Gå til innhold

Crocs-støvler - ubrukelige?

Persille1365381127

Anbefalte innlegg

Persille1365381127

Billa har Crocs-støvler, og fordi de ikke veier noen ting og er helstøpte - tenkte jeg at det ville være perfekt i barnehagen.

Men; de puster jo ikke i det hele tatt! Ikke i nærheten en gang... Eller, det vil si - det må være eneste forklaringen - for jeg klarer ikke finne hull noe sted (har holdt dem nedi vann - ikke noen luftbobler, og ingen fukt inni).

Hvilket fører til at hun er klissvåt oppi etter kort tid pga svette føtter, og dermed like våt som om hun hadde hatt joggesko i regnet...

Så; er det mitt barn som har unormalt varme føtter - eller har andre opplevd tilsvarende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 104
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

28

• Persille1365381127

18

• Lillemus

6

• fei1365380229

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest tuttamatilda

Støvler er vel ment å være vanntette?

Hva med å legge sånne innleggsåler i ull oppi? De suger jo til seg fuktighet, og ull har jo den egenskapen at den holder på varmen selv om den blir våt.

Bare et forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er vel vanntette og da er de også svette-tette. Er det ikke på samme måte med vanlige gummistøvler? Kanskje crocs-støvlene er varmere enn vanlige gummistøvler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen erfaring med crocsstøvler, men jeg synes jo det samme kan gjelde med vanlige gummistøvler - man kan fort bli klam oppi når det er så tett, og derfor bør bruken begrenses til da det er vått og ikke være "vanlig fottøy til bruk under lek". Det virker på meg som om Cherrox for mange kommer i sistnevnte kategori.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen erfaring med crocsstøvler, men jeg synes jo det samme kan gjelde med vanlige gummistøvler - man kan fort bli klam oppi når det er så tett, og derfor bør bruken begrenses til da det er vått og ikke være "vanlig fottøy til bruk under lek". Det virker på meg som om Cherrox for mange kommer i sistnevnte kategori.

''og derfor bør bruken begrenses til da det er vått og ikke være "vanlig fottøy til bruk under lek". Det virker på meg som om Cherrox for mange kommer i sistnevnte kategori.''

*Hehe* Her i Trøndelag er det cherrox-vær sånn omtrent fra september til april...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crocs-bruker

Har ingen erfaring med støvlene til Crocs, men jeg bruker de "vanlige" Crocksene daglig, og selv med hull i skoene blir jeg jo klam på beina. Så det høres helt normalt ut.

Gummistøvler blir jeg også fuktig og svett i, har du prøvd å bare ha på henne ullsokker i støvlene ? Ikke andre sokker enn ullsokkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''og derfor bør bruken begrenses til da det er vått og ikke være "vanlig fottøy til bruk under lek". Det virker på meg som om Cherrox for mange kommer i sistnevnte kategori.''

*Hehe* Her i Trøndelag er det cherrox-vær sånn omtrent fra september til april...

Det synes mange at det er på Østlandet også! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes mange at det er på Østlandet også! :-)

I Trøndelag _synes_ man ikke bare at det er cherrox-vær halve året, det _er_ det... :o|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

De ligner jo på Cherrox av utseende, og jeg ville gjettet at det var en slags gummistøvler, og ergo ikke vært særlig overrasket over at de var tette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ligner jo på Cherrox av utseende, og jeg ville gjettet at det var en slags gummistøvler, og ergo ikke vært særlig overrasket over at de var tette.

Men det høres jo ut som de blir skikkelig klamme? Det har ikke jeg opplevd med mine unger, verken med vanlige gummisøvler eller med cherrox.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Trøndelag _synes_ man ikke bare at det er cherrox-vær halve året, det _er_ det... :o|

Jeg er sikker på at mange på Østlandet mener akkurat det samme;-) Men jeg er altså ikke balnt dem som bedømmer issørpa som noe som gjør at cherrox er et 'must'.

Jeg er en anti-cherrox-mor - har aldri hatt ett eneste par! ;-) Her brukes GoreTex (og skotørkemaskin), samt på ekstra våte dager gummistøvler med tjukksokk og ullsåle.

