Gjest mammamiaaa Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 http://www.dinbaby.com/dinbaby_site/innhold/f_rste_leve_r/tre_m_neder/babyen_kan_bli_glad_i_vann står at man bør venne babyen til å like vann og gi et par tsk om dagen... men har og hørt at man heller bør vente til 6 mnd alder når man introduserer fast føde? Leste også at man kan introdusere fast føde i 4-6 mnd alder, jeg trodde man helst burde vente til 6 mnd alder? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilje30 Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 De anbefaler at du fullammer barnet til det er 6mnd, men det er ingenting i veien for å introdusere grøt fra 4mnd alderen. Det står fra 4 mnd på grøtpakka. Men har du nok melk til babyen, er det anbefalt at du fullammer til 6 mnd fordi morsmelken har mye næring som babyen trenger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilje30 Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 De anbefaler at du fullammer barnet til det er 6mnd, men det er ingenting i veien for å introdusere grøt fra 4mnd alderen. Det står fra 4 mnd på grøtpakka. Men har du nok melk til babyen, er det anbefalt at du fullammer til 6 mnd fordi morsmelken har mye næring som babyen trenger. Kokt vann er bare bra å gi babyen i sommervarmen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Jeg prøvde med vann til min baby sommeren da han var nyfødt for 9 år siden. Det var kjempevarmt, og helsesøster mente han burde få vann fordi han gikk så fort opp i vekt. Gutten var jo kjempetørst! Vannet fikk vi ikke noe dreis på den sommeren. Ved juletider derimot var ungen 6 mndr og fikk en tåteflaske i julegave. Den greide han å holde og drikke av selv, og rullet rundt i hele stua med vannflaska i hånda. Vi har ikke hatt noe problemer med å få ham til å drikke vann senere i livet ;-) De fleste anbefalinger jeg har lest i de 9 årene jeg har hatt unger er at det er best å fullamme i 6 mndr for så å introdusere fast føde samtidig med amming. I de første 6 mndr har de ikke behov for noe annet enn morsmelk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mammamiaaa Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Kokt vann er bare bra å gi babyen i sommervarmen. Hvor mye kokt vann kan jeg gi da? Sånn at det ikke går utover næringen... Tenkte kanskje på varme dager å amme til babyen var mett, så gi noen teskjeer med vann? eller bør jeg gi det på flaske? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilje30 Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Hvor mye kokt vann kan jeg gi da? Sånn at det ikke går utover næringen... Tenkte kanskje på varme dager å amme til babyen var mett, så gi noen teskjeer med vann? eller bør jeg gi det på flaske? Babyen vil foretrekke morsmelk fremfor vann, så du vil nok ikke få i henne noe særlig, det er bare for å venne henne til smaken av vann. Jeg ville ha gjort som du sier, gitt henne litt med t-skje etter at du har ammet henne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Det er sjelden barn som fullammes har behov for vann for å dekke væskebehovet. Det vil du i så fall kunne merke på at bleiene ikke blir våte. Jeg kan ikke se noe poeng i å gi vann med teskje til en baby på 3 mnd. Det er best å fullamme frem til 6 mnd, det er vel anbefalingen nå. Men, hvis du merker at babyen trenger mer næring mellom 4 og 6 mnd alder, er det bedre å gi litt grøt enn å begynne med MME. Det er fordi MME kan ødelegge for ammingen, det gjør ikke grøt og annen "skjemat" på samme måte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Mine barn er blitt født i mars, i mai og i juni, og de har dermed alle tre vært ganske små om sommeren. Jeg gav dem ikke vann, de drakk seg utørste på morsmelk. Hadde ikke noe problem med å gi dem vann da de ble større. Synes det høres litt kronglete ut å gi babyer vann hvis de har tilgang på nok morsmelk..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mammamiaaa Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Mine barn er blitt født i mars, i mai og i juni, og de har dermed alle tre vært ganske små om sommeren. Jeg gav dem ikke vann, de drakk seg utørste på morsmelk. Hadde ikke noe problem med å gi dem vann da de ble større. Synes det høres litt kronglete ut å gi babyer vann hvis de har tilgang på nok morsmelk..... Babyen min har smakt vann to ganger, men det var sukkervann pga skriking som ingen ende ville ta - antakeligvis sterke smerter i magen pga luft.... Vann smaker jo ingenting, så tror ikke babyen vil reagere på det da. Tran derimot... jeg prøvde å gi tran fra 4 mnd alder, men det var så mye styr og hun spytta ut igjen, rista på hodet osv... prøvde både med skje og sprøyte. Så jeg fant ut at det var like greit å gå over til D-vitamindråper, noe som går helt greit. Det er smakløst og en trenger ikke gi så mye, kun 5 dråper. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Babyen min har smakt vann to ganger, men det var sukkervann pga skriking som ingen ende ville ta - antakeligvis sterke smerter i magen pga luft.... Vann smaker jo ingenting, så tror ikke babyen vil reagere på det da. Tran derimot... jeg prøvde å gi tran fra 4 mnd alder, men det var så mye styr og hun spytta ut igjen, rista på hodet osv... prøvde både med skje og sprøyte. Så jeg fant ut at det var like greit å gå over til D-vitamindråper, noe som går helt greit. Det er smakløst og en trenger ikke gi så mye, kun 5 dråper. Vann smaker jo ingenting, så tror ikke babyen vil reagere på det da. Der tar du skammelig feil:-) Jenta mi blunker febrilsk, slår ut med armene og gisper hver gang hun får i seg en dråpe! De kjenner jo at det kommer noe, men det har helt feil smak, konsistens og temperatur! Krise, best å spytte ut med èn gang:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mammamiaaa Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Vann smaker jo ingenting, så tror ikke babyen vil reagere på det da. Der tar du skammelig feil:-) Jenta mi blunker febrilsk, slår ut med armene og gisper hver gang hun får i seg en dråpe! De kjenner jo at det kommer noe, men det har helt feil smak, konsistens og temperatur! Krise, best å spytte ut med èn gang:-) Det ekke pga temperaturen da? Babyer vil jo helst ha samme tempen som melka.... Så en bør koke opp vannet og så lunke det. 37 grader er det vel. Tror det går bedre om de får temperert vann og ikke kaldt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Det ekke pga temperaturen da? Babyer vil jo helst ha samme tempen som melka.... Så en bør koke opp vannet og så lunke det. 37 grader er det vel. Tror det går bedre om de får temperert vann og ikke kaldt. Har gitt henne ved ca. 37 grader før, når jeg har kokt opp, og prøvd å gi henne fra tåteflaske. Men det er fysjamei ja:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.