Gå til innhold

Leveregler


Gjest

Anbefalte innlegg

Hvorfor ser jeg ned på "slike"?

Jeg sier bare at det er dårlig arbeid jeg.

Hvorfor er søppeltømming dårlig arbeide? Fordi de fjerner dritten etter deg og meg? De har faktisk en av de viktigste jobben som finnes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 145
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    7

  • Miamarian

    7

  • laban

    5

  • Bookworm

    3

Mest aktive i denne tråden

Selv om det ikke er arbeid etter din smak, så betyr det vel ikke at disse er mindre verdt enn andre! Det betyr ikke at de ikke har viktige jobber! Minst like viktige jobber som en søppeltømmer. Uten de hadde det blitt epidemier. Åpne opp øynene dine og bli voksen, kort og godt.

Idiot.

Jeg er KRAFTIG lei av idioter som forteller meg hva JEG mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er søppeltømming dårlig arbeide? Fordi de fjerner dritten etter deg og meg? De har faktisk en av de viktigste jobben som finnes...

Fordi det er kjedelig... man lærer ikke noe nytt ved å tømme søppel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe automatikk i at de kommer til å se på deg som vellykket.

Det du derimot skal passe deg for hvis du oppsøker et dagsenter er å la disse holdningene dine skinne igjennom. For når du så tydelig viser at du mener du er bedre enn alle de andre der er det ikke sikkert _det_ blir så godt likt.

Det finnes forøvrig helt sikkert folk som er høyt utdannet og har gode stillinger nå som i løpet av livet har vært innom et dagsenter.

Hvilke "holdninger" er det du snakker om? Har jeg faktisk sagt at jeg syns jeg er bedre enn "de"? Nei, nå får dere skjerpe dere, og la meg i fred. Jeg syns det er ganske plagsomt med alle disse beskyldningene, og jeg har ikke gjort noe for å fortjene de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest linuxen

Hvorfor er dere alltid ute etter meg? Jeg skjønner godt hvorfor NHD advarer meg mot å sitte for mye her, blir jo sannsynligvis miljøskadet av all drittslengingen.

Ja, stakkars deg, du er jo helt uskyldig og bare snill og god, mens det er vi andre som er de stygge ulvene! Herregud, at det er mulig alt en kan ha av selvmedlidenhet/selvrettferdighet. Før du skal klare å lykkes i livet, må du bli voksen og mer moden i tankegangen. Det er også nødvendig for å lykkes i arbeid/studier...så lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er kjedelig... man lærer ikke noe nytt ved å tømme søppel...

Aha. Det du mener er kanskje at for _deg_ så er søppeltømming en dårlig jobb fordi du ikke ville lært noe mer ved å ha en slik jobb? Men kanskje Sivert Søppeltømmer stortrives med jobben sin, nettopp fordi han er med på å holde nabolaget vårt rent og pent og søppelfritt? Kanskje trives han med å være på farten med søppelbilen hele dagen og få bruke kroppen sin? Fremfor å sitte på et kontor, noe kanskje du synes er kjempeinteressant, men som han synes er drepende kjedelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan vet du om de andre utdanner seg eller ikke? Hvorfor tror du de ikke gjør det? Kanskje har de mye høyere utdannelse enn deg, kanskje har de mye mer framtid foran seg enn deg, utdanning eller ikke. Du kan jo gå til dagssenter, hvorfor skulle ikke andre studenter gjøre det samme? Og hvorfor skal ikke folk som tilfeldigvis eller fordi de har vært syke ikke er under utdannelse ikke ha en framtid?

Men: du kommer sikkert ikke til å trives med andre mennesker når du er så nedlatende og dømmende ovenfor andre vilt fremmede mennesker på forhånd.

Jeg _vet_ ikke at de andre ikke utdanner seg, men da jeg tidligere har vært på dagsenter har det bare vært "tapere" der som ikke engang har sertifikat på bil. Da jeg fortalte om hva jeg dreiv med (universitetsstudier) begynte de å hate meg, og jeg orket ikke være der lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest linuxen

Hvilke "holdninger" er det du snakker om? Har jeg faktisk sagt at jeg syns jeg er bedre enn "de"? Nei, nå får dere skjerpe dere, og la meg i fred. Jeg syns det er ganske plagsomt med alle disse beskyldningene, og jeg har ikke gjort noe for å fortjene de.

*Himle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yes, I do

Poenget var at de kommer til se på meg som vellykka, og dermed hate meg.

''Poenget var at de kommer til se på meg som vellykka,''

Heh, det tviler jeg på, du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg _vet_ ikke at de andre ikke utdanner seg, men da jeg tidligere har vært på dagsenter har det bare vært "tapere" der som ikke engang har sertifikat på bil. Da jeg fortalte om hva jeg dreiv med (universitetsstudier) begynte de å hate meg, og jeg orket ikke være der lengre.

*LOL*

Eg hadde satt stor pris på å få høre din definisjon av en "taper" !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest linuxen

Idiot.