På den måten unngikk jeg at barnehageansatte og/eller barnet bare hadde på seg cherroxene "for lettvints skyld". Jeg selv ville ikke likt å gå med føttene i klamme gummisko hele dagen, så hvorfor skal barnet mitt? ;-)

Dessuten sitter de dårligere på en liten fot i utvikling - det kan neppe være bra for foten å gå i gummistøvler dag ut og dag inn - hva enten det er gummistøvler med eller uten fôr. Og uansett er det bedre med "uttagbart fôr" i form av en ullsokk, både med tanke på tørking og det å unngå sure sko, samt at ull jo er best! :-)

Men folk får jo velge det de mener er best, og at barna ikke er "sååå klamme" eller at støvlene/cherroxene sitter "bra nok" på foten og at man bare "må" ha cerrox når det er vått, "but I beg to differ!" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville jo _håpet_ at de var tette, når dette er noe man kjøper istedenfor vanlige gummistøvler. Da er det jo meningen at man skal plaske i vannpyttene uten at vann kommer inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Men det høres jo ut som de blir skikkelig klamme? Det har ikke jeg opplevd med mine unger, verken med vanlige gummisøvler eller med cherrox.

Ikke? Det har jeg.

Men kanskje ingen overraskelse at man blir mer klam med støvler i juni enn i november?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Jeg ville jo _håpet_ at de var tette, når dette er noe man kjøper istedenfor vanlige gummistøvler. Da er det jo meningen at man skal plaske i vannpyttene uten at vann kommer inn.

Antar noen ønsker seg enveishull :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke? Det har jeg.

Men kanskje ingen overraskelse at man blir mer klam med støvler i juni enn i november?

Jeg har også opplevd å bli _klam_, men ikke _klissvåt_, som Persille skriver om i hovedinnlegget.

Noen svetter jo mer på føttene også - en liten nevø av meg går nesten konstant rundt med fuktige og klamme sokker, så han bruker tynn ull nesten hele året pga fotsvettingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg er sikker på at mange på Østlandet mener akkurat det samme;-) Men jeg er altså ikke balnt dem som bedømmer issørpa som noe som gjør at cherrox er et 'must'.

Jeg er en anti-cherrox-mor - har aldri hatt ett eneste par! ;-) Her brukes GoreTex (og skotørkemaskin), samt på ekstra våte dager gummistøvler med tjukksokk og ullsåle.

På den måten unngikk jeg at barnehageansatte og/eller barnet bare hadde på seg cherroxene "for lettvints skyld". Jeg selv ville ikke likt å gå med føttene i klamme gummisko hele dagen, så hvorfor skal barnet mitt? ;-)

Dessuten sitter de dårligere på en liten fot i utvikling - det kan neppe være bra for foten å gå i gummistøvler dag ut og dag inn - hva enten det er gummistøvler med eller uten fôr. Og uansett er det bedre med "uttagbart fôr" i form av en ullsokk, både med tanke på tørking og det å unngå sure sko, samt at ull jo er best! :-)

Men folk får jo velge det de mener er best, og at barna ikke er "sååå klamme" eller at støvlene/cherroxene sitter "bra nok" på foten og at man bare "må" ha cerrox når det er vått, "but I beg to differ!" :-)

''På den måten unngikk jeg at barnehageansatte og/eller barnet bare hadde på seg cherroxene "for lettvints skyld". ''

Nettopp derfor bruker vi Cherrox en del - fordi det er lettvint! Og fordi barna elsker dem, blant annet fordi de er enkle å ta på og kippe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''På den måten unngikk jeg at barnehageansatte og/eller barnet bare hadde på seg cherroxene "for lettvints skyld". ''

Nettopp derfor bruker vi Cherrox en del - fordi det er lettvint! Og fordi barna elsker dem, blant annet fordi de er enkle å ta på og kippe av.

*he he* Ja, man er forskjellige! Ja til lettvinte sko i form av borrelås og slikt, men ikke at cherrox er noe man tar på seg også på dager da det absolutt ikke er nødvendig, bare fordi det er lettvint.;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg har også opplevd å bli _klam_, men ikke _klissvåt_, som Persille skriver om i hovedinnlegget.

Noen svetter jo mer på føttene også - en liten nevø av meg går nesten konstant rundt med fuktige og klamme sokker, så han bruker tynn ull nesten hele året pga fotsvettingen.

Jeg ville også blitt klissvåt på føttene med gummistøvler i juni ;).

Men ikke vet jeg, kanskje de ikke er helt tette likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...