Gjest solstice Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Hvordan merker dere tøyet til barnehagebarna? Jeg husker fra jeg var liten at moren min kjøpte ruller med broderte navnelapper som hun satt og sydde i alle klærne. Jeg er jo litt latere av meg, så jeg lurer på om det finnes strykelapper å få bestilt med egen tekst? Og sitter de godt nok fast i vask og trommel i så fall? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rudolfine Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Sjekk www.merkmester.no. Vi har god erfaring med deres merkelapper, billige og raske er de også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma07 Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 http://www.scandinavianlife.no/epages/MonogramDB.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/MonogramService/Categories/ExpandingMenu/MonogramService/Navnelapper&Currency=NOK Litt svær link, men her er et alternativ Mye annet spennende der også) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scapa_c Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Brukte sånne merkelapper av forskjellig slag tidligere, men er en lat variant, og har gått over til å bruke kulepenn/tusj istedet! Skriver i vaskelappen eller noe sånt. Hender jeg må friske det opp etter div vask og sånt, men det overlever jeg ;-) Fikk tak i en veldig fin meketusj ett av disse merkelappstedene, tror de har sånn flere steder. Men kulepenn funker som bare fy det altså! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Jeg har bestilt herfra, og de sitter godt, både klistrelappene i oppvaskmaskin og stryk-på-lappene på klær http://www.navnelapper.no/navnelapper.no/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Jeg startet med å stryke på lapper fra www.merkemester.no (eller noe slikt), og har endt opp med å bruke Textiltusj og skrive på i stedet. Stryker på bare i hjemmestrikkede klær, ellers skriver jeg inn. Fungerer absolutt bra. Må kanskje friske opp tusjen etter ett år eller noe med hyppig vasking og tromling. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linko Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Vi har brukt merkmaster.no i mange år - fungerer tilogmed på ullsokker. Ganske enkelt genialt... :-) og som noen andre skrev, de er superraske til å levere. Vi bestilte faktisk i forrige uke, og det tok 2 dager før det lå i postkassen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Jeg har brukt www.navnelapper.no og har vært veldig fornøyd med de, både strykepå lappene og klistrelappene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Jeg er så lat at jeg ikke gidder stryke en gang jeg ) Bruker klistrelapper fra Askeladden (tror det er de som har navnelapper.no?), og de holder som bare det. Bruker også tekstiltusj i mange plagg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Mange klær har jo egen liten tøyremse påsydd for å skrive på. Er det ingen slik skriver jeg med tusj rett på tøyet, enten bak i nakken eller på vaskelappen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Jeg var enda latere.... Skrev på med tusj. Det finnes egne tusjer for merking av tøy. Da slipper du å ta fram strykejern også. Og kan merke tøy som de skal ha på "i dag" og som du har glemt å merke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest enkelt og greit Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Jeg var enda latere.... Skrev på med tusj. Det finnes egne tusjer for merking av tøy. Da slipper du å ta fram strykejern også. Og kan merke tøy som de skal ha på "i dag" og som du har glemt å merke. Det har jeg alltid gjort også 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Merketusj på vaskelapp el.l. der det egner seg (mange vaskelapper er dessverre svarte). Jeg har barn med korte navn, noen ganger er det veldig praktisk :-) Strykeetiketter fra www.markmaster.no på sokker og ting jeg ikke får merket med tusj Klistreetiketter fra samme leverandør på drikkeflasker og andre gjenstander 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Vi har både stryke- og klistrelapper. Men for det meste gjør jeg det enda enklere: Jeg merker med sprittusj. Gidder jo ikke finne frem strykejern når jeg oppdager at det mangler navn i et plagg (ganske ofte). