Gjest Øyekatarr-lei Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Lillemor på 7 mndr har fått øyekatarr (smittet av storesøster som gikk på dråpe-kur hele forrige uke og akkurat er blitt bra). Bør jeg avvente å se om den går over av seg selv, eller begynne å behandle med Kloramfenikol med en gang? Kontordama på legekontoret sa jeg kunne bruke restene av søsterens dråpeflaske.... eller vaske/dryppe med morsmelk. Ble usikker på hva jeg burde gjøre - ta knekken på det tvert med dråper, eller se om kroppen ordner opp selv?? Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Det er sikkert mange fordeler ved å bare skylle med saltvann, tørke vekk pusset og la det går over av seg selv... Ulempen er at hun jo fort kan smitte storesøster igjen, også har dere det gående... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Ta dråpene med en gang - ellers smitter du bare storesøster (og dere voksne) igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Siden hun har bltit smittet ville jeg gått for kloramfenikol. Hvis det hadde oppstått av seg selv ville jeg først prøvd med saltvann. Har lest at det ikke lenger er anbefalt å ha morsmelk i øynene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Drypp med saltvann ved hvert bleieskift - det har tatt knekken på flere av våre barns øyekatarr. I tillegg skal du vaske ut av øynene før hver gang du drypper - fra ytterst mot innerst. Vær også nøye med håndhygienen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Siden hun har bltit smittet ville jeg gått for kloramfenikol. Hvis det hadde oppstått av seg selv ville jeg først prøvd med saltvann. Har lest at det ikke lenger er anbefalt å ha morsmelk i øynene. Hvor har du lest det om at morsmelk ikke er bra å ha i øynene? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Hvor har du lest det om at morsmelk ikke er bra å ha i øynene? Husker ikke, men jeg fikk et par linker etter å ha dryppet morsmelk i øynene på snuppa mi en hel uke nå i vinter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Husker ikke, men jeg fikk et par linker etter å ha dryppet morsmelk i øynene på snuppa mi en hel uke nå i vinter. Synes det høres så merkelig ut. Morsmelk har jo vært dryppet i øynene på småbarn siden tidens morgen, og så skal det plutselig være skadelig... Får det ikke helt til å stemme... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Synes det høres så merkelig ut. Morsmelk har jo vært dryppet i øynene på småbarn siden tidens morgen, og så skal det plutselig være skadelig... Får det ikke helt til å stemme... Det er ikke morsmelken i seg selv som er dumt, men at det kan følge med bakterier... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Det er ikke morsmelken i seg selv som er dumt, men at det kan følge med bakterier... Tja, det kan det jo med så mangt... Er litt skeptisk, som du skjønner 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.