Gå til innhold

Leveregler


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest xbellax

Hvorfor kan dere ikke bare la språket mitt i fred, og begynne å vri og vende på alt jeg sier? Jeg har aldri sagt at noen er tapere sånn som du mener det - at de er til å bli sett ned på. Men om man jobber på rema så er man opplagt ikke like vellykka som noen som jobber i f.eks. meteorologisk institutt. Hvis man ikke har noen jobb så er man også en taper, fordi man har tapt i forhold til de andre, på karrierestigen.

"Men om man jobber på rema så er man opplagt ikke like vellykka som noen som jobber i f.eks. meteorologisk institutt. "Vet du hva Smir, nå oppfører du deg som en oppblåst blei. Ditt menneskesyn er i denne tråden helt på trynet og jeg blir faktisk forbannet over å lese det du skriver.

Sett aldri spørsmålstegn ved andres lykke, for mest sannsynlig har du mye å lære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 145
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    7

  • Miamarian

    7

  • laban

    5

  • Bookworm

    3

Mest aktive i denne tråden

Jeg tror nok ikke det er din eventuelle framtidige posisjon som vil ha betydning for hvorvidt du integreres i en sosial gruppe pr i dag. Derimot tror jeg dine sosiale evner og din evne til empati er av langt større betydning.

Jeg tror egentlig ikke du trenger leveregler jeg. Derimot tror jeg at du trenger sosial trening - og det kunne du kanskje fått god trening i ved et dagsenter.

Jeg tror også jeg trenger sosial trening. Ved siden av bedre leveregler.

Men jeg tror bare ikke jeg blir akseptert... de kommer ikke til å skjønne at jeg også sliter og har problemer, når jeg forteller om at jeg er student.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan dere ikke bare la språket mitt i fred, og begynne å vri og vende på alt jeg sier? Jeg har aldri sagt at noen er tapere sånn som du mener det - at de er til å bli sett ned på. Men om man jobber på rema så er man opplagt ikke like vellykka som noen som jobber i f.eks. meteorologisk institutt. Hvis man ikke har noen jobb så er man også en taper, fordi man har tapt i forhold til de andre, på karrierestigen.

Eg har ikkje vridd på noe som helst, du vet heller ikkje hva eg mener.

Men du skreiv: ''...men da jeg tidligere har vært på dagsenter har det bare vært "tapere" der som ikke engang har sertifikat på bil.''

Og eg ba deg pent om å definere hva som for deg ligger i ordet "tapere"!

Verre var det ikkje...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan dere ikke bare la språket mitt i fred, og begynne å vri og vende på alt jeg sier? Jeg har aldri sagt at noen er tapere sånn som du mener det - at de er til å bli sett ned på. Men om man jobber på rema så er man opplagt ikke like vellykka som noen som jobber i f.eks. meteorologisk institutt. Hvis man ikke har noen jobb så er man også en taper, fordi man har tapt i forhold til de andre, på karrierestigen.

''Men om man jobber på rema så er man opplagt ikke like vellykka som noen som jobber i f.eks. meteorologisk institutt.''

Hva er opplagt med det!? Måler du folks vellykkethet i forhold til den jobben de har? Tror du direktøren i et digert konsern er lykkeligere enn dama i kassa på Rema? Jeg er ikke så sikker på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men om man jobber på rema så er man opplagt ikke like vellykka som noen som jobber i f.eks. meteorologisk institutt. "Vet du hva Smir, nå oppfører du deg som en oppblåst blei. Ditt menneskesyn er i denne tråden helt på trynet og jeg blir faktisk forbannet over å lese det du skriver.

Sett aldri spørsmålstegn ved andres lykke, for mest sannsynlig har du mye å lære.

Hallo? Hvor dum går det an å bli? Jeg har ikke snakket noe om menneskesynet mitt her, det dette dreier seg om er at de som har fått seg utdannelse og har gode jobber karrieremessig er mer vellykka enn de som ikke har utdannelse, og kanskje jobber på rema eller med søppeltømming - som i forhold da har "tapt" på karrierestigen.

Er dette noe du/dere nekter for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo? Hvor dum går det an å bli? Jeg har ikke snakket noe om menneskesynet mitt her, det dette dreier seg om er at de som har fått seg utdannelse og har gode jobber karrieremessig er mer vellykka enn de som ikke har utdannelse, og kanskje jobber på rema eller med søppeltømming - som i forhold da har "tapt" på karrierestigen.

Er dette noe du/dere nekter for?

Det er ikke alle av oss som er så jævlig opptatte av å gjøre yrkeskarriere vet du. Noen av oss er lykkelige i en jobb vi trives i, selv om det ikke er noe "statusyrke". :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest erre muli

Det jeg mener er at det som regel er tapere på slike steder - de er trygdede, jobbløse, narkomane, alkoholiserte. Jeg mener ikke at jeg ser NED på dette, selv om jeg sier at de er tapere. Det er en godt kjent begrep, og det burde ikke være noen misforståelse hva jeg mener.

