Gå til innhold

Nå er han i gang igjen:

Gjest Elextra

Anbefalte innlegg

I prinsippet enig, men jeg tror ikke at alle her på DOL vet hvilke eksteme og sære synspunkter vedkommende sprer - under fullt navn i offentlig debatt i Norges største aviser. Vedkommende uttaler seg ofte på vegne av "de adopterte". Han uttaler seg på vegne av seg selv - og knapt en håndfull andre.

Du linker jo bare til en artikkel i avisen.

Om han som har uttalt seg i avisen vil syns det er dumt, burde han ikke gått til avisen i førsteomg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• BMS!

11

• Littslitt

6

• morsan

4

• Mtoto

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra

Om man ikke kan linke ett innlegg med fult navn, burde man ikke kunne linket til noen art. i avisen i det hele tatt.

Stikker man nesa frem, får man stå i mot hogget også. Sånn er det jo, med sterke meninger.

I norge har vi ytringsfrihet, og velger man å bruke den, må man jo regne med at det kommer reaksjoner andre veien også.

Ha en flott helg.

''Om man ikke kan linke ett innlegg med fult navn, burde man ikke kunne linket til noen art. i avisen i det hele tatt.''

Her er det snakk om å sette likhetstegn mellom trådstarter og navnet i avisen, og derved identifisere trådstarter he på forumet. Å linke til andre navn i avisen blir selvfølgelig noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Om å linke til full navn!! Denne mannen har skrevet et innlegg i Norges største avis...

Skjønner du ikke hva jeg mener?

For alt du vet kan også jeg ha skrevet innlegg i landets største avis, men om du av ukjente grunner var klar over det, ville jeg ikke like at du "outet" meg ved å legge ut link til innlegget med mitt fulle navn under nicket mitt her.

Er enig i at saken er spesiell, derfor meldte jeg også til Webmaster, men synes likevel også han skal få lov til å være anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Til informasjon

Skjønner du ikke hva jeg mener?

For alt du vet kan også jeg ha skrevet innlegg i landets største avis, men om du av ukjente grunner var klar over det, ville jeg ikke like at du "outet" meg ved å legge ut link til innlegget med mitt fulle navn under nicket mitt her.

Er enig i at saken er spesiell, derfor meldte jeg også til Webmaster, men synes likevel også han skal få lov til å være anonym.

Morten Johansen har skrevet innlegg mange ganger under fullt navn her på Dol tidligere, så dette er slettes ikke noe outing av en anonym mann. Som man reder så ligger man.

Dessuten så begynte han sommerens trolling med å starte en "diskusjon" ved å linke til en artikkel i Aftenposten hvor han fremstår med fullt navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Morten Johansen har skrevet innlegg mange ganger under fullt navn her på Dol tidligere, så dette er slettes ikke noe outing av en anonym mann. Som man reder så ligger man.

Dessuten så begynte han sommerens trolling med å starte en "diskusjon" ved å linke til en artikkel i Aftenposten hvor han fremstår med fullt navn.

Kjente ikke til at han har skrevet under fullt navn.

Så vidt jeg husker linket han til avisinnlegget som om det var skrevet av en annen, og ikke som sitt eget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Til informasjon

Kjente ikke til at han har skrevet under fullt navn.

Så vidt jeg husker linket han til avisinnlegget som om det var skrevet av en annen, og ikke som sitt eget.

Den første tiden han var her brukte han sitt eget navn som et av sine nick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Ok.

Like fullt står jeg ved hovedprinsippet - at man ikke skal oppgi fullt navn på de som skriver under nick :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Til informasjon

Ok.

Like fullt står jeg ved hovedprinsippet - at man ikke skal oppgi fullt navn på de som skriver under nick :-).

Og vanligvis ville jeg vært helt enig med deg, men denne mannen har desverre ikke gjort seg fortjent til så veldig mye respekt ved den måten han har infiltrert sine sære meninger på gjennom flere år her på dette forumet.

Jeg var en aktiv bruker her fra forumets begynnelse, men er ikke aktiv her lengre. Er bare innom og leser ved ujevne mellomrom. Jeg synes det er trist å se at et levende forum med masse aktivitet som var et viktig sted for å treffe andre likesinnede sakte men sikkert har blitt helt dødt, veldig mye pga. dette trollet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mandolina

Og vanligvis ville jeg vært helt enig med deg, men denne mannen har desverre ikke gjort seg fortjent til så veldig mye respekt ved den måten han har infiltrert sine sære meninger på gjennom flere år her på dette forumet.

Jeg var en aktiv bruker her fra forumets begynnelse, men er ikke aktiv her lengre. Er bare innom og leser ved ujevne mellomrom. Jeg synes det er trist å se at et levende forum med masse aktivitet som var et viktig sted for å treffe andre likesinnede sakte men sikkert har blitt helt dødt, veldig mye pga. dette trollet.

