Gjest Elextra Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=3904353 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Ups, mente å legge dette innlegget hos Webmaster. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest forsvarer i fokus Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Det der kalles uthenging! Hvis dere har noe problem med den personen, ta det evnt. opp med webmaster da. Skjønner ikke hva problemet er. Syns dere personen maser om det samme og bla bla, la være å svare han da! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest forsvarer i fokus Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Ups, mente å legge dette innlegget hos Webmaster. Ja, det var det jeg skulle skrive til deg, at du burde ta det opp med webmaster. Men skjønner ikke helt problemet. Liker du ikke innleggene og mener vedkommende er useriøs, så la bare være å svare han da. Er ytringsfrihet her på DOL og valgfritt om en vil ha fast nick eller bytte... Selv har jeg aldri fast nick, rett og slett for å kunne tørre å spørre om alt jeg lurer på uten å føle meg forfulgt eller uthengt. Sånn som dere kommer: Åh nei der er hun igjen... Bla bla... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Ja, det var det jeg skulle skrive til deg, at du burde ta det opp med webmaster. Men skjønner ikke helt problemet. Liker du ikke innleggene og mener vedkommende er useriøs, så la bare være å svare han da. Er ytringsfrihet her på DOL og valgfritt om en vil ha fast nick eller bytte... Selv har jeg aldri fast nick, rett og slett for å kunne tørre å spørre om alt jeg lurer på uten å føle meg forfulgt eller uthengt. Sånn som dere kommer: Åh nei der er hun igjen... Bla bla... Du sier noe: Egentlig bør man la være å svare ham overhodet. Men det fungerer sjelden; det vil alltid være en del som svarer. Jeg har ikke fått med meg hva som skjedde for en god stund siden, men har skjønt h*n har vært direkte ufin mot diverse adoptivforeldre, i tillegg til at h*n stadig spør om det samme under noe annen vinkling og nye nick. Muligheten for utestengelse har vært vurdert, men Webmaster sier det ikke går. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snart adoptivmamma Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Webmaster hadde det travelt i morges, etter det jeg kunne se på nattevakta. Det var blant annet et svar til mitt innlegg om hvorvidt dette forumet har overlevd seg selv, men også mye annet som hørte hjemme i søpla og vel så det. Tror de fleste faste brukere etterhvert gjennomskuer ymse forsøk på forsuring. Og har en sterk følelse av at vedkommende i stor grad diskuterer med seg selv og gir seg både ros og ris. Det er slik trådene blir lange. Tror vi bare må leve med det som en del av den anonyme åpenheten vi har her inne. Det er ingen tvil om at tragiske historier også er viktig å ha med som ballast for oss som adopterer. Men det er ekstra tragisk med den dype bitterheten det faste trollet framviser i dårlige perioder. Kan det å rase ut overfor oss være til hjelp for h*n, så må vedkommende gjerne holde på for min del. Men jeg gidder ikke bruke energi på å svare. Det er litt som noen sa: Hvor dumme tror vedkommende vi er? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moderator Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Vi er klar over dette, og sletter innleggene noen ganger pr døgn. Fint om flest mulig klarer å ignorere dem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "Ansatt" Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Det er lett å oppdage når Kverulanten/"Trollet" er i gang. Først kommer gjerne et tilsynelatende uskyldig eller naivt spørsmål eller en kommentar på vegne av adopterte eller søkere. Så svarer vedkommende ofte selv under et annet nick, og drar igang en debatt som flere hiver seg på. Noen ganger later han som det er en kvinne som svarer, selv om forfatteren er en mann. Skrivestilen er ofte lett gjenkjennelig - bl.a. en god del "rare" setningsformer og grammatikk. Det beste er å overse det hele. Antar at webmaster kan se om mange av innleggene kommer fra samme IP-adresse og kan rydde vekk det verste sprøytet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Littslitt Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Vi er klar over dette, og sletter innleggene noen ganger pr døgn. Fint om flest mulig klarer å ignorere dem. Webmaster vet da sikkert at det er fler "troll" som skriver fra ulike ip-adresser. Jeg er blitt beskyldt for å være et "troll" og jeg vet også at jeg har fått id :MJ. Jeg er en hun,og ikke han, med navnet ; BRENDA og er et angivelig adopterte "troll".Jeg er den som forsvarer og sloss for de som står svakest i adopsjon-nemlig adoptivbarn! