morsan Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Her er en gammel tråd som sier det meste: http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=2851528 Alltid artig å se igjen gamle tråder;-) Du traff virkelig spikeren der, ja, og særlig likte jeg dette: ''Og så er det et litt spesielt fenomen her når det gjelder merkevarer: Til de minste som ikke forstår noe av det, er det fint med kvalitetsmerker som Reima, Nøstebarn o.l. Her er det nemlig en entydig sammenheng mellom pris / merke og kvalitet. Men når barna blir større og selv ønsker seg merkeklær, opphører denne sammenhengen og erstattes av en kopling mellom merke og materialisme. Da går man over til grensesettende klær fra Cubus og H&M'' 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scapa_c Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 He,he, min mann har smør over og under nugattien...Drit kvalmt! Hjælp... har jeg aldri vært borti noengang...! Men minsta spiser gjerne brunost med kaviar på.... dobbelthjælp! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Hjælp... har jeg aldri vært borti noengang...! Men minsta spiser gjerne brunost med kaviar på.... dobbelthjælp! *Hihi* Mine er hyperkresne på pålegg, men Snuppa spiste en gang brødskive med brunost, paprika og egg... Hun påsto det var godt, men det var vel fordi hun selv hadde mekket det sammen. ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 He,he, min mann har smør over og under nugattien...Drit kvalmt! Altså brødskive - smør - nugatti - smør??? *Kvalm* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mammamiaaa Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Hjælp... har jeg aldri vært borti noengang...! Men minsta spiser gjerne brunost med kaviar på.... dobbelthjælp! Brunost med kaviar? URK! Mannen min spiser gulost med kaviar - kanskje en smule bedre, men.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Brunost med kaviar? URK! Mannen min spiser gulost med kaviar - kanskje en smule bedre, men.... Har en onkel som pleide å spise hvitost med kaviar og majones, men han spiste i grunnen det aller mest og hadde sjeldent mindre enn 3 pålegg på skiva samtidig... ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nutmeggg Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Har en onkel som pleide å spise hvitost med kaviar og majones, men han spiste i grunnen det aller mest og hadde sjeldent mindre enn 3 pålegg på skiva samtidig... ) Mange jeg kjenner pleier å ha syltetøy på gulost eller hvitost, alt ettersom.... selv syns jeg det virker så rart og har ikke helt skjønt hva som er så godt med det. Da jeg var liten husker jeg at nabogutten pleide å spise det som snacks, han hadde sylte på en skive brunost eller gulost og rullet sammen til en pølse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Mange jeg kjenner pleier å ha syltetøy på gulost eller hvitost, alt ettersom.... selv syns jeg det virker så rart og har ikke helt skjønt hva som er så godt med det. Da jeg var liten husker jeg at nabogutten pleide å spise det som snacks, han hadde sylte på en skive brunost eller gulost og rullet sammen til en pølse. Brunost med jordbærsyltetøy er gooooodt ja! )))) Men på brødskiva ja, ikke bare ost og syltetøy. Hvitost med bringebærsyltetøy kan også gå an, men jeg er ikke så begeistret for hvitost generelt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Har en onkel som pleide å spise hvitost med kaviar og majones, men han spiste i grunnen det aller mest og hadde sjeldent mindre enn 3 pålegg på skiva samtidig... ) Gulost med kaviar og majones er jo godt ) Eller bare kaviar og majones. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Mange jeg kjenner pleier å ha syltetøy på gulost eller hvitost, alt ettersom.... selv syns jeg det virker så rart og har ikke helt skjønt hva som er så godt med det. Da jeg var liten husker jeg at nabogutten pleide å spise det som snacks, han hadde sylte på en skive brunost eller gulost og rullet sammen til en pølse. Syltetøy på gul- eller brunost er jo helt vanlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Det skal i alle fall være greit at ammende mødre spiser allergifremkallende mat. Du kan evt. slutte hvis du ser en reaksjon på barnet, eller hvis barnet er disponert for matallergi. Jeg har hørt at barn bør holdes unna nøtter (peanøtter inkludert) helt opp til 4-års alder, først og fremst med tanke på å sette det i halsen. Men min yngste fikk smake nugatti og f.eks. kake med nøtter før han ble 4. (Husker ikke når, kanskje allerede da han var 2,5 år?) Har du noen grunn til å tro at han er allergisk eller disponert for allergi? "Jeg har hørt at barn bør holdes unna nøtter (peanøtter inkludert) " Oljen i peanøtter er visst giftig for barn opp til 3-års alder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mammamiaaa Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Brunost med jordbærsyltetøy er gooooodt ja! )))) Men på brødskiva ja, ikke bare ost og syltetøy. Hvitost med bringebærsyltetøy kan også gå an, men jeg er ikke så begeistret for hvitost generelt. Jeg syns gulost er et såkalt salt pålegg, og liker ikke blande søtt og salt, derfor ikke gulost og sylte. Brunost kan kanskje gå an, men da syns jeg det blir for søtt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Jeg syns gulost er et såkalt salt pålegg, og liker ikke blande søtt og salt, derfor ikke gulost og sylte. Brunost kan kanskje gå an, men da syns jeg det blir for søtt. Spiser mye Jarlsberg og den er jo søt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scapa_c Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 *Hihi* Mine er hyperkresne på pålegg, men Snuppa spiste en gang brødskive med brunost, paprika og egg... Hun påsto det var godt, men det var vel fordi hun selv hadde mekket det sammen. ;o) Hihi, jobber i bhg hvor vi har smøremåltid som frokost: veldig artig å se hva små barn finner på å putte på en kjedelig brødskive :-) Blir litt som det man ofte ser med spes japanske turister som forsyner seg av buffet i Norge: rakørret med karamellpudding er vel slageren....! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rafens Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Jeg syns gulost er et såkalt salt pålegg, og liker ikke blande søtt og salt, derfor ikke gulost og sylte. Brunost kan kanskje gå an, men da syns jeg det blir for søtt. Sylte? Sylte er da også et salt pålegg. Et kjøttpålegg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Altså brødskive - smør - nugatti - smør??? *Kvalm* Jepp... Usj.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Hjælp... har jeg aldri vært borti noengang...! Men minsta spiser gjerne brunost med kaviar på.... dobbelthjælp! Det hørtes hvertfall kvalmt ut..Hi, hi! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Har en onkel som pleide å spise hvitost med kaviar og majones, men han spiste i grunnen det aller mest og hadde sjeldent mindre enn 3 pålegg på skiva samtidig... ) Det er snadder da! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Gulost med kaviar og majones er jo godt ) Eller bare kaviar og majones. Hørtes ikke godt ut... Da er det bedre med katsup på osten! Mmmm.. :0) Eller majones på nugattien, det liker jeg! Samt beder med katsup og sukker, min favoritt da jeg var lita! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 ''Men her har vi en mor som spiser Nugatti selv, tror det kan bli en utfordring å nekte ungen det da...'' Her er det far som spiser det...Boksen står helt bakerst i skapet, så lurer han den frem når han skal smøre niste. Ungene får ha nugatti hver lørdag..Fæle vi er ;0) Nugattiboksen kommer fram hver helg her, og de godtar at det er helgepålegg. Så byttes det på hvem som får skrape boksen når den er tom 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.