Gå til innhold

I disse likestillingstider - merking av tøy

Gjest togli

Anbefalte innlegg

Gjest togli

Er det noen av dere som har opplevd at mannen i huset har tatt seg av navnemerking av tøy? I så fall blir jeg overraska ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 104
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

14

• jubalong70

7

• Lillemus

4

• Katt-ja

4

Gjest Elextra

Joda, min mann har "til og med" hatt fremme strykejernet for å feste strykelapper etter en større handletur.

Riktignok en stund siden nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*dåner av tanken på at du i det hele tatt spør* *he he*

Nei, jeg tror ikke han har ofret det en tanke _noensinne_, i likhet med visse andre ting som alltid "per definisjon" er mitt ansvar! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, min mann har "til og med" hatt fremme strykejernet for å feste strykelapper etter en større handletur.

Wow!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Vi har egentlig ganske grei arbeidsfordeling her i hjemmet, men når det kommer til klær, så.... *sukk*

Vel, han legger sine egne (ferdig sammenbrettede) klær i klesskapet sitt - det skal han ha ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

*dåner av tanken på at du i det hele tatt spør* *he he*

Nei, jeg tror ikke han har ofret det en tanke _noensinne_, i likhet med visse andre ting som alltid "per definisjon" er mitt ansvar! ;-)

Sant nok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Vi har egentlig ganske grei arbeidsfordeling her i hjemmet, men når det kommer til klær, så.... *sukk*

Vel, han legger sine egne (ferdig sammenbrettede) klær i klesskapet sitt - det skal han ha ;-)

''Vel, han legger sine egne (ferdig sammenbrettede) klær i klesskapet sitt - det skal han ha ;-)''

Det gjør min også. Jeg har frivillig påtatt meg hovedansvar for klesvask - mot at han blant annet rydder litt mer rundt omkring. Greit for begge :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er eksen eller stemora som merker tøyet der i gården, men jeg vet han merket det selv før hun var i hus. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tuttamatilda

Helt seriøst så synEs jeg at han da gjør den største jobben.

Å vaske, henge opp og brette er ingen sak... men å få dem på plass kan av og til virke som en helt uoverskuelig greie for meg. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

''Vel, han legger sine egne (ferdig sammenbrettede) klær i klesskapet sitt - det skal han ha ;-)''

Det gjør min også. Jeg har frivillig påtatt meg hovedansvar for klesvask - mot at han blant annet rydder litt mer rundt omkring. Greit for begge :-).

Oppvaskmaskinen er hans domene, men når han er bortreist eller jobber med andre ting, så fikser jeg selvsagt den biten selv ;)

Jeg glemmer aldri når vårt andre barn ble født og jeg kom hjem fra sykehuset. Der lå en svær haug av skittentøy på gulvet på vaskerommet og jeg lurte på hvorfor han ikke hadde satt på et par maskiner. Han unnskyldte seg med at det jo var ganske travelt å passe på eldstejenta, så han hadde desverre ikke hatt tid til å vaske klær!!! Han skjønte kjapt at han hadde forsnakka seg, så denne episoden bruker jeg bare når jeg skal erte han ,-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg vet ikke om det er eksen eller stemora som merker tøyet der i gården, men jeg vet han merket det selv før hun var i hus. :o)

Så bra:)

Mannen min hadde nok gjort det om han måtte, men så har han meg da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Å vaske, henge opp og brette er ingen sak... men å få dem på plass kan av og til virke som en helt uoverskuelig greie for meg. :S

Hehe, okei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skal ha skryt for at du tar til deg kontruktiv kritikk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...Eg ville ikkje være for konkret her, for da vil eg nok bli gjennkjent i RL, så det kan eg ikkje svare direkte på.

Men...Det første eg kjøpte (om en ser bort i fra øl & vin) etter samlivsbruddet, var miksmaster & strykejern og de er i bruk "rett som det er"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Oppvaskmaskinen er hans domene, men når han er bortreist eller jobber med andre ting, så fikser jeg selvsagt den biten selv ;)

Jeg glemmer aldri når vårt andre barn ble født og jeg kom hjem fra sykehuset. Der lå en svær haug av skittentøy på gulvet på vaskerommet og jeg lurte på hvorfor han ikke hadde satt på et par maskiner. Han unnskyldte seg med at det jo var ganske travelt å passe på eldstejenta, så han hadde desverre ikke hatt tid til å vaske klær!!! Han skjønte kjapt at han hadde forsnakka seg, så denne episoden bruker jeg bare når jeg skal erte han ,-P

Hehe, den kommentaren kunne antakelig være ganske kjekk å bruke mot ham senere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Tja...Eg ville ikkje være for konkret her, for da vil eg nok bli gjennkjent i RL, så det kan eg ikkje svare direkte på.

Men...Det første eg kjøpte (om en ser bort i fra øl & vin) etter samlivsbruddet, var miksmaster & strykejern og de er i bruk "rett som det er"!

I så fall stryker du antakelig ofter enn meg, hvertfall :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det første eg kjøpte (om en ser bort i fra øl & vin) etter samlivsbruddet,''

Jassågitt? Så du brukte ikke denslags apparater FØR, eller? *erte, erte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tuttamatilda

Du skal ha skryt for at du tar til deg kontruktiv kritikk:-)

Takk :D

Jeg er stor tilhenger av slik kritikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med tatt seg av?

Det hender at han stryker i navnelapper, ja. Og han passer på å navne nytt yttertøy før det går til skolen/sfo.

Men det er jeg som bestiller lappene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...