Gå til innhold

bytte klasse?

mumitrollet

Anbefalte innlegg

mumitrollet

Min sønn skal begynne i tredjeklasse til høsten. Han har ingen venner i klassen sin. De andre guttene spiller fotball, noe min sønn ikke er interessert i. De andre foreldrene kjenner hverandre godt fra flere sammenhenger, og det er klikk-tendenser der også. Ingen bor her i nabolaget. I parallellklassen har sønnen min imidlertid flere kjempegode venner, som bor her i nabolaget og som han deler mange interesser med. Jeg kjenner mange av foreldrene.

Burde jeg spurt om han kan få bytte klasse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kanskje det kanskje

det kan du sikkert gjøre, og det kan hende han får lov også. I min tid fikk jeg bytte klasse fordi alle i nabolaget gikk i den andre klassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mumitrollet

Takk for svar, ser flere tenker det samme som meg. Han har flere ganger nevnt at han vil bytte klasse, men jeg har pratet det vekk. En årsak til at jeg er litt nølende, er at han er vldig svimete og lett mister fokus på det han holde rpå med. Til tross for at han er faglig flink så sliter han med å bli ferig med ting, få med seg beskjeder osv. Har tenkst som så at om all bestekompisene er i klasserommet så blir det ikke enklere...

Det er sikkert plass i klassen, de er små klasser med ca 18 elever i hver klasse.

Men får man gjort sånn i sommerferien, da? Uff, er sånn i tvil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar, ser flere tenker det samme som meg. Han har flere ganger nevnt at han vil bytte klasse, men jeg har pratet det vekk. En årsak til at jeg er litt nølende, er at han er vldig svimete og lett mister fokus på det han holde rpå med. Til tross for at han er faglig flink så sliter han med å bli ferig med ting, få med seg beskjeder osv. Har tenkst som så at om all bestekompisene er i klasserommet så blir det ikke enklere...

Det er sikkert plass i klassen, de er små klasser med ca 18 elever i hver klasse.

Sommerferien er vel det beste tidspunktet i tilfelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg ville definitivt prøvd å få byttet klasse. Ta kontakt med skolen i morgen og legg frem problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det opp nå ved skoleslutt og be om avklaring litt før skolestart i august.

Noen steder er de veldig prinsippfaste og vil helst unngå sånt for enhver pris. Men jeg skulle tro du har en god sak når han faktisk har gått på skolen en stund og forholdene er slik du beskriver.

Jeg hadde kjørt spesielt på det med klassekompiser som bor i nabolaget. Nå er de så store at de besøker hverandre uten henting og bringing, og da er det viktig å ha noen i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg ville snakket med skolen nå

Ja, sommerferien er den beste tiden å gjøre det.

Til gutten din og alle andre legger du det frem med vekt på at det er flere som bor i nærheten av der dere bor, i den klassen han bytter over til.

De andre grunnene kan du ta opp med skolen, men ikke til gutten din eller andre som kan formidle det til de som går i den klassen han er nå. Det er stor sjanse for at han kommer sammen med disse på ungdomsskolen, vidergående, i fritidsaktiviteter osv, og da er det dumt hvis det heter at han byttet klasse fordi han ikke trivdes med dem eller de var lite inkluderende osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...