Jeg er KRAFTIG lei av idioter som forteller meg hva JEG mener.

Hehe, ja, der kom det. Du har visst glemt at det var DU som fortalte om dine idiotiske fordommer her først. Som man høster man sår. Og med dine holdninger kan jeg love deg at du vil funke dårlig sosialt inntil du endrer deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha. Det du mener er kanskje at for _deg_ så er søppeltømming en dårlig jobb fordi du ikke ville lært noe mer ved å ha en slik jobb? Men kanskje Sivert Søppeltømmer stortrives med jobben sin, nettopp fordi han er med på å holde nabolaget vårt rent og pent og søppelfritt? Kanskje trives han med å være på farten med søppelbilen hele dagen og få bruke kroppen sin? Fremfor å sitte på et kontor, noe kanskje du synes er kjempeinteressant, men som han synes er drepende kjedelig?

Det forekommer helt sikkert, men normale mennesker som har dårlige jobber danner som regel en slags front mot de som har gode jobber eller studerer for å få det. Det er et klasseskille, og det går begge veier. Jeg tror aldri jeg blir akseptert før jeg har en eller annen drittjobb og/eller sliter med rusproblemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest erre muli

Hvilke "holdninger" er det du snakker om? Har jeg faktisk sagt at jeg syns jeg er bedre enn "de"? Nei, nå får dere skjerpe dere, og la meg i fred. Jeg syns det er ganske plagsomt med alle disse beskyldningene, og jeg har ikke gjort noe for å fortjene de.

Du skriver: ''De vil ikke akseptere meg som et fullverdig medlem av gruppa, i og med at jeg er student med håpefull (?) fremtid. De selv har jo ingen fremtid."

Enten mener du altså at de andre på dagsenter ikke har noen fremtid? Eller så tillegger du dem meninger du ikke aner om de har (og som mange av dem sannsynlig heller ikke har)? Det sier uansett noe om dine holdninger. Ser du ikke det selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayia

Jeg tror nok ikke det er din eventuelle framtidige posisjon som vil ha betydning for hvorvidt du integreres i en sosial gruppe pr i dag. Derimot tror jeg dine sosiale evner og din evne til empati er av langt større betydning.

Jeg tror egentlig ikke du trenger leveregler jeg. Derimot tror jeg at du trenger sosial trening - og det kunne du kanskje fått god trening i ved et dagsenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*LOL*

Eg hadde satt stor pris på å få høre din definisjon av en "taper" !

Hvorfor kan dere ikke bare la språket mitt i fred, og begynne å vri og vende på alt jeg sier? Jeg har aldri sagt at noen er tapere sånn som du mener det - at de er til å bli sett ned på. Men om man jobber på rema så er man opplagt ikke like vellykka som noen som jobber i f.eks. meteorologisk institutt. Hvis man ikke har noen jobb så er man også en taper, fordi man har tapt i forhold til de andre, på karrierestigen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, der kom det. Du har visst glemt at det var DU som fortalte om dine idiotiske fordommer her først. Som man høster man sår. Og med dine holdninger kan jeg love deg at du vil funke dårlig sosialt inntil du endrer deg.

Jeg har ikke postet en eneste fordom i denne tråden.

Det er ikke jeg som er problemet. Det er dere som vrir og vender på alt jeg sier, beskylder meg for ditten og datten. Det er dere som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest linuxen

Jeg _vet_ ikke at de andre ikke utdanner seg, men da jeg tidligere har vært på dagsenter har det bare vært "tapere" der som ikke engang har sertifikat på bil. Da jeg fortalte om hva jeg dreiv med (universitetsstudier) begynte de å hate meg, og jeg orket ikke være der lengre.

''Da jeg fortalte om hva jeg dreiv med (universitetsstudier) begynte de å hate meg, og jeg orket ikke være der lengre''

Lurer på hvorfor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: ''De vil ikke akseptere meg som et fullverdig medlem av gruppa, i og med at jeg er student med håpefull (?) fremtid. De selv har jo ingen fremtid."

Enten mener du altså at de andre på dagsenter ikke har noen fremtid? Eller så tillegger du dem meninger du ikke aner om de har (og som mange av dem sannsynlig heller ikke har)? Det sier uansett noe om dine holdninger. Ser du ikke det selv?

Det jeg mener er at det som regel er tapere på slike steder - de er trygdede, jobbløse, narkomane, alkoholiserte. Jeg mener ikke at jeg ser NED på dette, selv om jeg sier at de er tapere. Det er en godt kjent begrep, og det burde ikke være noen misforståelse hva jeg mener.

Jeg mener videre at de ikke aksepterer meg før også jeg har blitt en taper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest linuxen

Jeg har ikke postet en eneste fordom i denne tråden.

Det er ikke jeg som er problemet. Det er dere som vrir og vender på alt jeg sier, beskylder meg for ditten og datten. Det er dere som er problemet.

Hvis det er slik du ser det, så er det nok du som har et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...