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Strykelapper sitter på som bare søren! Jeg bruker strykelapper når jeg merker et "raus" av klær på en gang, ellers bruker jeg tekstiltusjen hvis jeg bare merker enkeltplagg. Noen plagg (dyre utedresser f.eks eller hjemmestrikka gensere) merker jeg med disse vevde lappene som jeg også husker fra jeg var lita, men fester med noe som heter taggits, veldig kjapt og enkelt. (Fås kjøpt på http://www.sabo.no/) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Det jeg synes avr det største problemet med strykelapper, er at ettersom jeg stryker svært lite, er det mye jobb å ta frem strykejern osv bare for å stryke på en eller to lapper. Jeg har derfor stort sett skrevet på fornavnet på vaskelappen med tusj (spesiell merkepenn). Det er mye kjappere. På enkelte plagg der man ikke kan skrive, har jeg gjort følgende: Slike broderte navnelapper brettes i to som en hempe, og sys på. Da trenger du ikke sy rundt hele kanten - ikke verre enn å sy i en knapp. Jeg hadde et lite skrin ved godstolen i stua der det lå en trådsnelle, en nål og noen navnelapper, og så nesten jeg fort på noen slike hemper mens jeg så på TV. For meg var ihvertfall dette mye, mye lettere enn å dille med strykejern. Men dersom du likevel stryker jevnlig, ville jeg gått for det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Merketusj på vaskelapp el.l. der det egner seg (mange vaskelapper er dessverre svarte). Jeg har barn med korte navn, noen ganger er det veldig praktisk :-) Strykeetiketter fra www.markmaster.no på sokker og ting jeg ikke får merket med tusj Klistreetiketter fra samme leverandør på drikkeflasker og andre gjenstander ''mange vaskelapper er dessverre svarte'' Det irriterer meg også! De som lager vaskelapper har tydeligvis ikke tenkt på bedagelige, ikkestrykende mødre! :-) ''Jeg har barn med korte navn, noen ganger er det veldig praktisk :-)'' Enig! :-) Ikke det at jeg tenkte på dette da vi valgte navn, men jeg tenkre på det hver gang jeg skriver fornavnet på en vaskelapp:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Det jeg synes avr det største problemet med strykelapper, er at ettersom jeg stryker svært lite, er det mye jobb å ta frem strykejern osv bare for å stryke på en eller to lapper. Jeg har derfor stort sett skrevet på fornavnet på vaskelappen med tusj (spesiell merkepenn). Det er mye kjappere. På enkelte plagg der man ikke kan skrive, har jeg gjort følgende: Slike broderte navnelapper brettes i to som en hempe, og sys på. Da trenger du ikke sy rundt hele kanten - ikke verre enn å sy i en knapp. Jeg hadde et lite skrin ved godstolen i stua der det lå en trådsnelle, en nål og noen navnelapper, og så nesten jeg fort på noen slike hemper mens jeg så på TV. For meg var ihvertfall dette mye, mye lettere enn å dille med strykejern. Men dersom du likevel stryker jevnlig, ville jeg gått for det. ''Jeg hadde et lite skrin ved godstolen i stua der det lå en trådsnelle, en nål og noen navnelapper, og så nesten jeg fort på noen slike hemper mens jeg så på TV.'' Skjønner jeg må endre mitt bilde av morsan! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 ''Jeg hadde et lite skrin ved godstolen i stua der det lå en trådsnelle, en nål og noen navnelapper, og så nesten jeg fort på noen slike hemper mens jeg så på TV.'' Skjønner jeg må endre mitt bilde av morsan! *S* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Det jeg synes avr det største problemet med strykelapper, er at ettersom jeg stryker svært lite, er det mye jobb å ta frem strykejern osv bare for å stryke på en eller to lapper. Jeg har derfor stort sett skrevet på fornavnet på vaskelappen med tusj (spesiell merkepenn). Det er mye kjappere. På enkelte plagg der man ikke kan skrive, har jeg gjort følgende: Slike broderte navnelapper brettes i to som en hempe, og sys på. Da trenger du ikke sy rundt hele kanten - ikke verre enn å sy i en knapp. Jeg hadde et lite skrin ved godstolen i stua der det lå en trådsnelle, en nål og noen navnelapper, og så nesten jeg fort på noen slike hemper mens jeg så på TV. For meg var ihvertfall dette mye, mye lettere enn å dille med strykejern. Men dersom du likevel stryker jevnlig, ville jeg gått for det. Du er akkurat som meg - bortsett fra det derre syskrinet da..*ikke så rent lite imponert og overraska* ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.