Egentlig er det synd på mannen at han ikke har andre interesser å gå opp i enn dette ene "kjempestore" problemet for ham, år etter år.

Stakkars mann.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller ALF, som han er leder for.... og eneste medlem av *latterkrampe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egentlig er det synd på mannen at han ikke har andre interesser å gå opp i enn dette ene "kjempestore" problemet for ham, år etter år.

Stakkars mann.

Hilsen

Det er jeg helt enig med deg i.

Han hadde nok hatt godt av å få litt skikkelig hjelp. Klart mannen har alvorlige problemer. Og tydeligvis opplevd utrolig mye vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Til informasjon

Eller ALF, som han er leder for.... og eneste medlem av *latterkrampe*

Ja, det stemmer det. Det hadde jeg helt glemt. :knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

Jeg er veldig enig med deg i hovedprinsippet, altså, men akkurat i dette tilfellet synes jeg det var helt ok, ettersom han jo brukte navnet sitt på dol tidligere, pluss har brukt media i stor grad for sine kjepphester.

Dessuten var det jo ikke linken som sådan som først kom med navn på den vi mener står bak ymse innlegg laget av noen med "tilfeldige" nick - navnet hans hadde jo blitt nevnt tidligere.

Hadde jeg lagt ut en link og sagt "se hva hun som kaller seg Elextra skriver på nettet", og så kunne alle se at du i virkeligheten het "Jane Tarzansen", hadde det vært forferdelig ille, men denne saken skiller seg voldsomt fra det, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg er veldig enig med deg i hovedprinsippet, altså, men akkurat i dette tilfellet synes jeg det var helt ok, ettersom han jo brukte navnet sitt på dol tidligere, pluss har brukt media i stor grad for sine kjepphester.

Dessuten var det jo ikke linken som sådan som først kom med navn på den vi mener står bak ymse innlegg laget av noen med "tilfeldige" nick - navnet hans hadde jo blitt nevnt tidligere.

Hadde jeg lagt ut en link og sagt "se hva hun som kaller seg Elextra skriver på nettet", og så kunne alle se at du i virkeligheten het "Jane Tarzansen", hadde det vært forferdelig ille, men denne saken skiller seg voldsomt fra det, da.

''og så kunne alle se at du i virkeligheten het "Jane Tarzansen", ''

Du bare MÅTTE si det?

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''og så kunne alle se at du i virkeligheten het "Jane Tarzansen", ''

Du bare MÅTTE si det?

;)

Sårri, ass! Noen er bare _sååå_ touchy! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

''Hvorfor skal adoptivforeldre få en fødselsattest. Vi har ikke født våre barn, så kanskje det burde hete "foreldreattest"? ''

Det er jo ikke foreldrene som får en fødselsattest, da, det er barnet som får det.

Dessuten gir ikke fødselsattestene info om opprinnelige opplysninger, men det som er registrert per dags dato for utskrivning av attesten, både når det gjelder navn og registrerte foreldre. Dette gjelder også for dem som ikke er adoptert, men som f eks skifter navn på bakgrunn av skilsmisse el annet.

Det finnes også noen saker i Norge hvert år hvor innvandrere etter søknad får endret den fødselsdato som ble fastsatt da de ankom Norge med mangelfulle dokumenter, fordi de senere klarer å skaffe dokumentasjon fra hjemlandet om korrekt fødselsdato. Disse personene vil da få en fødselsattest med den NYE datoen og personnummeret på.

En fødselsattest gir seg ikke ut for å være en dokumentasjon over hvem som fødte denne personen. En slik attest kan utstedes fra folkeregisteret for enhver person som er registrert i folkeregisteret her, uavhengig av i hvilket land fødselen skjedde. Dette gjelder også innvandrere. Det er altså ingen bekreftelse på en fødsel som sådan.

Men hvis folk synes det er vanskelig å forholde seg til at det står ordet "fødsel" på noe som ikke bekrefter forholdene på fødselstidspunktet, kan man gjerne skifte navn på attesten til "personattest" eller et annet ord.

Problemet er først og fremst dersom man ikke bare innser at dette er et spørsmål om _ordvalg_, men legger noe mer i dette, som f eks å påstå at dette er en måte den norske stat påstår at adoptivforeldre også er fødeforeldre! Og det selv om man blir snakket fornuft til.

Takk for vettugt innlegg, morsan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brilleslangen

Jeg har ikke vært innom her på noen dager, men ser av innleggene at det har vært litt ymse her den siste tiden som jeg har gått glipp av fordi de er blitt slettet... Ikke at det gjør noe altså... for provokatører er ikke den type mennesker jeg akkurat kan skryte av at jeg liker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...