på rundt 3500,- med den kalkulatoren en gang? Men eksen tjener ganske mye mer enn meg da. Jeg bare kjørte kalkulatoren med litt forskjellige inntekter og sjekket. Det var resultatet jeg fikk. Eldre barn er dyrere, da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Jeg bare kjørte kalkulatoren med litt forskjellige inntekter og sjekket. Det var resultatet jeg fikk. Eldre barn er dyrere, da. Snuppa var 3-4 år den gangen jeg prøde kalkulatoren tror jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest been there done that Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 På skattelistene på nettet finner du inntekt. Snart kommer vel 2007 ligninga også. Han tjener ihvertfalll ikke mindre enn det du ser der, oftest mer. Så er det bare å regne ut på Nav. Husk å regne med både dine og hans ligningstall, så du ikke tar reell inntekt på deg, og den lavere nettinntekten på han. Det går ikk bare på inntekt, men om en av dere har flere barn og slikt. Det er jo kjempelett å regne det ut der, så det kan du prøve. Ellers hvis du er i tvil kan du bare sende inn via fogden. Jeg husker bare at det var fratrekk for netter når jeg regnet ut sist, ikke ettermiddager......... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Du sender bare inn et krav til nav, så krever de inn opplysningene hans. Ellers kan du sjekke inntekten hans på skattelistene. Og bruker du den fra nettavisen.no så får du inntekten hans før fradragene også, som er den du skal bruke. Og det er kun samvær med overnatting som gir fradrag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Hvis han slutter å betale det han skal ihht den avtalen dere har, så sender du den inn til nav og ber dem hente pengene for deg - de krever inn fra private avtaler også de. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Du sender bare inn et krav til nav, så krever de inn opplysningene hans. Ellers kan du sjekke inntekten hans på skattelistene. Og bruker du den fra nettavisen.no så får du inntekten hans før fradragene også, som er den du skal bruke. Og det er kun samvær med overnatting som gir fradrag. ''Og det er kun samvær med overnatting som gir fradrag.'' At en far ikke skal kunne ta med ungen sin og spise middag (hjemme eller ute) av og til uten at mor skal betale middagen er jo det glade vanvidd! Slike menn skulle hatt eneansvaret for et barn og sett hvor langt de kommer på en mnd med 1000,-! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 ''Og det er kun samvær med overnatting som gir fradrag.'' At en far ikke skal kunne ta med ungen sin og spise middag (hjemme eller ute) av og til uten at mor skal betale middagen er jo det glade vanvidd! Slike menn skulle hatt eneansvaret for et barn og sett hvor langt de kommer på en mnd med 1000,-! Jepp. *rister på hodet* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 På skattelistene på nettet finner du inntekt. Snart kommer vel 2007 ligninga også. Han tjener ihvertfalll ikke mindre enn det du ser der, oftest mer. Så er det bare å regne ut på Nav. Husk å regne med både dine og hans ligningstall, så du ikke tar reell inntekt på deg, og den lavere nettinntekten på han. Det går ikk bare på inntekt, men om en av dere har flere barn og slikt. Det er jo kjempelett å regne det ut der, så det kan du prøve. Ellers hvis du er i tvil kan du bare sende inn via fogden. Jeg husker bare at det var fratrekk for netter når jeg regnet ut sist, ikke ettermiddager......... ''Snart kommer vel 2007 ligninga også. '' Men selv om svært mange får skatteoppgjøret neste uke, så kommer ikke skattelistene på internett før enn i oktober. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.