Gå til innhold

Leveregler


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg kan opprette noen leveregler, som skal virke slik at jeg får det bedre, og i høyere grad mestrer mine studier.

Jeg har lenge tenkt at det må noe sosialt til for at jeg skal få det bedre. Men jeg tror ikke jeg passer inn på noe dagsenter. Det er jo ikke studenter der. De vil ikke akseptere meg som et fullverdig medlem av gruppa, i og med at jeg er student med håpefull (?) fremtid. De selv har jo ingen fremtid.

Så jeg lurer på om det egentlig holder å bare lage seg noen regler. Den første regelen må være å betydelig begrense aktiviteten på DOL og andre nett-fora. Den andre kan kanskje være å starte dagen med fysisk trening. Den tredje kan være å holde meg borte fra sunn "mat".

Lurer på om dette holder jeg? Om jeg får et greit liv bare jeg gjør dette?

For å finne ut av det er det vel bare å prøve. Men tingen er at det tar tid å komme seg opp på et sånt nivå - sånn som det er nå går jeg jo bare å surrer. Selv om jeg har vært flink til å holde meg borte fra DOL i en ukes tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 145
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    7

  • Miamarian

    7

  • laban

    5

  • Bookworm

    3

Mest aktive i denne tråden

1. Jeg antar det er usunn mat, ikke sunn, du ønsker å holde deg borte fra.

2. Jeg tror du skal lete lenge etter regler som oppfyller et ønske om at "jeg får et greit liv bare jeg gjør dette". Men jeg synes de du har satt opp, er en god start. Man skal ikke stille krav om altfor store endringer samtidig, da er det lett å miste motet. Du har jo også blitt rådet til å gjøre akkurat de tingene du foreslår, av erfarne folk her.

3. Vær forsiktig med påstander om at enkelte ikke har noen framtid. Såvidt jeg har forstått, har du aldri vært på noe dagsenter. Da synes jeg ikke du skal fordømme de som forsøker dette tilbudet. Studenter / utdannede mennesker er ikke i noen høyere divisjon enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimabel

-"De vil ikke akseptere meg som et fullverdig medlem av gruppa, i og med at jeg er student med håpefull (?) fremtid. De selv har jo ingen fremtid."

Jeg tror du vil bli akseptert så lenge du respekterer de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de fleste levereglene var fine og som du burde prøve å holde.Jeg har også oppdaget at når jeg er flink med fysisk aktivtet gir det ringvirkninger på andre områder av livet også.Jeg har også en bok hvor jeg skriver inn mål for dagen og uka.Det dreier seg om enkle basale ting som trening,familiebesøk,husarbeid og spessielle sosiale ting jeg skal være med.Hvis jeg ikke strukterer min egen hverdag soser jeg bort all tiden på dol eller internett etc.Det er som tiden bare er og ikke går.

Og ja det kan hende ikke dagsenter ikke er noe for deg.Men du har jo ikke prøvd det engang.Kanskje du vil bli positivt overasket.Og det å si at de er uten fremtid virker ekstremt arrogant.Hvis du kommer dit med den fordømmende holdningen vil det nok skinne igjennom.At de merker at du er fordømmende og at du derfor ikke blir akseptert.

Dagsenteret jeg "sokner" til har masse morsomme aktivteter som badminton ,golft og kino turer.Det kan gi enselv god trening i det å være sosial og en kan opparbeide seg litt selvtillitt.

Jeg synes det sosiale er vanskelig og føler jeg har mistet selvtilliten og at jeg ikke "får det til" fordi jeg har isolert meg så lenge.Det å plutselig skape seg et nytt nettverk kan være vanskelig også for "friske" mennesker uten psykiske problemer.

Da kan det være en lettelse å møte andre i samme situasjonen.At terskelen ikke er så høy og at en ikke behøver å være så nervøs og usikker.En må også trene seg på å klare å være sosial og føle at en mestrer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest linuxen

Du SMIR, du er ikke sann. Ser du ikke hvor banalt og fordomsfullt det du skriver er?? nå ble jeg sant å si litt sjokker:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest linuxen

*Sukk*

Jeg er ikke fordømmende. Men om man ikke utdanner seg har man sjeldent noen særlig fremtid.

Og de som går på dagsenter har aldri utdanning? Klart du er fordømmende! Ikke lat som noe annet. Og det du skriver er direkte banalt/dumt. Nå ble jeg både skuffa og provosert Du sier du er et oppegående menneske. Synes ikke det tyder på det når du skriver noe så bortigranskauen dumt!! Sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erre muli

'' Men jeg tror ikke jeg passer inn på noe dagsenter. Det er jo ikke studenter der. De vil ikke akseptere meg som et fullverdig medlem av gruppa, i og med at jeg er student med håpefull (?) fremtid. De selv har jo ingen fremtid. ''

Hva er det der for slags holdning? "De selv har jo ingen fremtid." Og på hvilket grunnlag sier du det? Er det du som mener de ikke har noen fremtid? Du skriver det som de selv mener de ikke har noen fremtid, men hva vet du om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du SMIR, du er ikke sann. Ser du ikke hvor banalt og fordomsfullt det du skriver er?? nå ble jeg sant å si litt sjokker:-/

Tømme søppel? Dra varer foran en strekkodeleser 8 timer dagen? Er det noen fremtid?