Jeg mener videre at de ikke aksepterer meg før også jeg har blitt en taper.

Jeg tror du tar feil. Jeg tror at de godt kan akseptere deg som den du er hvis du lar dem få sjansen. Jeg tror imidlertid også at mange på dagsenter kan komme til å oppfatte deg på akkurat samme måten som mange av oss i denne tråden har oppfattet deg. Jeg tror at det kan føre til at noen kanskje får problemer med å akseptere deg.

Men dette er selvfølgelig bare hva jeg tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ikkje vridd på noe som helst, du vet heller ikkje hva eg mener.

Men du skreiv: ''...men da jeg tidligere har vært på dagsenter har det bare vært "tapere" der som ikke engang har sertifikat på bil.''

Og eg ba deg pent om å definere hva som for deg ligger i ordet "tapere"!

Verre var det ikkje...:-)

Det jeg snakker om er at man "taper" på karrierestigen - jeg har ALDRI snakket om menneskeverd.

Jeg bare sier det faktum at i dette samfunnet så er det sett på som mer vellykka karrieremessig om man har en universitetsutdannelse enn om man IKKE har.

Enklere enn det er det ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

Jeg tror også jeg trenger sosial trening. Ved siden av bedre leveregler.

Men jeg tror bare ikke jeg blir akseptert... de kommer ikke til å skjønne at jeg også sliter og har problemer, når jeg forteller om at jeg er student.

Blant de som sliter psykisk er psykologer, psykiatere, leger, sykepleiestudenter, prester, prostituerte, trygdede, journalister, søppeltømmere, butikkansatte, rørleggere, arbeidsløse, artister, gartnere, sosionomer, hjelpepleiere, professorer, statsministre, kokker, støttekontakter, snekkere.... osv osv. Og dette vet du også. Psykiske lidelser er ikke forebeholdt sofaslitere og alkoholikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erre muli

Jeg tror også jeg trenger sosial trening. Ved siden av bedre leveregler.

Men jeg tror bare ikke jeg blir akseptert... de kommer ikke til å skjønne at jeg også sliter og har problemer, når jeg forteller om at jeg er student.

'' Men jeg tror bare ikke jeg blir akseptert... de kommer ikke til å skjønne at jeg også sliter og har problemer, når jeg forteller om at jeg er student.''

Men SMIR, alle vi her inne vet jo at du er student. Og jeg vil vel tørre å påstå at flertallet av oss også skjønner at du sliter og har problemer. Hvorfor skulle da ikke folk på et dagsenter forstå det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle av oss som er så jævlig opptatte av å gjøre yrkeskarriere vet du. Noen av oss er lykkelige i en jobb vi trives i, selv om det ikke er noe "statusyrke". :o)

Jepp, enig i det.

Men det har ikke noe med saker å gjøre. =) For jeg har aldri sagt de er noe dårligere. =) Hvis du leser trådene mine på nytt så finner du dette. =) Jeg bare snakker om jeg ikke vil tro noen på noe dagsenter vil forstå at jeg også har problemer, om jeg sier at jeg er student. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayia

Jeg tror også jeg trenger sosial trening. Ved siden av bedre leveregler.

Men jeg tror bare ikke jeg blir akseptert... de kommer ikke til å skjønne at jeg også sliter og har problemer, når jeg forteller om at jeg er student.

I en gruppe som sliter med å utføre handlinger som er hverdagslig for de fleste tror jeg du vil passe fint inn, det er jo det samme som du selv sliter med. Og selv om du mestrer på ett område (selv om jeg forstår det som du sliter litt med å gjennomføre studiene dine også?) vil folk skjønne at du sliter på andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men om man jobber på rema så er man opplagt ikke like vellykka som noen som jobber i f.eks. meteorologisk institutt.''

Hva er opplagt med det!? Måler du folks vellykkethet i forhold til den jobben de har? Tror du direktøren i et digert konsern er lykkeligere enn dama i kassa på Rema? Jeg er ikke så sikker på det...

Jeg snakker selvsagt om karrieremessig vellykkethet her - jeg har aldri snakket om lykke. Faktisk har jeg en mistanke om at folk på rema er lykkeligere enn de på meteorologisk institutt, fordi jobben er mye mindre stress, og stress går ut over lykken.

Syns det er synd jeg, at det ikke går an å åpne kjeften før man får beskyldninger om det ene og det andre - ikke bare hva man ER, men også hva man angivelig skal MENE...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest man er ikke mere/mindre "vellykket" enn man gjør d til selv

jeg er utdannet sivil ingeniør. Var i en periode av livet mitt veldig psykisk dårlig

og var innom dagsenter. Var ikke noe problem det. Sliter fortsatt psykisk men fungerer iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

Hallo? Hvor dum går det an å bli? Jeg har ikke snakket noe om menneskesynet mitt her, det dette dreier seg om er at de som har fått seg utdannelse og har gode jobber karrieremessig er mer vellykka enn de som ikke har utdannelse, og kanskje jobber på rema eller med søppeltømming - som i forhold da har "tapt" på karrierestigen.

