Gjest takk for hjelpa! Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Vet dere om en side jeg finner det? Jeg skal kjøpe klær til ei jente på 3 år, bør jeg da kjøpe str for 3 år? Tenkte noe sommerklær nå... Men er usikker på størrelsene, er 98 eller 104 for 3 åringer? og hva med 6 år? Tenkte kjøpe noe for ei jeg er tante til på 6 og snart. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharniqua Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Her har du en oversikt http://www.barnemix.no/utstyr/str.php 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 98 er vel egentlig for 3-åringer, men dette er generelle anbefalinger. Størrelsestallene referer til barnets høyde i cm, slik at en treåring godt kan passe 104 eller også 92. Skal det være en gave, slik at du ikke kan ta med barnet? I såfall ville jeg ha gått opp en størrelse med mindre hun er veldig liten for alderen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Jeg oppfatter 98 som 2 - 3 år, 104 som 3 - 4 år og 116 som 6 år. Men det varierer jo veldig, både avhengig av om barnet er stort eller lite for alderen, og på hvilken type klær du kjøper. F.eks. er H&M-klær vanligvis romslige i størrelsen, mens importerte klær kan være små. Dessuten er det iblant skikkelige "hopp" mellom størrelsene, f.eks. er det mange butikker som har et avdelingsskille mellom 116 og 122, og da kan 122 (som minste størrelse i en serie for store barn) virke stort mens 116 virker smått. Spesielt Cubus var jeg frustrert over da sønnen min var i grenselandet 6 - 7 år, det virket som om alt var enten for smått eller for stort. Så det er ikke lett. Her er en oversikt: http://www.barnemix.no/utstyr/str.php I butikkene synes jeg ofte betjeningen råder folk til å kjøpe for stort, liksom for å være sikker. Typiske sesongklær som sommertøy hadde jeg ikke kjøpt stort for sikkerhets skyld, du risikerer at de passer best ved juletider... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Jeg oppfatter 98 som 2 - 3 år, 104 som 3 - 4 år og 116 som 6 år. Men det varierer jo veldig, både avhengig av om barnet er stort eller lite for alderen, og på hvilken type klær du kjøper. F.eks. er H&M-klær vanligvis romslige i størrelsen, mens importerte klær kan være små. Dessuten er det iblant skikkelige "hopp" mellom størrelsene, f.eks. er det mange butikker som har et avdelingsskille mellom 116 og 122, og da kan 122 (som minste størrelse i en serie for store barn) virke stort mens 116 virker smått. Spesielt Cubus var jeg frustrert over da sønnen min var i grenselandet 6 - 7 år, det virket som om alt var enten for smått eller for stort. Så det er ikke lett. Her er en oversikt: http://www.barnemix.no/utstyr/str.php I butikkene synes jeg ofte betjeningen råder folk til å kjøpe for stort, liksom for å være sikker. Typiske sesongklær som sommertøy hadde jeg ikke kjøpt stort for sikkerhets skyld, du risikerer at de passer best ved juletider... 116 er IKKE for seks år! Billa er normalt høy, fylte fem i mars og er ca 117 cm høy - og hun må ha 122 i det meste for at det skal bli langt nok. 116 går, men det er endel plagg som er snaue da... Når det er sagt; hun er jo alt for tynn for 122 da... Vi må knyte sammen alt med belter og snører for at det skal henge på 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 116 er IKKE for seks år! Billa er normalt høy, fylte fem i mars og er ca 117 cm høy - og hun må ha 122 i det meste for at det skal bli langt nok. 116 går, men det er endel plagg som er snaue da... Når det er sagt; hun er jo alt for tynn for 122 da... Vi må knyte sammen alt med belter og snører for at det skal henge på Jada - poenget er bare at du finner mange på 6 år som også er "normalt høy", men som passer i 116. Det spørs også hvor man pleier å handle. 122 er ofte stort, men ikke nødvendigvis på lengden. Det er min erfaring også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest takk for hjelpa! Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Jeg oppfatter 98 som 2 - 3 år, 104 som 3 - 4 år og 116 som 6 år. Men det varierer jo veldig, både avhengig av om barnet er stort eller lite for alderen, og på hvilken type klær du kjøper. F.eks. er H&M-klær vanligvis romslige i størrelsen, mens importerte klær kan være små. Dessuten er det iblant skikkelige "hopp" mellom størrelsene, f.eks. er det mange butikker som har et avdelingsskille mellom 116 og 122, og da kan 122 (som minste størrelse i en serie for store barn) virke stort mens 116 virker smått. Spesielt Cubus var jeg frustrert over da sønnen min var i grenselandet 6 - 7 år, det virket som om alt var enten for smått eller for stort. Så det er ikke lett. Her er en oversikt: http://www.barnemix.no/utstyr/str.php I butikkene synes jeg ofte betjeningen råder folk til å kjøpe for stort, liksom for å være sikker. Typiske sesongklær som sommertøy hadde jeg ikke kjøpt stort for sikkerhets skyld, du risikerer at de passer best ved juletider... ser på www.laredoute.no der er størrelsene litt annerledes 86, 102, 114, 126 osv... Er 102 for 3 år da?Regner med disse størrelsene er for høyden til barnet. Hun jeg skal kjøpe til bor langt unna og jeg har ikke sett henne siden hun var 2, så vet ikke hvor høy hun er... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 116 er IKKE for seks år! Billa er normalt høy, fylte fem i mars og er ca 117 cm høy - og hun må ha 122 i det meste for at det skal bli langt nok. 116 går, men det er endel plagg som er snaue da... Når det er sagt; hun er jo alt for tynn for 122 da... Vi må knyte sammen alt med belter og snører for at det skal henge på 116 er da ansett for å være for 6 år de aller fleste steder? Min 5-åring er høyest av de i sin aldersgruppe i barnehagen, men ville druknet i 116. (Fyller riktignok ikke før til høsten da.) 110 er _mer_ enn stort nok på lengden foreløpig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 ser på www.laredoute.no der er størrelsene litt annerledes 86, 102, 114, 126 osv... Er 102 for 3 år da?Regner med disse størrelsene er for høyden til barnet. Hun jeg skal kjøpe til bor langt unna og jeg har ikke sett henne siden hun var 2, så vet ikke hvor høy hun er... Ja, tallene referer til barnets høyde i cm. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 116 er IKKE for seks år! Billa er normalt høy, fylte fem i mars og er ca 117 cm høy - og hun må ha 122 i det meste for at det skal bli langt nok. 116 går, men det er endel plagg som er snaue da... Når det er sagt; hun er jo alt for tynn for 122 da... Vi må knyte sammen alt med belter og snører for at det skal henge på 116 er IKKE for 6 år! Jenta mi bruker 110 i klær, og er helt perfekt - fyller seg selv helt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 ser på www.laredoute.no der er størrelsene litt annerledes 86, 102, 114, 126 osv... Er 102 for 3 år da?Regner med disse størrelsene er for høyden til barnet. Hun jeg skal kjøpe til bor langt unna og jeg har ikke sett henne siden hun var 2, så vet ikke hvor høy hun er... LaRedoute er jo fransk - husk at franske størrelser generelt er små. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 116 er IKKE for seks år! Billa er normalt høy, fylte fem i mars og er ca 117 cm høy - og hun må ha 122 i det meste for at det skal bli langt nok. 116 går, men det er endel plagg som er snaue da... Når det er sagt; hun er jo alt for tynn for 122 da... Vi må knyte sammen alt med belter og snører for at det skal henge på Fortsetter man med labans system er 116 5-6 år, og sånn oppfatter jeg det også. Man det betyr jo ikke at alle femåringen skal bruke 116, de varierer som kjent i størrelse - og jeg tror 117 cm er litt over snittet for en som akkurat fylte fem. Forøvrig bruker toåringen min, some etter labas system skulle passet i 98, 86.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 116 er IKKE for 6 år! Jenta mi bruker 110 i klær, og er helt perfekt - fyller seg selv helt... Hm, den skulle kanskje ikke til meg? Eller... Jeg vet ikke hvor gammel datteren din er 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 116 er IKKE for 6 år! Jenta mi bruker 110 i klær, og er helt perfekt - fyller seg selv helt... Min datter også, og hun er 6,5 år. Hun passer også masse klær i str 104. Hrmf. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Min jente som blir 3 år om ca en mnd bruker str 98 i bukser og 98/104 i alt annet. Datteren som begynner å nærme seg 5,5 år bruker 116 i bukser og 122 i andre plagg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Hm, den skulle kanskje ikke til meg? Eller... Jeg vet ikke hvor gammel datteren din er Hun er 6,5 år. -og bruker 110 i str. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.