Gjest fullammer Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Venninene mine begynner å mase om å bli med ut og drikke. Men jeg har en liten baby som jeg ammer... De sier, psh ikke noe problem, det er bare å pumpe deg det, så kan foreldrene dine sitte barnevakt. Men jeg syns det er et problem jeg. Jeg syns ikke det passer seg heller, å la andre passe babyen fordi jeg skal ut og drikke meg drita.... Etter at jeg har fått familie føler jeg ikke helt behovet for å feste heller. Og i alle fall ikke nå når babyen er så liten... Hva syns dere? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Jeg synes du skal gjøre som du føler for! Ikke la deg presse til noe du ikke vil. Det går an å drikke litt, pumpe seg, og så la babyen die igjen, men hvorfor? De nye anbefalingene sier også at man kan drikke 1 enhet alkohol, ikke pumpe seg, men vente 3 timer før man ammer igjen. Noen rotbløyte har vel ingen behov for 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Du skal følge følelsene dine. Føler du ikke for å ut å feste enda, så venter du til du syns det er ok. Det er din unge, ditt liv, du bestemmer! ) Når det er sagt, så kan det godt hende det teknisk vil gå bra, med barnepass og pumping både før og etter festen. Men hvis du kommer til å sitte på festen og deppe og tenke på ungen din, så er det ingen vits i å dra. Forklar dette til vennene dine, og si at du kommer sterkere tilbake når du føler at tiden er moden for det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Jeg synes du er fornuftig. ) Vennene dine vil sikkert se annerledes på det når de sitter der selv med sitt eget lille nurk i armene. ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Jeg synes først og fremst du skal gjøre som du har lyst til! Ikke bestem deg for å drikke og gå ut fordi venninnene dine vil du skal, i hvertfall. Med førstemann hadde jeg konstant stor mangel på søvn, og tanken på å gå ut "ordentlig" de første månedene var meg ganske fjern. Jeg er imidlertid veldig glad i å gå ut og ta et par glass, og det gjorde jeg - da med et pumpemåltid på minsten. Andre barnet mitt sov natten gjennom fra han var to måneder, og da hadde jeg få betenkeligheter med å drikke noen glass etter at han var i seng. Sikkert ikke å anbefale, men. Noen "rotbløyte" ble det ikke mens jeg ammet, uansett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Hvis du ikke har lyst, så lar du være. Men det er vel ikke nødvendig å drikke seg drita heller, og det er ikke nødvendig å bli ute til langt på natt hvis man ikke har lyst til det. Generelt sett synes jeg ikke det er noe problem (eller at det "ikke passer seg") å la far eller besteforeldre ta seg av babyen en kveld for at mor skal få noen timer fri til å være sosial og treffe venner hvis hun har lyst til det. Selv om vi er mødre så er vi også personer med behov for å treffe litt andre folk enn barna en gang iblant 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Det må bli opp til deg og dine følelser om du velger å gjøre dette eller ikke. Jeg er enig i dine tanker omkring dette, og hadde heller ikke gått på byen og drukket i ammeperioden. De andre må bare godta sine følelser rundt dette, og hvis de ikke gjør det viser de seg lite voksne... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Vi er forskjellige. Noen vil hegne om baby hele tiden, andre syns det går fint å dra fra de litt. Det er ditt ansvar å ta beslutninger som gjør at dere begge har det bra. Ikke gi etter for press. Spesielt ikke fra folk som ikke vet hva de snakker om :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Dette bestemmer du helt selv! Jeg tror det er håpløst å forstå dette for de som ikke selv har barn. Jeg ler litt for meg selv av en venninne som for over et år siden fikk sitt første barn. Hun tar seg aldri tid til en fest fordi hun har mest lyst å være sammen med datteren sin. Den gangen jeg ble mamma var det hun som ropte høyest om at jeg var helt oppslukt av babyen ;-) Forklar vennene dine at du setter veldig stor pris på at de spør deg om å bli med ut og at du håper de fortsetter med det, men at nå som du fullammer, så er det ikke så lett å komme seg bort fra babyen. Egentlig skulle du ikke være nødt å komme med noen unnskyldninger, men om du vil det, så kan du skylde på at babyen har problemer med å ta flaske, at du blir fort "sprengt" og vil unngå brystbetennelse, at