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansatt Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Webmaster vet da sikkert at det er fler "troll" som skriver fra ulike ip-adresser. Jeg er blitt beskyldt for å være et "troll" og jeg vet også at jeg har fått id :MJ. Jeg er en hun,og ikke han, med navnet ; BRENDA og er et angivelig adopterte "troll".Jeg er den som forsvarer og sloss for de som står svakest i adopsjon-nemlig adoptivbarn! Jada, vi ser at det er minst to av dere. Skrivestilen er litt forskjellig. Hovedpoenget er at de fleste innleggene ikke er konstruktive, men avsporer enhver fornuftig debatt. Selv om man er adoptert er man ikke nødvendigvis representativ for det store flertallet av adopterte. Ett fornuftig innspill fra dere i det siste. Hvorfor skal adoptivforeldre få en fødselsattest. Vi har ikke født våre barn, så kanskje det burde hete "foreldreattest"? Vi er foreldre - og bør få en attest på at det vi er barnas foreldre - ikke de som har født dem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Littslitt Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Jada, vi ser at det er minst to av dere. Skrivestilen er litt forskjellig. Hovedpoenget er at de fleste innleggene ikke er konstruktive, men avsporer enhver fornuftig debatt. Selv om man er adoptert er man ikke nødvendigvis representativ for det store flertallet av adopterte. Ett fornuftig innspill fra dere i det siste. Hvorfor skal adoptivforeldre få en fødselsattest. Vi har ikke født våre barn, så kanskje det burde hete "foreldreattest"? Vi er foreldre - og bør få en attest på at det vi er barnas foreldre - ikke de som har født dem. Du har visst forstått poengene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest movenpink Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Du sier noe: Egentlig bør man la være å svare ham overhodet. Men det fungerer sjelden; det vil alltid være en del som svarer. Jeg har ikke fått med meg hva som skjedde for en god stund siden, men har skjønt h*n har vært direkte ufin mot diverse adoptivforeldre, i tillegg til at h*n stadig spør om det samme under noe annen vinkling og nye nick. Muligheten for utestengelse har vært vurdert, men Webmaster sier det ikke går. Flere av oss har ikke har vært her like lenge som andre. Da er det nok vanskeligere for oss å skille MJ-innlegg fra andre. Jeg er dessverre for naiv.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Flere av oss har ikke har vært her like lenge som andre. Da er det nok vanskeligere for oss å skille MJ-innlegg fra andre. Jeg er dessverre for naiv.... Har ingen kjennskap til MJ, men han her har jeg blitt "kjent med" i løpet av de siste par ukene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Jada, vi ser at det er minst to av dere. Skrivestilen er litt forskjellig. Hovedpoenget er at de fleste innleggene ikke er konstruktive, men avsporer enhver fornuftig debatt. Selv om man er adoptert er man ikke nødvendigvis representativ for det store flertallet av adopterte. Ett fornuftig innspill fra dere i det siste. Hvorfor skal adoptivforeldre få en fødselsattest. Vi har ikke født våre barn, så kanskje det burde hete "foreldreattest"? Vi er foreldre - og bør få en attest på at det vi er barnas foreldre - ikke de som har født dem. ''Hvorfor skal adoptivforeldre få en fødselsattest. Vi har ikke født våre barn, så kanskje det burde hete "foreldreattest"? '' Det er jo ikke foreldrene som får en fødselsattest, da, det er barnet som får det. Dessuten gir ikke fødselsattestene info om opprinnelige opplysninger, men det som er registrert per dags dato for utskrivning av attesten, både når det gjelder navn og registrerte foreldre. Dette gjelder også for dem som ikke er adoptert, men som f eks skifter navn på bakgrunn av skilsmisse el annet. Det finnes også noen saker i Norge hvert år hvor innvandrere etter søknad får endret den fødselsdato som ble fastsatt da de ankom Norge med mangelfulle dokumenter, fordi de senere klarer å skaffe dokumentasjon fra hjemlandet om korrekt fødselsdato. Disse personene vil da få en fødselsattest med den NYE datoen og personnummeret på. En fødselsattest gir seg ikke ut for å være en dokumentasjon over hvem som fødte denne personen. En slik attest kan utstedes fra