Åsemor Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Datra mi klager over vondt i magen. Ikke mye, og ikke lenge. Siste uka har hun vel sagt det omtrent 4 av 7 morgener, da er det sånn at hun sier det 1-3 ganger, gråter ikke, mulig hun sutresnakker litt, men så er hun helt frisk som en fisk etter 5-10 minutter. De siste 2 nettene har hun våknet midt på natten og smågrått, klaget på vondt i magen, men sovner lett igjen etter kort tid. Hun har nevnt magevondten med jevne mellomrom nå i sikkert 3-4 uker, og nå begynner jeg å lure. Er dette noe å gå til legen for? Hun kommer garantert til å være helt fin når vi er der, da... Hun har ikke sluttet med bleie på natten enda, så jeg lurer på om et kan være at hun begynner å holde seg lenger og får vondt i blæra når den blir full? Får selv vondt i magen en hel dag hvis jeg har holdt meg en hel natt... Noen synspunkter? Veksler mellom å mene at jeg nesten er en fæl mor som ikke har "gjort noe" tidligere, for så å mene at man ikke kan fare til legen hver gang man har vondt en liten plass. Hun virker altså frisk og rask på alle måter ellers. Avføringen er fin og såvidt jeg vet går det ikke noe form for sykdom i barnehagen for tida. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Näckrosa Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Går jenta di i barnehage? Dagmamma? "Vondt i magen" kan være en betegnelse barn bruker når de ikke helt klarer å sette ord på det som egentlig er vondt. Har du undersøkt med barnehagen/dagmamma om jenta di har det greit der? Samspillet med andre osv? Har det skjedd endringer i familiesituasjonen? Er du i tvil, ta henne til legen for sikkerhets skyld.. Antakelig er det ikke noe alvorlig, men da har du i allefall fått utelukket det ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 Går jenta di i barnehage? Dagmamma? "Vondt i magen" kan være en betegnelse barn bruker når de ikke helt klarer å sette ord på det som egentlig er vondt. Har du undersøkt med barnehagen/dagmamma om jenta di har det greit der? Samspillet med andre osv? Har det skjedd endringer i familiesituasjonen? Er du i tvil, ta henne til legen for sikkerhets skyld.. Antakelig er det ikke noe alvorlig, men da har du i allefall fått utelukket det ) Hun går i barnehage. Trives bra der. Men hun har det ikke alltid så greit, hun fikk en babysøster for under ett år siden. Hun er allikevel så utagerende i forhold til det at jeg tror ikke det er ting der som ligger og "ulmer" som gir vondt i magen. Skal selvsagt ikke si det sikkert... Og hun virker ikke lei seg eller noe, mest forundret over at hun har vondt uten at hun har slått seg, liksom. Ble enig med henne i dag om at hvis hun våknet med vondt i magen i natt og, så skulle vi prøve å gå på do. Huff, nå fikk jeg nesten vondt i magen sjøl. Vi reagerer ikke alltid "etter boka" når hun gjør ting og tang, vi slår selvsagt ikke og er aldri fysiske med henne, men det kan bli endel roping og kjefting, kanskje det er det hun reagerer på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Näckrosa Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Hun går i barnehage. Trives bra der. Men hun har det ikke alltid så greit, hun fikk en babysøster for under ett år siden. Hun er allikevel så utagerende i forhold til det at jeg tror ikke det er ting der som ligger og "ulmer" som gir vondt i magen. Skal selvsagt ikke si det sikkert... Og hun virker ikke lei seg eller noe, mest forundret over at hun har vondt uten at hun har slått seg, liksom. Ble enig med henne i dag om at hvis hun våknet med vondt i magen i natt og, så skulle vi prøve å gå på do. Huff, nå fikk jeg nesten vondt i magen sjøl. Vi reagerer ikke alltid "etter boka" når hun gjør ting og tang, vi slår selvsagt ikke og er aldri fysiske med henne, men det kan bli endel roping og kjefting, kanskje det er det hun reagerer på. ) -og der kom den typiske dårlige samvittigheten til mamma ) Vårt eldste