babyen er for liten til å klare å roe seg om natta uten deg tilstede, at du er trøtt og sliten etc... Dernest må du prøve å gi blaffen i hva disse "bedreviterne" synes og mener om noe de ikke vet noe som helst om ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Gjør som du føler for. Om du ikke er klar for å ut, er det ingen vits i å gå heller. da vil du bare lengte hjem, og bekymre deg for babyen. Jeg var ute etter tre uker, det gikk helt fint :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Det er vel forskjell på å bli med ut og ta et glass vin, og å gå på søplefylla? Når det er sagt, jeg synes ikke det er bra å isolere seg helt fra vennene selv om du har fått familie - og jeg synes ikke du skal dra ut med vennene fremfor å prioritere familien din når det trengs. Finn en balansegang 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fullammer Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Det er vel forskjell på å bli med ut og ta et glass vin, og å gå på søplefylla? Når det er sagt, jeg synes ikke det er bra å isolere seg helt fra vennene selv om du har fått familie - og jeg synes ikke du skal dra ut med vennene fremfor å prioritere familien din når det trengs. Finn en balansegang Jeg syns ikke det er gøyt å bli med den gjengen ut i alle fall, for de drikker seg stupfulle, og da er det ikke gøyt å være edru.. kunne heller tenkt at de bad meg med ut på cafe eller noe sånt jeg, eller kom på besøk til meg :-) Man kan jo ha det moro uten alkohol og. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Jeg syns ikke det er gøyt å bli med den gjengen ut i alle fall, for de drikker seg stupfulle, og da er det ikke gøyt å være edru.. kunne heller tenkt at de bad meg med ut på cafe eller noe sånt jeg, eller kom på besøk til meg :-) Man kan jo ha det moro uten alkohol og. Stupfylla syntes jeg ikke var moro før jeg ble mor engang, så det hadde jeg takket nei til med den aller beste samvittighet 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Vet ikke hvor gammel babyen din er, men jeg var ikke ute før minste babyen min var 7-8 mnd. Kan du ikke heller foreslå cafe-tur eller noe, da? Men det er veldig vanskelig av og til, når barnløse ikke på noen måte forstår de som har barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fullammer Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Vet ikke hvor gammel babyen din er, men jeg var ikke ute før minste babyen min var 7-8 mnd. Kan du ikke heller foreslå cafe-tur eller noe, da? Men det er veldig vanskelig av og til, når barnløse ikke på noen måte forstår de som har barn. Babyen min er 3 mnd nå, jeg har ikke tenkt meg ut før evnt. julebord, og da er det mye greiere da babyen har begynt med fast føde og sånn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Babyen min er 3 mnd nå, jeg har ikke tenkt meg ut før evnt. julebord, og da er det mye greiere da babyen har begynt med fast føde og sånn. Ja, helt enig. Men hvis de ikke skal være langt unna deg, går det an å amme, dra bort en liten tur for å hilse på, og så dra hjem igjen etter noen timer, før du vet at babyen pleier å våkne. Og våkner den tidligere så bare ringer pappaen og du skynder deg hjem. Det er koselig å komme seg ut bittelitt uten å bare være melkeku også. Jeg gjorde det sånn på julebord i fjor, da var snuppa 4 mnd. Er det lengre unna er det jo verre, selvsagt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Jenta mi er bare noen uker eldre enn di, og det har enda ikke falt meg inn å gå ut! Det frister ikke engang, jeg er enda i babyboblen min:-) Kommer nok ikke til å bli alkohol på meg før jeg slutter helt å amme gitt! Men så er heller ikke alkohol noen viktig del av livet mitt... Men det helt uten at jeg skal "synse" noenting om hva andre måtte velge å gjøre! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Jeg synes du skal gjøre det du har lyst til selv og drite i hva vennene dine sier. Denne perioden i livet varer for kort til å bruke den opp på festing hvis du ikke har lyst til det sjøl engang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Amming er veldig energitappende, så ikke gå ut før du føler for det. Det er ikke så kjekt å sitte ute med melkespreng og anke på hvordan det går med bebisen hjemme. Hvis de absolutt vil være sammen med deg kan de være litt hos dere før de går ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.