Er dette noe du/dere nekter for?

Jeg er ikke dum, men jeg har levd nok til å forstå at det materialistiske livet du hyller er tomt, hult, og uten mening.

Man er ikke mindre vellykket om man jobber i en garnbutikk enn om man er professor. Det har med hvordan du ser på mennesker, det har med respekten du viser andre (evt den manglende respekten du viser andre), det har å gjøre med hva du opplever som viktig her i livet.

Et menneske består av så mye, sørgelig at du reduserer det til et yrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du tar feil. Jeg tror at de godt kan akseptere deg som den du er hvis du lar dem få sjansen. Jeg tror imidlertid også at mange på dagsenter kan komme til å oppfatte deg på akkurat samme måten som mange av oss i denne tråden har oppfattet deg. Jeg tror at det kan føre til at noen kanskje får problemer med å akseptere deg.

Men dette er selvfølgelig bare hva jeg tror.

Ja, hvorfor skulle de være noe anderledes enn dere... hm, jeg som trodde DOL var et rottereir. Men da er kanskje dagsenteret også et rottereir da?

Hva i det huleste er det jeg har uttalt om mine verdier og mitt menneskesyn her???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest liten løve

Jeg har vært bruker av et dagsenter i to år og jeg vil si at jeg absolutt har en fremtid. Jeg skal begynne i studier. De fleste brukerene av dagsenter bruker det en periode før de kommer seg videre.

Det må da være bedre å fungere på et dagsenter enn å være en totalt mislykket student? Jeg har vært mislykket student før pga at jeg har vært svært deprimert, og da kom jeg meg ingen vei.

Må bare si at jeg synes at jeg som har brukt et dagsenter i to år er mer konstruktiv enn deg. Synes ikke det ser ut som at du gjør annet enn å la deg "marinere" i egen psykisk dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke dum, men jeg har levd nok til å forstå at det materialistiske livet du hyller er tomt, hult, og uten mening.

Man er ikke mindre vellykket om man jobber i en garnbutikk enn om man er professor. Det har med hvordan du ser på mennesker, det har med respekten du viser andre (evt den manglende respekten du viser andre), det har å gjøre med hva du opplever som viktig her i livet.

Et menneske består av så mye, sørgelig at du reduserer det til et yrke.

''Man er ikke mindre vellykket om man jobber i en garnbutikk enn om man er professor.''

Jeg har aldri snakket om vellykkethet slik du bruker ordet her. Jeg har kun snakket om den ganske åpenbare tingen at de som er professorer er SETT PÅ som KARRIEREMESSIG mer vellykka.

''Det har med hvordan du ser på mennesker, det har med respekten du viser andre (evt den manglende respekten du viser andre), det har å gjøre med hva du opplever som viktig her i livet.''

Hva med å forkludre budskapet i andres ytringer, beskylde de for å være dårlige mennesker? Har det noe med manglende respekt å gjøre?

''Et menneske består av så mye, sørgelig at du reduserer det til et yrke.''

Skjønner ikke hvorfor det ikke går an å forstå jeg... dette dreier seg ikke om mitt menneskesyn, ok? Dette dreier seg om at jeg ikke tror jeg vil bli en del av fellesskapet på et dagsenter, da jeg tror de kommer til å si "han der, han er jo student. han vet ikke hvordan det er å ha det vondt. han vil vi ikke ha noe å gjøre med".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blant de som sliter psykisk er psykologer, psykiatere, leger, sykepleiestudenter, prester, prostituerte, trygdede, journalister, søppeltømmere, butikkansatte, rørleggere, arbeidsløse, artister, gartnere, sosionomer, hjelpepleiere, professorer, statsministre, kokker, støttekontakter, snekkere.... osv osv. Og dette vet du også. Psykiske lidelser er ikke forebeholdt sofaslitere og alkoholikere.

Ja, jeg vet det. Men jeg tror ikke DE vet det. For det har jeg gjennom erfaring forstått at kan være et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' Men jeg tror bare ikke jeg blir akseptert... de kommer ikke til å skjønne at jeg også sliter og har problemer, når jeg forteller om at jeg er student.''

Men SMIR, alle vi her inne vet jo at du er student. Og jeg vil vel tørre å påstå at flertallet av oss også skjønner at du sliter og har problemer. Hvorfor skulle da ikke folk på et dagsenter forstå det?

Jeg vet ikke, snakker bare av erfaring. Sånn var det på det forrige dagsenteret jeg var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...