BMS! Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 ''Om man ikke kan linke ett innlegg med fult navn, burde man ikke kunne linket til noen art. i avisen i det hele tatt.'' Her er det snakk om å sette likhetstegn mellom trådstarter og navnet i avisen, og derved identifisere trådstarter he på forumet. Å linke til andre navn i avisen blir selvfølgelig noe helt annet. ''Her er det snakk om å sette likhetstegn mellom trådstarter og navnet i avisen, og derved identifisere trådstarter he på forumet. Å linke til andre navn i avisen blir selvfølgelig noe helt annet.'' Jasså, jeg var ikke klar over at artikkelen var om deg ;-D Så vidt jeg kan se, er det jo du som er trådstarter. Jeg som så sikkert leste at du var Jane Tarzansen akuratt.... Kjært barn har mange navn ;-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 ''Her er det snakk om å sette likhetstegn mellom trådstarter og navnet i avisen, og derved identifisere trådstarter he på forumet. Å linke til andre navn i avisen blir selvfølgelig noe helt annet.'' Jasså, jeg var ikke klar over at artikkelen var om deg ;-D Så vidt jeg kan se, er det jo du som er trådstarter. Jeg som så sikkert leste at du var Jane Tarzansen akuratt.... Kjært barn har mange navn ;-D Hehe, det var kanskje litt forvirrende - i hvertfall når man ønsker å misforstå : Jeg snakket om trådstarter i innlegget vedrørende artikkelen for noen dager siden - selvfølgelig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Hehe, det var kanskje litt forvirrende - i hvertfall når man ønsker å misforstå : Jeg snakket om trådstarter i innlegget vedrørende artikkelen for noen dager siden - selvfølgelig. ;-D Klarte bare ikke å dy meg..... Ha en flott lørdag... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Littslitt Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 I prinsippet enig, men jeg tror ikke at alle her på DOL vet hvilke eksteme og sære synspunkter vedkommende sprer - under fullt navn i offentlig debatt i Norges største aviser. Vedkommende uttaler seg ofte på vegne av "de adopterte". Han uttaler seg på vegne av seg selv - og knapt en håndfull andre. Det finnes MANGE adopterte her i landet som er opptatt av sitt eget liv og hvorfor den norske stat må på død og liv slette opprinnelig identitet! Det er kanskje litt ufattelig for adoptanter som mener at staten er GOD ettersom den hjelp til med å skaffe frem ungene. Faktum er at de fleste voksen adoptert føler seg lurt og bedratt når vi går igjennom våre papirer og mapper fra BUFdir-adopsjonen og dokumentene viser seg å være både falske og har intet med hvem som egentlig er foreldrene. Som adoptant ville jeg ha vært meget bekymret over det faktum at adoptivbarnet flyr rundt med falske dokumenter-det er nemlig straffbart! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Fødselsattesten er barnets attest på når det er født. Selvfølglig står også navnet til barnets rette foreldre der. For adoptivbarn er adoptivforeldrene de rette foreldrene. Netopp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Littslitt Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Fødselsattesten er barnets attest på når det er født. Selvfølglig står også navnet til barnets rette foreldre der. For adoptivbarn er adoptivforeldrene de rette foreldrene. Feil. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Littslitt Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Netopp. I Adopsjonsloven skal det kun være anmerket at barnet er adoptert på fødselsattesten. Det er straffbart å føre mennesker inn med falsk familiestand-straffes med 6 år i fengsel og det er 10 års strafferamme på dokumentfalsk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Til informasjon Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Feil. "Fødselsattesten er barnets attest på når det er født. Selvfølglig står også navnet til barnets rette foreldre der. For adoptivbarn er adoptivforeldrene de rette foreldrene." Dette skriver guttas, og svarer "feil". Hva er feil? Adoptivforeldrene er barnas rette foreldre, både juridisk og sosialt. Det er et juridisk faktum selv om du forsøker å fornekte det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Littslitt Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 "Fødselsattesten er barnets attest på når det er født. Selvfølglig står også navnet til barnets rette foreldre der. For adoptivbarn er adoptivforeldrene de rette foreldrene." Dette skriver guttas, og svarer "feil". Hva er feil? Adoptivforeldrene er barnas rette foreldre, både juridisk og sosialt. Det er et juridisk faktum selv om du forsøker å fornekte det. Jeg har nå dom i fra Tingretten som faktisk sier at adopsjonsbevillningen sier intet om hvem som er foreldre! Faktumet er at selv om adoptanter tror at de er rettslige foreldre til adoptivbarnet så er altså ikke rettssytemet enig i dette. Norge er det eneste land på verdensbasis som drifter adopsjon som et statlig annliggende;derfor blir bevillnihgene som BUFdir utsteder INTET rettslig og gyldig juridisk dokument.Hadde derimot den norske stat kjørt alle adopsjoner igjennom rettsapparatet;slik de gjør i alle andre land forøvrig,ville det nok ha blitt orden på det juridiske. Siden den norske statsmakt har valgt å bruke nærmest hitler-modellen som verktøy for adopsjon så er det visst MANGE adopsjoner som er blitt ulovlige...og juridisk uholdbare. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guttas Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Jeg har nå dom i fra Tingretten som faktisk sier at adopsjonsbevillningen sier intet om hvem som er foreldre! Faktumet er at selv om adoptanter tror at de er rettslige foreldre til adoptivbarnet så er altså ikke rettssytemet enig i dette. Norge er det eneste land på verdensbasis som drifter adopsjon som et statlig annliggende;derfor blir bevillnihgene som BUFdir utsteder INTET rettslig og gyldig juridisk dokument.Hadde derimot den norske stat kjørt alle adopsjoner igjennom rettsapparatet;slik de gjør i alle andre land forøvrig,ville det nok ha blitt orden på det juridiske. Siden den norske statsmakt har valgt å bruke nærmest hitler-modellen som verktøy for adopsjon så er det visst MANGE adopsjoner som er blitt ulovlige...og juridisk uholdbare. Jeg forstår at du har hatt en vond og vanskelig barndom. Det er trist. Men burde du ikke snart legge det bak deg nå? Fint at du har funnet dine biologiske foreldre, siden det var viktig for deg. Og du har sikkert også fått et godt svar på hvorfor du ikke kunne bo hos dem, siden du bodde på barnehjem. Selvom du hadde en vanskelig barndom kan du vel la andre være i fred. Det at du var ulykkelig i ditt adoptivhjem betyr ikke at alle andre adopterte har det på samme måte. Mange barn både i Norge og utlandet har det vondt i oppveksten. De fleste av dem bor sammen med biologiske foreldre, eller ikke sammen med foreldre i det hele tatt. Jeg håper du nå etter dommen i tingretten er fornøyd, og finner fred med deg selv og dine medmennesker. Det må være fryktelig vondt å føle så mye bitterhet. Nå som du får erstatning kan du kanskje finne deg en god psykolog eller psykiater du kan få hjelp hos? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tuttamatilda Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Vi er klar over dette, og sletter innleggene noen ganger pr døgn. Fint om flest mulig klarer å ignorere dem. Tas til etterretning, skal slutte å gi respons nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Til informasjon Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Tas til etterretning, skal slutte å gi respons nå. Det hjelper dessverre ikke noe å prøve å argumentere med han, det gir han bare mer mat, sultne trollet. All erfaring opp gjennom årene viser det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Det hjelper dessverre ikke noe å prøve å argumentere med han, det gir han bare mer mat, sultne trollet. All erfaring opp gjennom årene viser det. Jepp, jeg vet det jeg også.... Klarer stort sett å styre meg, men i dag måtte jeg bare fortelle henne at jeg syns synd på henne. Begge vennene her inne trenger jo egentlig hjelp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tuttamatilda Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Det hjelper dessverre ikke noe å prøve å argumentere med han, det gir han bare mer mat, sultne trollet. All erfaring opp gjennom årene viser det. men later han da som om han er denne B også da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Til informasjon Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 men later han da som om han er denne B også da? Nei, det er en reell person som også har stått frem i media med sin bitterhet, omtrent identisk med det store trollet, hvertfall i uttrykk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 men later han da som om han er denne B også da? Nei, jeg tror di er venner. M hjalp B masse med rettsaken. M er leder i foreningen og B er eneste medlem ;-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tuttamatilda Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Nei, det er en reell person som også har stått frem i media med sin bitterhet, omtrent identisk med det store trollet, hvertfall i uttrykk. Skjønner, det er mao ikke han men hun som skriver i kveld. Takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Til informasjon Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Nei, jeg tror di er venner. M hjalp B masse med rettsaken. M er leder i foreningen og B er eneste medlem ;-D ''M hjalp B masse med rettsaken. M er leder i foreningen og B er eneste medlem ;-D'' Den kjempestore oppunionen i adopsjonssaker. :knegg: 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Nei, jeg tror di er venner. M hjalp B masse med rettsaken. M er leder i foreningen og B er eneste medlem ;-D ''M hjalp B masse med rettsaken. M er leder i foreningen og B er eneste medlem ;-D'' Her var det vanskelig å henge med...Hvem er D? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Til informasjon Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Skjønner, det er mao ikke han men hun som skriver i kveld. Takk for svar. Ja, det er nok det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.