Gå til innhold

Øyekatarr

Gjest Øyekatarr-lei

Anbefalte innlegg

Gjest Øyekatarr-lei

Lillemor på 7 mndr har fått øyekatarr (smittet av storesøster som gikk på dråpe-kur hele forrige uke og akkurat er blitt bra). Bør jeg avvente å se om den går over av seg selv, eller begynne å behandle med Kloramfenikol med en gang? Kontordama på legekontoret sa jeg kunne bruke restene av søsterens dråpeflaske.... eller vaske/dryppe med morsmelk.

Ble usikker på hva jeg burde gjøre - ta knekken på det tvert med dråper, eller se om kroppen ordner opp selv??

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sikkert mange fordeler ved å bare skylle med saltvann, tørke vekk pusset og la det går over av seg selv...

Ulempen er at hun jo fort kan smitte storesøster igjen, også har dere det gående... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden hun har bltit smittet ville jeg gått for kloramfenikol. Hvis det hadde oppstått av seg selv ville jeg først prøvd med saltvann.

Har lest at det ikke lenger er anbefalt å ha morsmelk i øynene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drypp med saltvann ved hvert bleieskift - det har tatt knekken på flere av våre barns øyekatarr.

I tillegg skal du vaske ut av øynene før hver gang du drypper - fra ytterst mot innerst.

Vær også nøye med håndhygienen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden hun har bltit smittet ville jeg gått for kloramfenikol. Hvis det hadde oppstått av seg selv ville jeg først prøvd med saltvann.

Har lest at det ikke lenger er anbefalt å ha morsmelk i øynene.

Hvor har du lest det om at morsmelk ikke er bra å ha i øynene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor har du lest det om at morsmelk ikke er bra å ha i øynene?

Husker ikke, men jeg fikk et par linker etter å ha dryppet morsmelk i øynene på snuppa mi en hel uke nå i vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke, men jeg fikk et par linker etter å ha dryppet morsmelk i øynene på snuppa mi en hel uke nå i vinter.

Synes det høres så merkelig ut.

Morsmelk har jo vært dryppet i øynene på småbarn siden tidens morgen, og så skal det plutselig være skadelig...

Får det ikke helt til å stemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres så merkelig ut.

Morsmelk har jo vært dryppet i øynene på småbarn siden tidens morgen, og så skal det plutselig være skadelig...

Får det ikke helt til å stemme...

Det er ikke morsmelken i seg selv som er dumt, men at det kan følge med bakterier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke morsmelken i seg selv som er dumt, men at det kan følge med bakterier...

Tja, det kan det jo med så mangt...

Er litt skeptisk, som du skjønner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...