Gå til innhold

Febernedsettende for babyer

Gjest på forhånd takkg

Anbefalte innlegg

Gjest på forhånd takkg

Leste ang. vaksiner for babyer at man burde ha febernedsettende stikkpiller på lager i tilfelle babyen fikk feber av vaksinen. Hvor mye feber bør babyen ha før jeg gir febernedsettende? Eller bør jeg forhøre meg hos legevakt først om det skjer?

Og hva heter de febernedsettende stikkpillene, styrke osv. - uten resept?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prust

Styrken kommer an på hvor mye babyen veier - de finnes vel i styrker for

*mindre enn 6 kilo

*6-12 kilo

*12-18 kilo?

*18-30 kilo?

Mange typer - Panodil, Paracet osv er de jeg har brukt til mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest på forhånd takkg

Hør med helsesøster når vaksinen blir satt :)

Apoteket er et stykke unna helsestasjonen og der jeg bor, så jeg tenkte bare å ha det på lur jeg... Men kanskje jeg kan vente til vaksinen er satt da, og heller kjøre til apoteket etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apoteket er et stykke unna helsestasjonen og der jeg bor, så jeg tenkte bare å ha det på lur jeg... Men kanskje jeg kan vente til vaksinen er satt da, og heller kjøre til apoteket etterpå?

Ungen får ikke feber med det samme sprøyta er tatt så du kan fint vente. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mallet

Du kan sikkert handle på forhånd og spørre på apoteket hvilken type man skal ha til babyer. Så kan du høre med helsesøster hvor høy feberen bør være før det er nødvendig å gi febernedsettende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Febernedsettende er greit å ha i hus uansett når man har en liten! Men det haster ikke, mine fikk feber først på kvelden etter vaksinene. Febernedsettende kan du også bruke hvis ungen får vondt i låret etter vaksinen, selv om feberen ikke er skyhøy. Jeg brukte Paracet enkelte netter når tennene kom også, så det er kjekt å ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte inn Paracet 0 - 4 mnd da jenta mi skulle få vaksiner, men fikk heldigvis ikke bruk for dem:-)

Dosering står det sikkert om i pakningen, eller du kan spørre på apoteket der du kjøper dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...