Gå til innhold

Hel regndress eller sett til baby?

Gjest solstice

Anbefalte innlegg

Gjest solstice

Vår snart ettåring skal begynne i barnehage, og trenger regntøy. Jeg regner med at disse bittesmå ikke er så mye ute og plasker egentlig, så det blir vel mest til transport til og fra barnehagen, da blir det sykkelsete. Men er det best med hel dress eller todelt? Todelt er jo greit i forhold til å sjekke bleie osv og sikkert enklere å kle av og på, men er det tett nok? Hva ville dere erfarne barnehageforeldre valgt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regnbuksa brukes oftere enn overdelen, fordi det kan være slaps, søle o.l. på bakken selv om det ikke regner.

Derfor hadde jeg kjøpt todelt, og selebukse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanlige er vel selebukse og jakke. Da kan de ta av jakka når det er opphold og sol men fremdeles er vått på bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til de to andre som har svart, har jeg sverget til hel dress til de minste - veldig greit og praktisk. Vi har gått over til bukse og jakke når barnet begynner å gå på do :-)

Vi har vært veldig godt fornhøyd med den hele regndressen fra Reflex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte selebukse og jakke til mine, har aldri hatt hel dress. Bukse og jakke er mer anvendelig da de kan brukes hver for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hele tiden hatt hel dress til snuppa, syns det har vært praktisk. Ingen jakke e.l som sklir opp og gir kald rygg. I tillegg har jeg hatt løs regnbukse ved siden av til lek på dager hvor det er veldig fuktig i bakken, men oppholdsvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest solstice

Takk for svar! Det med at man kan bruke bare buksen hadde jeg faktisk ikke tenkt på, men det er et godt poeng her på vestlandet, hvor været skifter mye i løpet av en dag. Tror vi satser på todelt sett. Jeg hadde ikke tenkt på at det er selebukser heller, jeg så for meg at det fort ble vått mellom bukse og jakke, men med selebukse er det jo beskyttelse til godt opp på ryggen :) Det er jammen mange små og store ting man skal sette seg inn i som småbarnsforelder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd hel regndress, men har vært veldig fornøyd med todelt. Grunnen er bl.a. at det er lettere å sjekke bleia (man kan feste buksa utenpå jakka), og at man kan bruke bukse og jakke separat.

Noen ganger skal man bare gå en tur på veien. Da trenger man ikke alltid buksa.

Andre ganger har det regnet og er vått på bakken, men så regner det ikke lenger og jakka blir veldig klam. Så kan man ha bare buksa på.

Og bare så det er sagt, så finnes det barnehager der også 1-åringene er ganske mye ut. Vår barnehage er av dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnbuksa brukes oftere enn overdelen, fordi det kan være slaps, søle o.l. på bakken selv om det ikke regner.

Derfor hadde jeg kjøpt todelt, og selebukse.

Da mine var så små hadde de både heldress og bukse med seler (arvet). Jeg foretrakk absolutt heldressen i regn- og ruskevær, og også når det var vått og sølete på bakken. Sånne små bruker hele kroppen når de leker, i hvertfall gjorde mine det. Det er ikke bare beina som kommer oppi den deilige søla. Mye lettere å bevege seg i heldress også. Buksa ble nesten aldri brukt. Bare jakke er vel aldri aktuelt til så små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Jeg skal ikke legge meg opp i valg av dress, men våre ettåringer er like mye ute (nesten) som de andre barna.

De har ikke fulle dager ute når det regner, men de synes det er moro med vann-leker de også :)

(Tror forresten jeg ville valgt en hel dress, og en ekstra regnjakke - husk at hetten ikke skal være fast, men satt på med knapper).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...