Gjest på forhånd takkg Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Leste ang. vaksiner for babyer at man burde ha febernedsettende stikkpiller på lager i tilfelle babyen fikk feber av vaksinen. Hvor mye feber bør babyen ha før jeg gir febernedsettende? Eller bør jeg forhøre meg hos legevakt først om det skjer? Og hva heter de febernedsettende stikkpillene, styrke osv. - uten resept? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Styrken kommer an på hvor mye babyen veier - de finnes vel i styrker for *mindre enn 6 kilo *6-12 kilo *12-18 kilo? *18-30 kilo? Mange typer - Panodil, Paracet osv er de jeg har brukt til mine. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Hør med helsesøster når vaksinen blir satt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest på forhånd takkg Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Hør med helsesøster når vaksinen blir satt Apoteket er et stykke unna helsestasjonen og der jeg bor, så jeg tenkte bare å ha det på lur jeg... Men kanskje jeg kan vente til vaksinen er satt da, og heller kjøre til apoteket etterpå? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Apoteket er et stykke unna helsestasjonen og der jeg bor, så jeg tenkte bare å ha det på lur jeg... Men kanskje jeg kan vente til vaksinen er satt da, og heller kjøre til apoteket etterpå? Ungen får ikke feber med det samme sprøyta er tatt så du kan fint vente. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Apoteket er et stykke unna helsestasjonen og der jeg bor, så jeg tenkte bare å ha det på lur jeg... Men kanskje jeg kan vente til vaksinen er satt da, og heller kjøre til apoteket etterpå? Du kan sikkert handle på forhånd og spørre på apoteket hvilken type man skal ha til babyer. Så kan du høre med helsesøster hvor høy feberen bør være før det er nødvendig å gi febernedsettende. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Febernedsettende er greit å ha i hus uansett når man har en liten! Men det haster ikke, mine fikk feber først på kvelden etter vaksinene. Febernedsettende kan du også bruke hvis ungen får vondt i låret etter vaksinen, selv om feberen ikke er skyhøy. Jeg brukte Paracet enkelte netter når tennene kom også, så det er kjekt å ha! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Jeg kjøpte inn Paracet 0 - 4 mnd da jenta mi skulle få vaksiner, men fikk heldigvis ikke bruk for dem:-) Dosering står det sikkert om i pakningen, eller du kan spørre på apoteket der du kjøper dem! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.