Gå til innhold

Sliten alenemor m/ 2 barn

kbdmagnu

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt råd vedr. min sønn på 17 mnd. jeg er trøtt og sliten for jeg sover så dårlig nå til dags... jeg har problemer med å få min sønn til å høre på meg...og jeg forstår det egentlig også for jeg er ganske sur fortiden og han får høre nei, nei, nei ganske mye så jeg tror at han har blitt imun for ordet"nei" kan dere hjelpe meg og snu på situasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et barn på 17 måneder er i utforskningsalderen de luxe og som foreldre blir man sliten av det. De vil se, smake, lukte, ta på, kjenne, kaste, spise på mm på absolutt alt og man kan gå fra vettet innimellom. Mitt råd til deg, jeg har tre barn og den yngste er nå 2,5 år, er å skrape huset for alt som er skadelig for din lille utforsker og ha noen få ufarlige ting stående som barnet ditt får lov til å utforske. Dette fordi ellers får du et strev med å hele tiden si nei og barnet skal jo utforske men vi må passe på. Jeg synes det hjelper å sette seg på gulvet med de, trille en ball, bygge klosser, be dem gi deg forskjellige ting osv. Ikke vær opptatt av rent hus, og alle andre "må" og "bør" greier- for å få dagene til å gå rundt må du gjøre det enkelt for deg selv! hvis du har penger til en vaskehjelp- skaff deg det, hvis ikke dropp det som ikke er absolutt nødvendig! jeg er ikke alenemor men kan tenke meg at det er usannsynlig slitsomt....det er slitsomt å ikke være alenemor og....så derfor MÅ du senke kravene dine til deg selv, du er god nok mor om ikke alt skinner, barna trenger deg så kast deg ned på gulvet og ligg gjerne på gulvet med en avis og da er barna rundt deg og! Lykke til!

Det er slitsomt men det går over og når de runder to år blir det bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
kbdmagnu1365381179

Et barn på 17 måneder er i utforskningsalderen de luxe og som foreldre blir man sliten av det. De vil se, smake, lukte, ta på, kjenne, kaste, spise på mm på absolutt alt og man kan gå fra vettet innimellom. Mitt råd til deg, jeg har tre barn og den yngste er nå 2,5 år, er å skrape huset for alt som er skadelig for din lille utforsker og ha noen få ufarlige ting stående som barnet ditt får lov til å utforske. Dette fordi ellers får du et strev med å hele tiden si nei og barnet skal jo utforske men vi må passe på. Jeg synes det hjelper å sette seg på gulvet med de, trille en ball, bygge klosser, be dem gi deg forskjellige ting osv. Ikke vær opptatt av rent hus, og alle andre "må" og "bør" greier- for å få dagene til å gå rundt må du gjøre det enkelt for deg selv! hvis du har penger til en vaskehjelp- skaff deg det, hvis ikke dropp det som ikke er absolutt nødvendig! jeg er ikke alenemor men kan tenke meg at det er usannsynlig slitsomt....det er slitsomt å ikke være alenemor og....så derfor MÅ du senke kravene dine til deg selv, du er god nok mor om ikke alt skinner, barna trenger deg så kast deg ned på gulvet og ligg gjerne på gulvet med en avis og da er barna rundt deg og! Lykke til!

Det er slitsomt men det går over og når de runder to år blir det bedre!

Tusen takk for godt råd...jeg har ikke kunne svare tilbake for jeg har ikke funnet tråden min før nå...Siden jeg var så sliten når jeg skrev innlegget så glemte jeg og si at jeg har gutt på 6,5 år også...og han skal borti lillebror hele tiden, jeg kan ikke snu ryggen til og han er borti ham og pirker og plager lillebror...har du noe råd om dette også?....for å si det sånn da, så er det dette som sliter meg mest ut...for jeg må hele tiden passe på at han eldste ikke gjør han minste vondt...

mvh fremdeles sliten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...