Nei, det er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tømme søppel? Dra varer foran en strekkodeleser 8 timer dagen? Er det noen fremtid?

Nei, det er det ikke.

Du er klar over at hele samfunnet kjapt hadde gått helt i stå om vi ikke hadde søppeltømmere, butikkekspeditører og renholdere? Slike som du med all mulig tydelighet ser kraftig ned på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' Men jeg tror ikke jeg passer inn på noe dagsenter. Det er jo ikke studenter der. De vil ikke akseptere meg som et fullverdig medlem av gruppa, i og med at jeg er student med håpefull (?) fremtid. De selv har jo ingen fremtid. ''

Hva er det der for slags holdning? "De selv har jo ingen fremtid." Og på hvilket grunnlag sier du det? Er det du som mener de ikke har noen fremtid? Du skriver det som de selv mener de ikke har noen fremtid, men hva vet du om det?

Poenget var at de kommer til se på meg som vellykka, og dermed hate meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er klar over at hele samfunnet kjapt hadde gått helt i stå om vi ikke hadde søppeltømmere, butikkekspeditører og renholdere? Slike som du med all mulig tydelighet ser kraftig ned på?

Hvorfor ser jeg ned på "slike"?

Jeg sier bare at det er dårlig arbeid jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest linuxen

Tømme søppel? Dra varer foran en strekkodeleser 8 timer dagen? Er det noen fremtid?

Nei, det er det ikke.

Nå håper jeg du gjør deg dum. Hvilke paraleller er det mellom å gå på dagsenter og jobbe på Rema? Herregud, SMIR! Jeg går selv på dagsenteret nå i sommer og har faktisk fullført en mastergrad! Der er folk av alle slag. Du er bare helt utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Sukk*

Jeg er ikke fordømmende. Men om man ikke utdanner seg har man sjeldent noen særlig fremtid.

Hvordan vet du om de andre utdanner seg eller ikke? Hvorfor tror du de ikke gjør det? Kanskje har de mye høyere utdannelse enn deg, kanskje har de mye mer framtid foran seg enn deg, utdanning eller ikke. Du kan jo gå til dagssenter, hvorfor skulle ikke andre studenter gjøre det samme? Og hvorfor skal ikke folk som tilfeldigvis eller fordi de har vært syke ikke er under utdannelse ikke ha en framtid?

Men: du kommer sikkert ikke til å trives med andre mennesker når du er så nedlatende og dømmende ovenfor andre vilt fremmede mennesker på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Sukk*

Jeg er ikke fordømmende. Men om man ikke utdanner seg har man sjeldent noen særlig fremtid.

Påstander: Det er ikke studenter på dagsenter og man har ikke noen framtid uten utdannelse.

Begge disse er temmelig unyanserte.

Det er kanskje ikke så _mange_ studenter på dagsenter, og det er en stor fordel å ha utdannelse. Det er noe helt annet.

Men ikke la dette hindre deg i å forsøke å etterleve regelforslaget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de som går på dagsenter har aldri utdanning? Klart du er fordømmende! Ikke lat som noe annet. Og det du skriver er direkte banalt/dumt. Nå ble jeg både skuffa og provosert Du sier du er et oppegående menneske. Synes ikke det tyder på det når du skriver noe så bortigranskauen dumt!! Sorry.

Hvorfor er dere alltid ute etter meg? Jeg skjønner godt hvorfor NHD advarer meg mot å sitte for mye her, blir jo sannsynligvis miljøskadet av all drittslengingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erre muli

Poenget var at de kommer til se på meg som vellykka, og dermed hate meg.

Det er ikke noe automatikk i at de kommer til å se på deg som vellykket.

Det du derimot skal passe deg for hvis du oppsøker et dagsenter er å la disse holdningene dine skinne igjennom. For når du så tydelig viser at du mener du er bedre enn alle de andre der er det ikke sikkert _det_ blir så godt likt.

Det finnes forøvrig helt sikkert folk som er høyt utdannet og har gode stillinger nå som i løpet av livet har vært innom et dagsenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest linuxen

Hvorfor ser jeg ned på "slike"?

Jeg sier bare at det er dårlig arbeid jeg.

Selv om det ikke er arbeid etter din smak, så betyr det vel ikke at disse er mindre verdt enn andre! Det betyr ikke at de ikke har viktige jobber! Minst like viktige jobber som en søppeltømmer. Uten de hadde det blitt epidemier. Åpne opp øynene dine og bli voksen, kort og godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...