Gjest labolina Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Lillebror har bursdag i dag, og ble feiret på senga i morges. Gledet seg til å feire videre i barnehagen, men da vi kom dit hang ikke flagget ute (som det alltid gjør ved bursdager) og ingen kom engang for å hilse i gangen (noe de som oftest gjør)... Mor ble kjempeskuffet og måtte kjempe mot tårene. Heldigvis kom en av de barnehageansatte fordi en annen gutt hadde slått seg i gangen, og da fikk lillebror selv fortalt at han hadde bursdag i dag. Da løsnet det og flere av de ansatte kom og gratulerte. Det viste seg også at ped.leder holdt på å lage krone, så helt glemt var han ikke og han ble tatt med inn for å bestemme hvordan krona skulle pyntes. Jeg tror derfor ikke gutten merket så mye selv, men mora ble litt skuffet ja... (er litt hormonell pga graviditet også - men så lite skal det til noen ganger når det gjelder ens barn :-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sånn er det dessverre Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Ja det er dessverre mennesklig å glemme ..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma07 Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Åååå, så søt historie. Bra det ordnet seg da Tror nok ikke småen merket noe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 ''Mor ble kjempeskuffet og måtte kjempe mot tårene. '' Skjønner hormonene er litt i ulage når det ikke skal mer til for at tårene er på glid . I vår barnehage flagges det også når det er bursdag, men tror få ville reagere om det ikke var hengt ut ennå når man kommer tidlig. Husk at din skuffelse fort kan smitte over på din sønn - ingen grunn til å lære ham å bli skuffet over andres eventuelle manglende deltakelse i hans feiring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Hm, jeg har glemt å henge ut flagget når egne barn har bursdag, så jeg tror ikke jeg hadde tatt det så fryktelig tungt. En annen ting er at den som laget kronen kanskje burde ha hengt ut flagget først? Det blir nok en flott dag i bhg for gutten din skal du se. De var jo i gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Jeg skjønner deg veldig godt! :-) Da gutten min ble 2 år gikk han i en liten familiebarnehage der de pleide å henge opp ballonger og flagg når de små hadde bursdag. Han var litt muggen denne morgenen, så jeg lokket ham avgårde ved å fortelle om ballongene og flagget som kom til å henge ute ved barnehagen. (Gledet meg jo selv også, til hans første bhg-feiring :-) Men, der hang det ingenting. Gutten min ble helt stille, og jeg kjente skuffelsen hans langt inn i magen. Ballonger og flagg er jo så stas i den alderen. Ingen sa noe om bursdag da vi kom inn heller, jeg måtte faktisk selv spørre om de kanskje hadde en ballong på lur som kunne blåses opp. -jo, de trodde kanskje de hadde et par stykker et sted... :-( Han fikk også krone i løpet av dagen, så det ordnet seg. Og dette husker jeg altså som i går, 2 år etterpå. Vi blir jo så følsomme på barnas vegne, litt for mye av det gode iblant. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Det har skjedd et par ganger at vi har kommet tidlig på morgenen og flagget har vært avglemt. Da har jeg bare sendt et lite "usynlig" pssst.. til den som har møtt oss i døra og de har vært kjeppe med å henge ut flagget;-) Til barnet har jeg sagt noe sånt som: "Ojsann, du får overraske de i barnehagen med at du har bursdag idag!!! De har glemt å henge ut flagget, så nå blir de kjempeoverraska:)!" Dette er spennende for ungen og negative følelser oppstår ikke ;-) Jeg tror ungene reagerer slik vi voksne reagerer. Forøvrig skjønner jeg at du ble litt skuffa, men sånt kan skje. De ansatte i barnehagen har tusen ting å holde styr på og de har en masse unger som har bursdag året rundt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Det har skjedd et par ganger at vi har kommet tidlig på morgenen og flagget har vært avglemt. Da har jeg bare sendt et lite "usynlig" pssst.. til den som har møtt oss i døra og de har vært kjeppe med å henge ut flagget;-) Til barnet har jeg sagt noe sånt som: "Ojsann, du får overraske de i barnehagen med at du har bursdag idag!!! De har glemt å henge ut flagget, så nå blir de kjempeoverraska:)!" Dette er spennende for ungen og negative følelser oppstår ikke ;-) Jeg tror ungene reagerer slik vi voksne reagerer. Forøvrig skjønner jeg at du ble litt skuffa, men sånt kan skje. De ansatte i barnehagen har tusen ting å holde styr på og de har en masse unger som har bursdag året rundt... ''Jeg tror ungene reagerer slik vi voksne reagerer. Forøvrig skjønner jeg at du ble litt skuffa, men sånt kan skje. De ansatte i barnehagen har tusen ting å holde styr på og de har en masse unger som har bursdag året rundt...'' Enig. Synes du har en lur måte å takle uteglemt flagg på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 ''Jeg tror ungene reagerer slik vi voksne reagerer. Forøvrig skjønner jeg at du ble litt skuffa, men sånt kan skje. De ansatte i barnehagen har tusen ting å holde styr på og de har en masse unger som har bursdag året rundt...'' Enig. Synes du har en lur måte å takle uteglemt flagg på. Takk:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Det har skjedd et par ganger at vi har kommet tidlig på morgenen og flagget har vært avglemt. Da har jeg bare sendt et lite "usynlig" pssst.. til den som har møtt oss i døra og de har vært kjeppe med å henge ut flagget;-) Til barnet har jeg sagt noe sånt som: "Ojsann, du får overraske de i barnehagen med at du har bursdag idag!!! De har glemt å henge ut flagget, så nå blir de kjempeoverraska:)!" Dette er spennende for ungen og negative følelser oppstår ikke ;-) Jeg tror ungene reagerer slik vi voksne reagerer. Forøvrig skjønner jeg at du ble litt skuffa, men sånt kan skje. De ansatte i barnehagen har tusen ting å holde styr på og de har en masse unger som har bursdag året rundt... Veldig godt håndtert, togli. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnea78 Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Husker da jeg gikk i barnehagen å ble 6 år. D var vanlig å få krone, men de ansatte trodde ikke på at jeg hadde bursdag. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mandolina Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Da skal det jammen lite til å skuffe en gravid mor. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bhg-ansatt Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Som ansatt i barnehage kan jeg tenke meg at det var noen av personalet på avdelingen som kanskje ble litt lei seg for at de hadde glemt flagget. dette er jo som regel noe man alltid gjør, som du også nevnte. Det har nok skjedd et eller annet i den aktive morgenstund som har gjort at det ble slik denne dagen. Ofte skjer alt på en gang, og noen ganger blir det desverre slik.. Så bra at gutten din ikke merket noe særlig til det. Han hadde sikkert blitt enda mer lei seg om han så du ble lei deg også;, så var godt det var kronelaging på gang;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.