barn hadde ofte "vondt i magen" da hun var yngre. Tror faktisk jeg tok henne til lege også jeg, for å utelukke noe. Tror dette helt sikkert vil gå over av seg selv etterhvert og det kan godt være at det faktisk er manglende do-besøk som er synderen. Det at hun har fått en baby i huset.. Kanskje synes hun denne lille babyen får litt for mye oppmerksomhet? -Er jo ikke noe i veien for å prøve å få litt mer oppmerksomhet selv, ved å si at magen er vond ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 ) -og der kom den typiske dårlige samvittigheten til mamma ) Vårt eldste barn hadde ofte "vondt i magen" da hun var yngre. Tror faktisk jeg tok henne til lege også jeg, for å utelukke noe. Tror dette helt sikkert vil gå over av seg selv etterhvert og det kan godt være at det faktisk er manglende do-besøk som er synderen. Det at hun har fått en baby i huset.. Kanskje synes hun denne lille babyen får litt for mye oppmerksomhet? -Er jo ikke noe i veien for å prøve å få litt mer oppmerksomhet selv, ved å si at magen er vond ;o) Babyen er 10 mnd nå og vi har hatt 10 mnd med sinneutbrudd, slåing, klyping, lugging, dytting, osv osv osv. Hun dytter/slår babysøster 5-20 ganger daglig, så jeg føler liksom at hun får utløp for den frustrasjonen hun synes det er å ha en babysøster. Også syns jeg vi er flinke til å gi henne oppmerksomhet ved å gjøre ting alene med henne, osv. Hm, får tenke litt mer på det om jeg skal ta henne med til lege. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Näckrosa Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Babyen er 10 mnd nå og vi har hatt 10 mnd med sinneutbrudd, slåing, klyping, lugging, dytting, osv osv osv. Hun dytter/slår babysøster 5-20 ganger daglig, så jeg føler liksom at hun får utløp for den frustrasjonen hun synes det er å ha en babysøster. Også syns jeg vi er flinke til å gi henne oppmerksomhet ved å gjøre ting alene med henne, osv. Hm, får tenke litt mer på det om jeg skal ta henne med til lege. Kanskje derfor hun har vondt i magen, fordi hun er sjalu på minsten, vet hun gjør gale ting osv.? 3 åringer skjønner en del, men ikke alt som skjer meg seg selv og rundt.. tror jeg. Helsestasjon kan sikkert hjelpe.. snakk med de du.. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j83! Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Min 3 åring hold på på samme måte, klaget mye over vondt i magen.. Det viste seg å være urinveisinfeksjon så tror jeg ville tatt henne til lege om hun fortsetter å klage over det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 Min 3 åring hold på på samme måte, klaget mye over vondt i magen.. Det viste seg å være urinveisinfeksjon så tror jeg ville tatt henne til lege om hun fortsetter å klage over det! Ja, vi har time hos legen i dag, så nå gjenstår bare å prøve å få til en urinprøve. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Ja, vi har time hos legen i dag, så nå gjenstår bare å prøve å få til en urinprøve. Snuppa her hadde uvi da hun var 3,5 år, men hun fikk ikke til å tisse i våken tilstand, ikke en sjanse! Så fort hun sovnet slappet blæra såpass av at hun tisset i strie strømmer. Så noen urinprøve fikk vi ikke tatt hos legen, men han trodde oss på symptombeskrivelsen og vi fikk antibiotika alikevel. Men det var en liten kamp for å få henne til å tørre å tisse igjen, hun var jo vant til at det gjorde kjempevondt og jeg glemmer ikke det lettede uttrykket i ansiktet hennes da hun oppdaget at det ikke gjorde vondt lengre! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j83! Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Ja, vi har time hos legen i dag, så nå gjenstår bare å prøve å få til en urinprøve. Min er ikke sluttet med bleie på natten så vi hadde sånn urinpose i bleien på natten, det gikk ganske greit.. ellers tror jeg vi aldri hadde fått til å ta noen urinprøve.. Lykke til =) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.