Gå til innhold

Oops! Men det kan da umulig være noen krise?

Anonym 82

Anbefalte innlegg

Jeg hadde springvann på ei gammel Imsdalflaske med sportstut i sta, mens jeg satt og lekte med jenta mi på gulvet. Hun er 3,5 mnd... Plutselig viste hun interresse for flaska, og midt i ammetåken fant jeg ut at jeg skulle prøve å gi henne litt av den, da hun ikke forstår poenget med tåteflaske, og jeg har ikke fått i henne vann i det hele tatt!

Det meste rant selvfølgelig ut igjen, men hun syntes tydeligvis det var litt gøy, og gapet etter mer! Dermed ga jeg henne kanskje ti svelger, og hun fikk jo i seg litt av alle...

Det jeg kom på etterpå er jo at hun ikke skal ha vann rett fra springen før hun er 6 mnd!

Men det kan da vel ikke være noen krise, tror dere? Det er vel uansett lite jeg kan gjøre med saken nå i ettertid...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest en annen mor

Skal man ikke det??

Jeg kan ikke huske at man skal koke vann som skal brukes f.eks til morsmelkerstatning?

Men nå er det jo noen år siden jeg hadde små barn da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Det lurer jeg på i dag

Skal man ikke det??

Jeg kan ikke huske at man skal koke vann som skal brukes f.eks til morsmelkerstatning?

''Jeg kan ikke huske at man skal koke vann som skal brukes f.eks til morsmelkerstatning?''

Ga du kald morsmelkerstatning da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går så fint at. :o) Ikke noe å bli hysterisk over det der. Mener å huske at babyer på føden fikk vann rett fra springen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal man ikke det??

Jo, vann til MME skal kokes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man ikke det??

Ikke koke vann til ME?? Skal den være kald og klumpete da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo hende hun mente at hun varmet den opp til den tempen den skal ha - uten dermed å koke den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke dette er noen krise nei :0)

Ok, takk for beroligelsen:-) Da glemmer jeg hele greia, og koker neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke blitt stressa av det i det hele tatt! Det går helt sikkert helt fint :-)

En førstegangsmamma blir stresset av ALT veit du:-) Men takk for svar, da glemmer jeg det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man ikke det??

Det tror jeg at man skal, og babyer skal ikke ha springvann rent heller, før de er 6 mnd! Veit ikke helt hvorfor men... Om det er bakterier eller andre stoffer i vannet de ikke skal ha. Men babyer har sikkert overlevd springvann før, så da legger jeg fra meg hele greia:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går så fint at. :o) Ikke noe å bli hysterisk over det der. Mener å huske at babyer på føden fikk vann rett fra springen.

Hmm, hva får nyfødte vann for da? Tror jeg ikke mi fikk i hvert fall... Men kanskje de som blir født på sommeren ja...!

Vel, skal sikkert bli stresset over mindre ting også jeg, men da glemmer jeg denne saken i hvert fall:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gir da vann rett fra springen på føden...

Mi blei født i Mars, så det var aldri noe tema der, og på helsestasjonen var de klare på at vannet skulle kokes frem til barnet var 6 mnd... Men som alle her har skrevet, så kan jeg sikkert bare glemme hele greia med god samvittighet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En annen mor

Husker jo at vi varmet den opp, men det kan hende at det var kjølte det ned vi gjorde. Men det er åtte år siden. Så om jeg husker feil, eller om det var andre regler da det vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ullevål vet sikkert....

På Ullevål gav de i alle fall vann fra springen til nyfødte da mine ble født, og det kan ikke være så mye verre nå enn da, vel?

Den yngste er 4 nå, men likevel...

Ta det med ro, du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jo at vi varmet den opp, men det kan hende at det var kjølte det ned vi gjorde. Men det er åtte år siden. Så om jeg husker feil, eller om det var andre regler da det vet jeg ikke.

Jeg har to som blir 8 og 10 år snart og vi kokte vannet til MME til begge to. Mener å huske at vi foretrakk Collett for det kunne blandes i kokende vann og gikk derfor raskere å lage (vi laget for ett døgn i slengen og satte i kjøleskapet), mens med NAN så måtte vannet kokes opp først og så kjøles ned til 37 grader før pulveret skulle blandes i - og det ble for mye styr for oss. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 10 år siden jeg drev med ME, kokte vannet, og lagde for et døgn. Altså, den første flasken måtte kjøles ned, resten måtte varmes opp før bruk - men alt vannet var kokt først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg at man skal, og babyer skal ikke ha springvann rent heller, før de er 6 mnd! Veit ikke helt hvorfor men... Om det er bakterier eller andre stoffer i vannet de ikke skal ha. Men babyer har sikkert overlevd springvann før, så da legger jeg fra meg hele greia:-)

Jeg vil regne med at det er innholdet av klor og andre ting i springvann som blir kokt bort. Men likevel tror jeg neppe 10 slurker kan gjøre noen skade, så du kan helt sikkert ta det med ro:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...