Gjest ønsker nr.3 Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Vi driver med sosialraporten for vår tredje adopsjon. Barnevernet mente vi måtte være forberedt på avslag hos BUFdir og kanskje anke/klage - uansett kom de helt sikkert til å be om tilleggsinformasjon. Begge de forrige gangene har ting gått greit gjennom. Vi mener selv at vi er ressurs sterke og har tid - økonomi - plass og det som kreves for å bli godkjent for nr.3 Men nå blir jeg jo litt usikker. Noen av dere som kjenner til om dette stemmer? Hva er disse spesielle kriteriene man må oppfylle for å blir godkjent tredje gang? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Without nick Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Kjenner et par som adopterte nr. 3 da de var godt opp i årene.. For disse gikk det helt greit. Det eneste jeg har hørt de si i forhold til denne adopsjonsprosessen er at de ikke ble like godt møtt hos foreningene.. Derfor valgte de et annet byrå til formidlingen enn hva de hadde gjort tidligere. Veldig veldig Lykke til!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ketty Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Nei, det har jeg ikke hørt om. Selv venter vi på nr 3 fra Colombia i disse dager. Godkjenningen vår er fra des-05, så det er mulig at det imellomtiden er blitt innskjerping av regler. Utdypet ikke barnevernet hva de mente? Var aldri snakk om lignende i vår prosess...og vi har ganske alminnelig økonomi og bolig. Jeg ville hørt med dem om hva de mener med et slikt utsagn. Synes det høres merkelig ut at dere må være forberedt på avslag hos Bufetat eller spøsrmål om tilleggsinformasjon. I så fall tilleggsinformasjon om hva? Dersom det er så klart for barnevernet, er det vel bare å utdype disse punktene i sosialrapporten allerede nå. Vår prosess har vært lang, og om ikke vi er nærmere tildeling i august, må vi ta ny kontakt med barnevernet for å få ny sosialrapport. Synes det hadde vært ineressant å høre om det er noe nytt i.f.t kriterier for å bli godkjent for et tredje barn. Ønsker dere lykke til!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ønsker nr.3 Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Nei, det har jeg ikke hørt om. Selv venter vi på nr 3 fra Colombia i disse dager. Godkjenningen vår er fra des-05, så det er mulig at det imellomtiden er blitt innskjerping av regler. Utdypet ikke barnevernet hva de mente? Var aldri snakk om lignende i vår prosess...og vi har ganske alminnelig økonomi og bolig. Jeg ville hørt med dem om hva de mener med et slikt utsagn. Synes det høres merkelig ut at dere må være forberedt på avslag hos Bufetat eller spøsrmål om tilleggsinformasjon. I så fall tilleggsinformasjon om hva? Dersom det er så klart for barnevernet, er det vel bare å utdype disse punktene i sosialrapporten allerede nå. Vår prosess har vært lang, og om ikke vi er nærmere tildeling i august, må vi ta ny kontakt med barnevernet for å få ny sosialrapport. Synes det hadde vært ineressant å høre om det er noe nytt i.f.t kriterier for å bli godkjent for et tredje barn. Ønsker dere lykke til!! Nei de kunne ikke utdype det da vi spurte. Men de hadde akkurat skrevet en annen rapport som det hadde vært mye rot rundt, BUFetat (husker aldri riktig nanv her, endres jo hele tiden ) hadde bedt om flere tillegsopplysninger og rapporten hadde blitt sendt frem og tilbake flere ganger før den ble godkjent. BV hadde fått et brev i etterkant om hva de måtte ha med i en sosialraport, men dette viste ikke saksbehandleren om hun hadde tatt vare på. Litt merkelig dette her... Den andre saksbehandleren vi har har fulgt oss i alle prosessene så henne stoler vi fullt og helt på. Får bare håpe at det går like greit denne gangen også! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Nei, det har jeg aldri hørt om.... Vet om fler som har mange barn jeg, og adoptert di siste. Både 3, 4 og 5.... Trenger Bufetat (eller hva det heter nå) tilleggsopplysninger har ikke barnevernet gjort jobben sin. Lykke til! Dette går veien, sikkert ikke noe å bekymre seg over. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blessed woman x 3 Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Ja, det følte jeg virkelig! Ikke måte på hvordan de spurte og lurte på alt mulig. Vi fikk tilbake sosialrapporten, fordi barnevernet ikke hadde skrivet den bra nok, og så måtte vi ha et skriv fra skolen til vårt eldste barn. Bare om hvordan han fungerte og hadde det der. Det er jo noe vi kunne ha sendt med med en gang hadde vi vist det. Godkjente ble vi bare de fikk en bra skrevet sosialrapport:o) Veldig glade for at vi startet. Så vi er blessed med 3 skjønne barn nå! Lykke til i prosessen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Godkjent for tredje gang! Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Tja, strengere og strengere.. Vi opplevde ikke akkurat at Bufetat var strengere, men de ville ha mer informasjon om barna våre enn ved rapport nr. 2. Da tenker jeg på at de ville ha utfyllende beskrevet hvordan søsknene fungerte sammen, sjalusi, hvem som bestemte mest osv... I vårt tilfelle så var det barnevernet som hadde laga altfor tynn rapport, og dermed ble det spurt om ekstraopplysninger. Dette gikk smertefritt og bv innkalte til et nytt møte straks, og vi fikk besvart det som manglet i rapporten. Bufetat godkjente oss 3 dager etter at vi hadde signert tilleggsrapporten, så vi opplevde ikke dette som noe stress i det hele tatt! Til barnevernets forsvar så kan det jo nevnes at dette var første gang disse to snille damene skrev en adopsjonsrapport, så det var derfor den var litt mangelfull. Men en SUPER rapport fikk vi og det er vi veldig takknemlige for! Lykke til, ikke tenk på at dette blir stress. Vær dere selv og overbevis bv at dere virkelig ønsker dette så går det helt sikkert fint. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carla2 Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Nei, det syns jeg absolutt ikke. Vi har rett nok ikke adoptert alle tre, bare de to siste, men det skulle vel gå ut på ett? Nei, de var ikke strengere, snarere gikk det raskere hos barnevernet siden de allerede kjente oss. Og fra Bufetat fikk vi ingen spørsmål. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.