Gå til innhold

Sjokoladekake - skal bake nå!

Minaline

Anbefalte innlegg

Voksenselskap i morgen kveld, må bake nå, rekker ikke i morgen. Vil ha en sjokoladekake, gjerne med vanlig krem eller sjokoladekrem. Jeg har følgende ingredienser:

Kakaopulver

Vaniljeksukkker

sukker

bakepulver

kremfløte

egg

melk

kokesjokalde

Vil ha en rund kake - den skal helst være saftig om kjempegod:)

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kakemoms

Kvikklunsjkake. Alltid velkommen her i huset både blandt store og små ihvertfall. Oppskriften er til langpanne, men kan godt lage i kakeform, sjekk da steketiden med en stekepinne/strikkepinne eller no og se at det ikke henger igjen deig på den når du stikker den midt i kaka.

kopper = kaffekopper, ikke krus.

lys krem = litt mektigere, men himla god. vil du ha krem inni kaka, så lag gjerne dobbel krem.

3egg

3kopper sukker

225gram smør

2ts bakepulver

3ss kakao

1,5kopp melk

ca 4kopper mel

visp egg og sukker til eggedosis

smelt smør og ha i eggedosisen

tilsett resten og rør godt

krem:

3-500gram melis

100gram smør

2ts vaniljesukker

3ts lunken/kald kaffe

1,5ss kakao

1/2kopp vann eller melk

mørk krem:

smelt smøret, bruk vann

lys krem:

ikke smelt smøret, bruk melk.

200grader, 25-30min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, hadde mel også..:) Det ble denne kaken. Men i stedet for å dele kaken å legge krem innimellom lagene har jeg tenkt å legge krem oppå i et litt tykt lag + ha sjokoladesaus oppå: Blir det bra tror du?

http://www.kakemonsen.no/sider/vis.asp?id=1350

Det blir jo samme smaken vil jeg tro. Den blir nok knallgod. Jeg fikk vann i munnen nå gitt ;) Skal bake sjokolademuffins med dattera mi i morgen, gleder meg over en ivrig liten baker for tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AneM1365380603

Hvis du har mandler også har jeg oppskrift på en kake med sjokoladekrem med en anelse kaffesmak. Kremen skal være inni og dekke hele kaka oppå. Den er utrolig god. Det er mannen min som pleier å lage den kaka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har mandler også har jeg oppskrift på en kake med sjokoladekrem med en anelse kaffesmak. Kremen skal være inni og dekke hele kaka oppå. Den er utrolig god. Det er mannen min som pleier å lage den kaka :)

Vil gjerne ha den oppskriften!! Gidder du å linke til den eller skrive oppskriften her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Vil gjerne ha den oppskriften!! Gidder du å linke til den eller skrive oppskriften her?

SJOKOLADEDRØM!

5 egg, 250 gram sukker, 250 gram mandler, 2 ts bakepulver.

Egg og sukker vispes til eggedosis, mandler males. 26 cm, diameter form. 175 grader, 50 min, nederste rille.

Krem: 1 plate kokesjokolade, 4 ss sterk kaffe, 2 pk fløte, 1 ts vaniljesukker.

Kremen fordeles inni og oppå kaka. Pyntes med sjokoladestrø eller raspa sjokolade.

Kaka kan sige litt når den kommer ut, men det gjør ikke noe. Ingenting synes når den er delt og kremen er i og på kaka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...