Gå til innhold

Oops! Men det kan da umulig være noen krise?

Anonym 82

Anbefalte innlegg

Jeg har to som blir 8 og 10 år snart og vi kokte vannet til MME til begge to. Mener å huske at vi foretrakk Collett for det kunne blandes i kokende vann og gikk derfor raskere å lage (vi laget for ett døgn i slengen og satte i kjøleskapet), mens med NAN så måtte vannet kokes opp først og så kjøles ned til 37 grader før pulveret skulle blandes i - og det ble for mye styr for oss. :o)

Samme vurderingen gjorde jeg. Hvis vannet ble litt kaldere enn 37 grader på NAN, så bare klumpet det seg, og det ble for mye styr. Laget for ett døgn av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På Ullevål gav de i alle fall vann fra springen til nyfødte da mine ble født, og det kan ikke være så mye verre nå enn da, vel?

Den yngste er 4 nå, men likevel...

Ta det med ro, du!

Vel, nå fødte jeg på et mye mindre sykehus da, som sikkert holder seg mer til sine gamle regler:-) Men, tåler Oslobabyene det, så tåler vel Østfoldbabyer det også regner jeg med...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 18 år siden fikk i hvert fall nyfødte vann rett fra springen på Aker Sykehus i Oslo, mens de ventet på at melken skulle komme hos førstegangsmammaer.

Det barnet jeg fødte, var ikke spesielt interessert i dette vannet. Men hun har vært friskere enn gjennomsnittet hele sitt liv.

Det finnes verre ting de kan få i seg enn rent vann. Neste sommer kommer du til å lure på hva slags næringsstoffer det er i sand...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest de er friske og raske tenåringer idag

Jeg har gitt babyene våre vann direkte fra springen fra de begynte å drikke vann, 3 - 4 mnd.

''huff så mye hysteri det er idag ...... rart tidligere generasjoner har vokst opp ....''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 18 år siden fikk i hvert fall nyfødte vann rett fra springen på Aker Sykehus i Oslo, mens de ventet på at melken skulle komme hos førstegangsmammaer.

Det barnet jeg fødte, var ikke spesielt interessert i dette vannet. Men hun har vært friskere enn gjennomsnittet hele sitt liv.

Det finnes verre ting de kan få i seg enn rent vann. Neste sommer kommer du til å lure på hva slags næringsstoffer det er i sand...

Jeg har stusset mye på om det er næring i småstein.... Frøken hadde ei periode da hun sugde på småstein, å spytta ut igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stusset mye på om det er næring i småstein.... Frøken hadde ei periode da hun sugde på småstein, å spytta ut igjen :-)

Er de riktig heldige, kan de kanskje få i seg litt kalk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest En annen mor

Jeg har to som blir 8 og 10 år snart og vi kokte vannet til MME til begge to. Mener å huske at vi foretrakk Collett for det kunne blandes i kokende vann og gikk derfor raskere å lage (vi laget for ett døgn i slengen og satte i kjøleskapet), mens med NAN så måtte vannet kokes opp først og så kjøles ned til 37 grader før pulveret skulle blandes i - og det ble for mye styr for oss. :o)

Når du sier det så husker jeg at vi kokte flaskene ihvertfall. Litt merkelig å koke de hvis vi ikke skulle koke vannet vi skulle ha oppi. Husker også at vi lagde flere flasker på en gang, og satte i kjøleskapet. Er nok bare glemsk ja. Mannen i huset husker heller ikke.

Kanskje på tide å få en ny for å refriske minnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi hi:-) Sant sant! Men innen den tid håper jeg at jeg har blitt litt mindre hønemor også da... For det går vel over, det her første hysteriet?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt babyene våre vann direkte fra springen fra de begynte å drikke vann, 3 - 4 mnd.

''huff så mye hysteri det er idag ...... rart tidligere generasjoner har vokst opp ....''

Og jenta mi tålte det tydeligvis hun også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi hi:-) Sant sant! Men innen den tid håper jeg at jeg har blitt litt mindre hønemor også da... For det går vel over, det her første hysteriet?!

Vel - legger man sammen alt noen er litt hysteriske for her på DOL, blir summen ganske høy. Men de fleste velger seg ut noen ting de fortsetter å være strenge med, og resten går seg til :-)

Men man blir nødt til å bekymre seg mindre om hvorvidt man "følger boka". Bruksanvisningen blir jo temmelig vag etter hvert som ungen vokser til.

Bekymringene forandrer seg også. Jeg har en som snart blir 18, og er lite bekymret for vanninntaket hennes, hvis du forstår hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel - legger man sammen alt noen er litt hysteriske for her på DOL, blir summen ganske høy. Men de fleste velger seg ut noen ting de fortsetter å være strenge med, og resten går seg til :-)

Men man blir nødt til å bekymre seg mindre om hvorvidt man "følger boka". Bruksanvisningen blir jo temmelig vag etter hvert som ungen vokser til.

Bekymringene forandrer seg også. Jeg har en som snart blir 18, og er lite bekymret for vanninntaket hennes, hvis du forstår hva jeg mener.

:-) Det er sant! Jeg synes det er veldig skummelt å tenke på at hun skal blir syk nå som hun er så lita og ikke kan forklare hvor hun har vondt eller om noe hjelper eller gjør det værre!

Er ikke så ille å se for seg en 5-åring med litt feber liksom, selv om en sikkert synes synd på dem og alt det der! Men da har man vel andre bekymringer igjen ja...

Er egentlig greit så lenge jeg kan gå hjemme med henne i armene mine og beskytte henne mot store skumle verden, og det er vel kanskje det jeg vil komme til å savne den dagen jeg selv sitter der med ei på 18:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...