Gå til innhold

Når begynne med bitering?

Gjest babymm

Anbefalte innlegg

Gjest babymm

Tenkte først når babyen fikk tenner, men har hørt de kan klø i gummene både 1 og 2 mnd før de bryter ut, og at de kan få tenner allerede i 4 mnd alder? (og noen som nyfødte...)... Så jeg lurte på, når begynne med bitering? Må jeg vente til første tanna kommer eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest minnah

Har aldri hatt egen bitering til mine, men jeg tenker at det kan passe å begynne når de stapper alt av leker og hele hånda i munnen, samtidig som de sikler. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamiaaa

Har aldri hatt egen bitering til mine, men jeg tenker at det kan passe å begynne når de stapper alt av leker og hele hånda i munnen, samtidig som de sikler. :-)

babyen min på ca. 3 mnd stapper hele handa i munne, men det har hun gjort lenge. Gjør det når hun er sulten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

babyen min på ca. 3 mnd stapper hele handa i munne, men det har hun gjort lenge. Gjør det når hun er sulten...

Egentlig er vel det å stappe hånda i munnen en fulltidsbeskjeftigelse for de små på et tidspunkt - og kan bety alt mulig ;-) Det viktigste kriteriet for å begynne med bitering er nok at de klarer å holde ringen, og føre den mot munnen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel helst før den første tanna kommer.

Når babyen hiver seg over hendene dine og gnager deg på knokene er det lurt å gi ham/henne en bitering. -eller en annen leike man kan tygge på. (dvs de aller fleste babyleiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min fikk bitering når hun var ca 3 mnd. Brydde seg ikke mye om den da. Mer etter 5 mnd at den ble inntresang.

Har enda ikke fått tenner :P 8 mnd i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Ingen grunn til å vente med bitering - de kan ha glede av den så snart de klarer å holde den.

Det klør jo gjerne i gommene før tennene bryter ut, og dette kan skje når som helst mellom 0 og 12 måneder. Altså vanskelig å si når de føler behov for biteringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi har fått en allerede:-) Hun trenger den jo ikke enda, så jeg kjøler den ikke ned, men hun bruker den som en vanlig leke. Så blir hun kjent med den før hun plutselig trenger den:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...