folkeregisteret for enhver person som er registrert i folkeregisteret her, uavhengig av i hvilket land fødselen skjedde. Dette gjelder også innvandrere. Det er altså ingen bekreftelse på en fødsel som sådan. Men hvis folk synes det er vanskelig å forholde seg til at det står ordet "fødsel" på noe som ikke bekrefter forholdene på fødselstidspunktet, kan man gjerne skifte navn på attesten til "personattest" eller et annet ord. Problemet er først og fremst dersom man ikke bare innser at dette er et spørsmål om _ordvalg_, men legger noe mer i dette, som f eks å påstå at dette er en måte den norske stat påstår at adoptivforeldre også er fødeforeldre! Og det selv om man blir snakket fornuft til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 ''Hvorfor skal adoptivforeldre få en fødselsattest. Vi har ikke født våre barn, så kanskje det burde hete "foreldreattest"? '' Det er jo ikke foreldrene som får en fødselsattest, da, det er barnet som får det. Dessuten gir ikke fødselsattestene info om opprinnelige opplysninger, men det som er registrert per dags dato for utskrivning av attesten, både når det gjelder navn og registrerte foreldre. Dette gjelder også for dem som ikke er adoptert, men som f eks skifter navn på bakgrunn av skilsmisse el annet. Det finnes også noen saker i Norge hvert år hvor innvandrere etter søknad får endret den fødselsdato som ble fastsatt da de ankom Norge med mangelfulle dokumenter, fordi de senere klarer å skaffe dokumentasjon fra hjemlandet om korrekt fødselsdato. Disse personene vil da få en fødselsattest med den NYE datoen og personnummeret på. En fødselsattest gir seg ikke ut for å være en dokumentasjon over hvem som fødte denne personen. En slik attest kan utstedes fra folkeregisteret for enhver person som er registrert i folkeregisteret her, uavhengig av i hvilket land fødselen skjedde. Dette gjelder også innvandrere. Det er altså ingen bekreftelse på en fødsel som sådan. Men hvis folk synes det er vanskelig å forholde seg til at det står ordet "fødsel" på noe som ikke bekrefter forholdene på fødselstidspunktet, kan man gjerne skifte navn på attesten til "personattest" eller et annet ord. Problemet er først og fremst dersom man ikke bare innser at dette er et spørsmål om _ordvalg_, men legger noe mer i dette, som f eks å påstå at dette er en måte den norske stat påstår at adoptivforeldre også er fødeforeldre! Og det selv om man blir snakket fornuft til. Bra svart, Morsan. Ha en flott helg. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Bra svart, Morsan. Ha en flott helg. Vennlig hilsen I lige måde:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mtoto Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Har ingen kjennskap til MJ, men han her har jeg blitt "kjent med" i løpet av de siste par ukene. Hvis noen lurer på hvor ille vedkommende kan søle til en debatt om adopsjon, så se følgende link til et leserinnlegg i VG for noen år siden: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=25771 Denne vrien er jo "temmelig spesiell" om man skal si det mildt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Hvis noen lurer på hvor ille vedkommende kan søle til en debatt om adopsjon, så se følgende link til et leserinnlegg i VG for noen år siden: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=25771 Denne vrien er jo "temmelig spesiell" om man skal si det mildt. Har sett den. Men jeg synes ikke noe særlig om å linke til innlegg med fullt navn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mtoto Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Har sett den. Men jeg synes ikke noe særlig om å linke til innlegg med fullt navn. I prinsippet enig, men jeg tror ikke at alle her på DOL vet hvilke eksteme og sære synspunkter vedkommende sprer - under fullt navn i offentlig debatt i Norges største aviser. Vedkommende uttaler seg ofte på vegne av "de adopterte". Han uttaler seg på vegne av seg selv - og knapt en håndfull andre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Har sett den. Men jeg synes ikke noe særlig om å linke til innlegg med fullt navn. Om man ikke kan linke ett innlegg med fult navn, burde man ikke kunne linket til noen art. i avisen i det hele tatt. Stikker man nesa frem, får man stå i mot hogget også. Sånn er det jo, med sterke meninger. I norge har vi ytringsfrihet, og velger man å bruke den, må man jo regne med at det kommer reaksjoner andre veien også. Ha en flott helg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.