Gå til innhold

Merking av tøy

Gjest solstice

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

En gutt som var noen år yngre enn meg het Kai, men gikk alltid under navnet Kai-Kai. :o)

Hehe, kaikai høres ut som en rett på vietnamesisk restaurant :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

13

• Lillemus

6

• laban

3

• Kilele

2

Mest aktive i denne tråden

Det var sikkert i Ola-Ola-tida ;) (Husker du leseboka på barneskolen om Ola-Ola og Eli?)

Åja - vi hadde både Fifi og Fofo og etterpå bøkene om Ola-Ola! :o) Om Kai-Kai hadde dem er jeg usikker på, han var litt yngre enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sikkert i Ola-Ola-tida ;) (Husker du leseboka på barneskolen om Ola-Ola og Eli?)

Ola-Ola Heia var en klassiker! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Ola-Ola Heia var en klassiker! :-)

Ola-Ola Heia var det han het, ja :)

Jeg husker jeg levde meg helt inn i livet til Ola-Ola og Eli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maler Grønn

Har en sønn

Og han heter Petter Grønn

Hurra! Hurra! Hurra!

:o) Husker du den da? Flytta ikke Ola-Ola til byen? Eller var han der bare på besøk? Hos Petter Grønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker omtrent ingenting, og ihvertfall ikke denne Eli.

Det eneste jeg husker (håper dette er korrekt), er at gutten ble hetende Ola-Ola fordi begge bestefedrene het Ola, og de krangla om hvem av dem han lille Ola var oppkalt etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tatjana

Maler Grønn

Har en sønn

Hurra! Hurra! Hurra!

:o) Husker du den da? Flytta ikke Ola-Ola til byen? Eller var han der bare på besøk? Hos Petter Grønn?

Han var der på besøk, hos barna i Humlegata.

Historiene om Ola-Ola kom i nyopptrykt versjon for noen år siden, og jeg kjøpte dem i et anfall av nostalgi :-).

Men jeg husker heller ikke Eli. Hvem var hun? Han fikk en søster som het Marit da, kan det være henne de mener lenger opp i tråden her? Det var jo en tragisk historie, dagens adopsjonsmyndighter hadde aldri godkjent noe slikt :-). Marit bodde i Humlegata ved siden av Ola-Olas onkel og tante, og så døde moren hennes. Da skrev onkelen til de på Heia og spurte om ikke de kunne ta til seg Marit og det gjorde de. Sånn fikk man søsken i gamle dager. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Historiene om Ola-Ola kom i nyopptrykt versjon for noen år siden, og jeg kjøpte dem i et anfall av nostalgi :-).

Men jeg husker heller ikke Eli. Hvem var hun? Han fikk en søster som het Marit da, kan det være henne de mener lenger opp i tråden her? Det var jo en tragisk historie, dagens adopsjonsmyndighter hadde aldri godkjent noe slikt :-). Marit bodde i Humlegata ved siden av Ola-Olas onkel og tante, og så døde moren hennes. Da skrev onkelen til de på Heia og spurte om ikke de kunne ta til seg Marit og det gjorde de. Sånn fikk man søsken i gamle dager. :-)

Jeg husker verken Eli eller Marit. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Maler Grønn

Har en sønn

Hurra! Hurra! Hurra!

Nei, huff, så god hukommelse har jeg ikke... Men jeg tror det var et kapittel som het Ola-Ola i byen?

Faktisk hadde jeg sikra meg et eksemplar av boka en gang skolen her hadde opprydning, men jeg er ikke kar om å finne den :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg husker omtrent ingenting, og ihvertfall ikke denne Eli.

Det eneste jeg husker (håper dette er korrekt), er at gutten ble hetende Ola-Ola fordi begge bestefedrene het Ola, og de krangla om hvem av dem han lille Ola var oppkalt etter.

Det stemmer nok, ja :-)

Rart hvordan enkelte ting gjør inntrykk og sitter i et barnesinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer nok, ja :-)

Rart hvordan enkelte ting gjør inntrykk og sitter i et barnesinn :)

Hadde dere forresten historien om Blomster-Ole? Som var så glad i blomster, men en dag hadde noen slemminger spikret fast treskoene hans, så da han hoppet i dem falt han og døde!!

Utrolig dramatisk historie for småskole-elever! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker heller ikke noen Eli (og jeg husker mye uvesentlig!).

Marit ble Ola-Olas søster på en svært ubyråkratisk måte etter foreldrenes død, slik du beskriver.

Det stemmer at han hadde både morfar og farfar som het Ola, og ble hetende Ola-Ola for at begge skulle være fornøyde med oppkallingen.

De som bodde i byen het vel Petter, Kari og Brumle.

Men jeg tror det finnes en annen Ola-Ola, i en historie som ikke har noe med Egners lesebøker å gjøre. Noe med Ola-Ola som alle dyra var så glade i (selv om kanskje det var tilfellet for Egners figur også). Kanskje det er en Eli i den fortellingen.

Det morsomste lesestykket om Humlegata var om papegøyen som ropte "er det mureren?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg husker heller ikke noen Eli (og jeg husker mye uvesentlig!).

Marit ble Ola-Olas søster på en svært ubyråkratisk måte etter foreldrenes død, slik du beskriver.

Det stemmer at han hadde både morfar og farfar som het Ola, og ble hetende Ola-Ola for at begge skulle være fornøyde med oppkallingen.

De som bodde i byen het vel Petter, Kari og Brumle.

Men jeg tror det finnes en annen Ola-Ola, i en historie som ikke har noe med Egners lesebøker å gjøre. Noe med Ola-Ola som alle dyra var så glade i (selv om kanskje det var tilfellet for Egners figur også). Kanskje det er en Eli i den fortellingen.

Det morsomste lesestykket om Humlegata var om papegøyen som ropte "er det mureren?"

Utrolig for en hukommelse du har!! *imponert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig for en hukommelse du har!! *imponert*

Som nevnt - jeg husker mye uvesentlig. Tenk på hvordan det vil bli når jeg blir så gammel at barndommen blir tydeligere enn hverdagen, da husker jeg antakelig helt tilbake til babystadiet!

Og nå begynner overskriften "Merking av tøy" å passe veldig dårlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt - jeg husker mye uvesentlig. Tenk på hvordan det vil bli når jeg blir så gammel at barndommen blir tydeligere enn hverdagen, da husker jeg antakelig helt tilbake til babystadiet!

Og nå begynner overskriften "Merking av tøy" å passe veldig dårlig...

Ikke uvanlig for dol å være:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Hadde dere forresten historien om Blomster-Ole? Som var så glad i blomster, men en dag hadde noen slemminger spikret fast treskoene hans, så da han hoppet i dem falt han og døde!!

Utrolig dramatisk historie for småskole-elever! ;-)

Nei, gudbevaremegvel!!! Mulig jeg har fortrengt det ? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg har fylt 50

Jøss:)

Hmm, snodig at boka bare fikk tre i karakter. Den sitter jo spikra i hodet på alle som er mellom 35 og 40 år gamle ;-)

Ola-Ola er nok eldre enn det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...