Gjest prust Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 ''Jeg hadde et lite skrin ved godstolen i stua der det lå en trådsnelle, en nål og noen navnelapper, og så nesten jeg fort på noen slike hemper mens jeg så på TV.'' Skjønner jeg må endre mitt bilde av morsan! Jeg ble også temmelig imponert her, altså!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 ''mange vaskelapper er dessverre svarte'' Det irriterer meg også! De som lager vaskelapper har tydeligvis ikke tenkt på bedagelige, ikkestrykende mødre! :-) ''Jeg har barn med korte navn, noen ganger er det veldig praktisk :-)'' Enig! :-) Ikke det at jeg tenkte på dette da vi valgte navn, men jeg tenkre på det hver gang jeg skriver fornavnet på en vaskelapp:-) Og jeg irriterer meg over mine barns lange navn når jeg skal skrive navnet deres på vaskelappene :-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Merketusj på vaskelapp el.l. der det egner seg (mange vaskelapper er dessverre svarte). Jeg har barn med korte navn, noen ganger er det veldig praktisk :-) Strykeetiketter fra www.markmaster.no på sokker og ting jeg ikke får merket med tusj Klistreetiketter fra samme leverandør på drikkeflasker og andre gjenstander ''Jeg har barn med korte navn, noen ganger er det veldig praktisk :-)'' Enda en god grunn til å gi barna to fornavn Mine har to fornavn og jeg noterer bare initialene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Og jeg irriterer meg over mine barns lange navn når jeg skal skrive navnet deres på vaskelappene :-( ;-) Det er kanskje da man vurderer slike forkortelser av amerikanske merke, som f eks Willialm = Bill, Victoria = Vicky osv;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Jeg ble også temmelig imponert her, altså!!!!! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 ;-) Det er kanskje da man vurderer slike forkortelser av amerikanske merke, som f eks Willialm = Bill, Victoria = Vicky osv;-) Willialm? Jøss 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Willialm? Jøss *grumle grumle grumle*;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 ;-) Det er kanskje da man vurderer slike forkortelser av amerikanske merke, som f eks Willialm = Bill, Victoria = Vicky osv;-) Har alltid synes disse forkortelsene er litt dumme og stygge, men skjønner jo behovet nå, ja! Husker forresten jeg hadde en bekjent som het Aslaug, som etter å ha hilst på "Bill" (short for William) foreslo at hun for enhelthets skyld kunne kalles "as for short". Hun rødmet en smule da hun skjønte hva hun hadde foreslått :-)). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Har alltid synes disse forkortelsene er litt dumme og stygge, men skjønner jo behovet nå, ja! Husker forresten jeg hadde en bekjent som het Aslaug, som etter å ha hilst på "Bill" (short for William) foreslo at hun for enhelthets skyld kunne kalles "as for short". Hun rødmet en smule da hun skjønte hva hun hadde foreslått :-)). LOL!!! Ellers enig i dette med forkortelsene. Også litt snodig at ikke forkortelsene blir "ekte" navn etterhvert. Tror ikke det finnes mange som rent faktisk heter Bill; det er "reservert" som kjælenavn.... I Norge er det jo mange navn som har oppstått som kortversjoner/kjælenavn av lengre navn, eks Mette, Maja. I det hele tatt er det veldig lite navneforkortelser i Norge. Men Alex for Aleksander er vel nokså vanlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kilele Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Merkepenn eller rett og slett kulepenn brukes her i gården. Kulepenn sitter som støpt og de er som regel å finne i enhver veske eller lomme...Det enkleste er ofte det beste! Jeg har også prøvd diverse merkelapper for påsying, styking og andre festeanordninger, men terskelen for å finne fram strykejernet er astronomisk mye høyere enn å grabbe en penn i forbifarten. Og så har jeg vært forutseende nok til å ha barn med korte navn ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Merkepenn eller rett og slett kulepenn brukes her i gården. Kulepenn sitter som støpt og de er som regel å finne i enhver veske eller lomme...Det enkleste er ofte det beste! Jeg har også prøvd diverse merkelapper for påsying, styking og andre festeanordninger, men terskelen for å finne fram strykejernet er astronomisk mye høyere enn å grabbe en penn i forbifarten. Og så har jeg vært forutseende nok til å ha barn med korte navn ;-) Men vanlig kulepenn går vel bort i vask - i hvertfall etter et par vasker? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest solstice Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Takk for alle svarene! Mange nyttige tips. Jeg har bestilt strykelapper og sånne klistrelapper til kopper og slikt. Penn er nok også en ide, men jeg ser ikke bort fra at det blir flere barn med samme fornavn (det er en stor barnehage med mange avdelinger). Dessuten har vi arvet veldig mye tøy som er brukt av to barn tidligere, og der er de fleste vaskelappene allerede oppbrukt av først ett navn som er overstrøket og så ett navn til Tenker jeg tar en runde med alt som skal merkes og tar alt samtidig, så er det jo unnagjort. Det er jo ikke så ofte det handles nye klær, så noe stort problem tror jeg ikke det skal være å finne fram strykejernet en gang iblant 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kilele Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Men vanlig kulepenn går vel bort i vask - i hvertfall etter et par vasker? Neida, kulepenn holder som regel bra det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
calendula Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Strykelappene til markmaster sitter så godt at du kan sette dem under fotsålen til sokkene. Mye enklere enn å brette ned sokken og stryke på innsiden. Barnehagen elsker oss :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trultis Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Jeg har strykelapper som jeg ikke gidder å sette på (har bare hatt 1 runde med det), så har jeg klistrelapper som jeg putter i sko, på regntøy, matboks, drikkeflaske osv. Så bruker jeg sprittusj og kulepenn ellers på klær. Har en tusj liggende på badet sånn at jeg kan merke hvis det dukker opp et umerket plagg når vi kler på om morgenen. Lillebror har ikke ferdigtrykte lapper, bare tusj. Stakkars. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 LOL!!! Ellers enig i dette med forkortelsene. Også litt snodig at ikke forkortelsene blir "ekte" navn etterhvert. Tror ikke det finnes mange som rent faktisk heter Bill; det er "reservert" som kjælenavn.... I Norge er det jo mange navn som har oppstått som kortversjoner/kjælenavn av lengre navn, eks Mette, Maja. I det hele tatt er det veldig lite navneforkortelser i Norge. Men Alex for Aleksander er vel nokså vanlig. Og anki eller anka for Ann Kristin, Ann Kathrin osv.. Jeg kjenner fire stk som heter Anki 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Og anki eller anka for Ann Kristin, Ann Kathrin osv.. Jeg kjenner fire stk som heter Anki Lurer på om ikke det var ei jeg gikk i klasse med en gang som ble kalt Ankank. Mange rare forkortelser på navn ja. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Lurer på om ikke det var ei jeg gikk i klasse med en gang som ble kalt Ankank. Mange rare forkortelser på navn ja. ) Hehe, det rare er jo at endel har "forkortelser" som er mer tungvindte å si enn selve navnet 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Hehe, det rare er jo at endel har "forkortelser" som er mer tungvindte å si enn selve navnet En gutt som var noen år yngre enn meg het Kai, men gikk alltid under navnet Kai-Kai. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 En gutt som var noen år yngre enn meg het Kai, men gikk alltid under navnet Kai-Kai. ) Det var sikkert i Ola-Ola-tida (Husker du leseboka på barneskolen om Ola-Ola og Eli?) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.