Gjest nutmeggg Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Nøtter skal visst være allergifremkallende, gjelder dette alle nøtter, eller mest hasselnøtter? Hva med peanøtter, mandler og cashewnøtter? Tenkte litt i forhold til amming, bør en holde seg unna slikt? Jeg har spist en del nugatti, og den inneholder visst hasselnøtter! og når barnet blir så stort så det kan spise selv, hvor gammel bør det være før det kan introduseres for nøtter (både med tanke på det å få i halsen og allergi), og hva med nugatti som inneholder hasselnøtter? Det er litt allergi i familien, men mest mot pollen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Det finnes jo ingen gode grunner overhodet for å introdusere ungen for sjokoladepålegg. ) Så det kan du like godt droppe helt synes nå jeg. ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Det finnes jo ingen gode grunner overhodet for å introdusere ungen for sjokoladepålegg. ) Så det kan du like godt droppe helt synes nå jeg. ;o) He, he, forsåvidt enig med deg! Men her har vi en mor som spiser Nugatti selv, tror det kan bli en utfordring å nekte ungen det da... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 He, he, forsåvidt enig med deg! Men her har vi en mor som spiser Nugatti selv, tror det kan bli en utfordring å nekte ungen det da... Hvis hun har tenkt å bli her på DOL, slutter hun nok snart å spise sånt pålegg.... :-)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nutmeggg Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 He, he, forsåvidt enig med deg! Men her har vi en mor som spiser Nugatti selv, tror det kan bli en utfordring å nekte ungen det da... Men hvor tidlig bør jeg tidligst introdusere slikt da? 3 år? Vil helst ikke at ungene skal spise nugatti da... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Hvis hun har tenkt å bli her på DOL, slutter hun nok snart å spise sånt pålegg.... :-)) ''Hvis hun har tenkt å bli her på DOL, slutter hun nok snart å spise sånt pålegg.... :-))'' Hehe, ja, og hun kommer utelukkende til å kjøpe reimadress, reimavotter, reimaluer og reimastøvler. I tillegg kommer hun _aldri_, ikke _en eneste gang_ til å droppe tannpussen på ungen. Også kommer hun til å bake hjembakt brød hver dag og kle ungen i ullundertøy året rundt. ;o)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilje30 Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 ''Hvis hun har tenkt å bli her på DOL, slutter hun nok snart å spise sånt pålegg.... :-))'' Hehe, ja, og hun kommer utelukkende til å kjøpe reimadress, reimavotter, reimaluer og reimastøvler. I tillegg kommer hun _aldri_, ikke _en eneste gang_ til å droppe tannpussen på ungen. Også kommer hun til å bake hjembakt brød hver dag og kle ungen i ullundertøy året rundt. ;o)) Ja,selvfølgelig!? Og sjokoladebiten i adventskalenderen legges med andakt i en boks og spises til barnetv på lørdag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest smilende mamma Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 ''Hvis hun har tenkt å bli her på DOL, slutter hun nok snart å spise sånt pålegg.... :-))'' Hehe, ja, og hun kommer utelukkende til å kjøpe reimadress, reimavotter, reimaluer og reimastøvler. I tillegg kommer hun _aldri_, ikke _en eneste gang_ til å droppe tannpussen på ungen. Også kommer hun til å bake hjembakt brød hver dag og kle ungen i ullundertøy året rundt. ;o)) og jeg som vurderte å ikke være her så mye. Med slike gulerøtter er jeg jo _nødt_ til å bli her _mye_! hehe 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Ja,selvfølgelig!? Og sjokoladebiten i adventskalenderen legges med andakt i en boks og spises til barnetv på lørdag. Hun har jo selvfølgelig ikke adventskalender med sjokolade i, men selvlaget kalender med opplevelser i - en for hver dag. Hehe! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Men hvor tidlig bør jeg tidligst introdusere slikt da? 3 år? Vil helst ikke at ungene skal spise nugatti da... Det skal i alle fall være greit at ammende mødre spiser allergifremkallende mat. Du kan evt. slutte hvis du ser en reaksjon på barnet, eller hvis barnet er disponert for matallergi. Jeg har hørt at barn bør holdes unna nøtter (peanøtter inkludert) helt opp til 4-års alder, først og fremst med tanke på å sette det i halsen. Men min yngste fikk smake nugatti og f.eks. kake med nøtter før han ble 4. (Husker ikke når, kanskje allerede da han var 2,5 år?) Har du noen grunn til å tro at han er allergisk eller disponert for allergi? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 og jeg som vurderte å ikke være her så mye. Med slike gulerøtter er jeg jo _nødt_ til å bli her _mye_! hehe ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Ja,selvfølgelig!? Og sjokoladebiten i adventskalenderen legges med andakt i en boks og spises til barnetv på lørdag. Hvis man har fått sjokoladekalender i gave, ja. Den hjemmelagde opplevelseskalenderen inneholder bare høydepunkter av typen "i dag skal vi vaske hele kjøkkenet". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Hvis hun har tenkt å bli her på DOL, slutter hun nok snart å spise sånt pålegg.... :-)) Ja, hun gjør vel det! Selv var jeg veldig fristet til å smake Nugatti Air i helgen, men jeg tenkte på dere DOL-mødre og holdt meg unna :-p 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 He, he, forsåvidt enig med deg! Men her har vi en mor som spiser Nugatti selv, tror det kan bli en utfordring å nekte ungen det da... Da kan mor benytte sjansen til å forbedre sitt eget kosthold med det samme. ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Hvis man har fått sjokoladekalender i gave, ja. Den hjemmelagde opplevelseskalenderen inneholder bare høydepunkter av typen "i dag skal vi vaske hele kjøkkenet". Ja, hehe! Og så glemte jeg: saft kun på lørdager! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Da kan mor benytte sjansen til å forbedre sitt eget kosthold med det samme. ;o) Sant, ja! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Ja, hehe! Og så glemte jeg: saft kun på lørdager! Her er en gammel tråd som sier det meste: http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=2851528 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 He, he, forsåvidt enig med deg! Men her har vi en mor som spiser Nugatti selv, tror det kan bli en utfordring å nekte ungen det da... ''Men her har vi en mor som spiser Nugatti selv, tror det kan bli en utfordring å nekte ungen det da...'' Her er det far som spiser det...Boksen står helt bakerst i skapet, så lurer han den frem når han skal smøre niste. Ungene får ha nugatti hver lørdag..Fæle vi er ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nutmeggg Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 ''Men her har vi en mor som spiser Nugatti selv, tror det kan bli en utfordring å nekte ungen det da...'' Her er det far som spiser det...Boksen står helt bakerst i skapet, så lurer han den frem når han skal smøre niste. Ungene får ha nugatti hver lørdag..Fæle vi er ;0) Bruker i det minste den nugatti max med 30 % mindre sukker ;-) Mannen min pleier å ha smør under nugattien, det syns jeg er smør på flesk og gjør jo nugattien bare enda mer usunn... Selv har jeg kun nugatti på - og da på grovt brød. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Bruker i det minste den nugatti max med 30 % mindre sukker ;-) Mannen min pleier å ha smør under nugattien, det syns jeg er smør på flesk og gjør jo nugattien bare enda mer usunn... Selv har jeg kun nugatti på - og da på grovt brød. He,he, min mann har smør over og under nugattien...Drit kvalmt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.