mumitrollet Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Min sønn skal begynne i tredjeklasse til høsten. Han har ingen venner i klassen sin. De andre guttene spiller fotball, noe min sønn ikke er interessert i. De andre foreldrene kjenner hverandre godt fra flere sammenhenger, og det er klikk-tendenser der også. Ingen bor her i nabolaget. I parallellklassen har sønnen min imidlertid flere kjempegode venner, som bor her i nabolaget og som han deler mange interesser med. Jeg kjenner mange av foreldrene. Burde jeg spurt om han kan få bytte klasse? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kanskje det kanskje Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 det kan du sikkert gjøre, og det kan hende han får lov også. I min tid fikk jeg bytte klasse fordi alle i nabolaget gikk i den andre klassen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Om din sønn ønsker å bytte så hadde jeg virkelig prøvd det ja, høres greiere ut for ham. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Ja det tror jeg nok jeg ville ha gjort. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Hvis sønnen din også vil det, så hadde jeg spurt om det, ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumitrollet Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 Takk for svar, ser flere tenker det samme som meg. Han har flere ganger nevnt at han vil bytte klasse, men jeg har pratet det vekk. En årsak til at jeg er litt nølende, er at han er vldig svimete og lett mister fokus på det han holde rpå med. Til tross for at han er faglig flink så sliter han med å bli ferig med ting, få med seg beskjeder osv. Har tenkst som så at om all bestekompisene er i klasserommet så blir det ikke enklere... Det er sikkert plass i klassen, de er små klasser med ca 18 elever i hver klasse. Men får man gjort sånn i sommerferien, da? Uff, er sånn i tvil... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Takk for svar, ser flere tenker det samme som meg. Han har flere ganger nevnt at han vil bytte klasse, men jeg har pratet det vekk. En årsak til at jeg er litt nølende, er at han er vldig svimete og lett mister fokus på det han holde rpå med. Til tross for at han er faglig flink så sliter han med å bli ferig med ting, få med seg beskjeder osv. Har tenkst som så at om all bestekompisene er i klasserommet så blir det ikke enklere... Det er sikkert plass i klassen, de er små klasser med ca 18 elever i hver klasse. Men får man gjort sånn i sommerferien, da? Uff, er sånn i tvil... Sommerferien er vel det beste tidspunktet i tilfelle? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Jepp, jeg ville definitivt prøvd å få byttet klasse. Ta kontakt med skolen i morgen og legg frem problemet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guttas Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Ja, det ville jeg absolutt ha gjort. Men gjør det nå, ikke vent til høsten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Ta det opp nå ved skoleslutt og be om avklaring litt før skolestart i august. Noen steder er de veldig prinsippfaste og vil helst unngå sånt for enhver pris. Men jeg skulle tro du har en god sak når han faktisk har gått på skolen en stund og forholdene er slik du beskriver. Jeg hadde kjørt spesielt på det med klassekompiser som bor i nabolaget. Nå er de så store at de besøker hverandre uten henting og bringing, og da er det viktig å ha noen i nærheten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Også mamma til gutt Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Uten tvil, ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jeg ville snakket med skolen nå Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Takk for svar, ser flere tenker det samme som meg. Han har flere ganger nevnt at han vil bytte klasse, men jeg har pratet det vekk. En årsak til at jeg er litt nølende, er at han er vldig svimete og lett mister fokus på det han holde rpå med. Til tross for at han er faglig flink så sliter han med å bli ferig med ting, få med seg beskjeder osv. Har tenkst som så at om all bestekompisene er i klasserommet så blir det ikke enklere... Det er sikkert plass i klassen, de er små klasser med ca 18 elever i hver klasse. Men får man gjort sånn i sommerferien, da? Uff, er sånn i tvil... Ja, sommerferien er den beste tiden å gjøre det. Til gutten din og alle andre legger du det frem med vekt på at det er flere som bor i nærheten av der dere bor, i den klassen han bytter over til. De andre grunnene kan du ta opp med skolen, men ikke til gutten din eller andre som kan formidle det til de som går i den klassen han er nå. Det er stor sjanse for at han kommer sammen med disse på ungdomsskolen, vidergående, i fritidsaktiviteter osv, og da er det dumt hvis det heter at han byttet klasse fordi han ikke trivdes med dem eller de var lite inkluderende osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.