Gjest Fenrisulven Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Jeg finner ingen nye tester av skolesekker, kun en fra 2005. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=106148 Her er det Bergans og Troll som går av med seieren. Coop har tilbud nå på Troll sekken til kr 329,00 og jeg vurderer den, har tittet på Beckmanns og en annen som en del bokhandelkjeder har. Den i bokhandel likte jeg fordi den hadde et litt stivt lokk som festes med borelås, men 700 for en sekk synes jeg er drøyt! Førstklassingen selv har ingen ønsker om utsende og sier at alle er fine og alle sitter godt... Hva har dere kjøpt? Eller er det vi som er tidlig ute... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Våre to eldste er ferdig med 1. og 3. klasse. De har begge Beckmann-sekker, og vi har vært fornøyde med dem. Her vi bor velger flesteparten Beckmann, av en eller annen grunn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Storesøster i heimen var ute og fikk velge sekk sist lørdag. Hun fikk Beckmann-sekken, blå og sølv med ponni på. Jeg sr den fikk terningkast 4 i VG. For henne passet den fint iallefall, og nabogutten, som er en røffing, har hatt sånn sekk i 3 år, og den er verken utslitt eller ødelagt. Første ranselen er stas! :-) Den ligger allerede klar med skoleboka hun fikk på besøksdagen og pennal oppi. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Jeg aner ikke, vi skal kjøpe til 2. klassingen nå i sommer - så jeg ville også gjerne hatt noen linker! Her vi bor får alle 1. klassingene sekk, så vi har altså fått ett års utsettelse på det problemet... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Vi har Bergans (den har integrert regntrekk, det er et stort pluss!). Coop Sport har disse, og der er de billigere enn hos andre forhandlere. 9 av 10 unger i vår gate har Bergans-sekker, og vi er veldig fornøyde. www.bergans.no 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Begge jentene mine har fått Danå-sekker. Synes de er kjempefine, i tillegg til at de er gode og praktiske. Synes designet er roligere enn både Beckman og Troll - og jentene liker den veldig godt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Vi kjøpte trollsekk til vår førsteklassing for en uke siden. Storebroren har ogsp troll, og vi har vært fornøyde med den 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisabeth Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Vi kjøpte trollsekk til vår førsteklassing for en uke siden. Storebroren har ogsp troll, og vi har vært fornøyde med den Er det lokk på Troll-sekkene? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Er det lokk på Troll-sekkene? Ja, lokk, to rom og snøring + regntrekk i lomma på lokket + lomme utenpå til nøkler og sånt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisabeth Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Ja, lokk, to rom og snøring + regntrekk i lomma på lokket + lomme utenpå til nøkler og sånt. Da må jeg nok se på den. Bergans har veldig fint design, men det er skrekkelig upraktisk med glidelåslukking rundt hele. Jeg skjønner ikke at de ikke spanderer på en spenne over glidelåsen ihvertfall. Dersom glidelåsen går i stykker er hele sekken helt åpen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Da må jeg nok se på den. Bergans har veldig fint design, men det er skrekkelig upraktisk med glidelåslukking rundt hele. Jeg skjønner ikke at de ikke spanderer på en spenne over glidelåsen ihvertfall. Dersom glidelåsen går i stykker er hele sekken helt åpen. Enig. Det var derfor vi ikke kjøpte Bergans til guttungen da vi handlet sekk til ham for 3 år siden. -også har vi vært såpass fornøyde med troll-sekken at vi kjøpte den til søstra også 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Begge våre har hatt Troll-sekk som første skolesekk. Vi har vært veldig fornøyd med dem. Det står greit av seg selv, de har lokk, noe jeg synes er en stor fordel, de sitter bra på ryggen til barna og har en praktisk rominndeling. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjør ikke dere? Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Hos oss har alle 1.klassingene fra 1999 fått skolesekker fra Trygg Trafikk. Det får de fortsatt. De får de utdelt når de er på vårskole, våren før de starter i 1.klasse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dubbeditt Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Hei! Hos oss (østfold) får førsteklassingene sekk. Er ikke like fornøyd med denne, da mitt barn (og den som begynte for 2 år siden) har smale skuldre. Ta hensyn til hvor bred din barn er over skuldrene. vi kjøpte beckman sekk til eldstemann da han skulle opp i 2. Den satt jo fint på når vi prøvde. Men når vi fikk litt bøker og stuff i sekken satt den ikke akkurat godt over skuldrene. Så i vår fikk han berganssekk. Den satt utrolig mye bedre. Den sklir ikke ned av skuldrene, og han er kjempe fornøyd med sekken. Blir nok bergans på minsten også - når han skal opp i 2. Troll har jeg aldri forsøkt. Bergans er i alleall fin for smale skuldre! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Snart andreklassingen vår har Bergans, og den er vi fornøyd med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fenrisulven Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Hos oss har alle 1.klassingene fra 1999 fått skolesekker fra Trygg Trafikk. Det får de fortsatt. De får de utdelt når de er på vårskole, våren før de starter i 1.klasse. Nei, desverre ingen gratis sekk å få her i kommunen;-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fenrisulven Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Begge jentene mine har fått Danå-sekker. Synes de er kjempefine, i tillegg til at de er gode og praktiske. Synes designet er roligere enn både Beckman og Troll - og jentene liker den veldig godt Danå er ukjent for meg, men googler den. Nettop det med design synes jeg hørtes bra ut, Beckmann er jo helt hysterisk designmessig. Selv førsteklassingen syntes det ble litt vel mye dinosauruser, flammer og hva nå det var. Takk for tips! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fenrisulven Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1214422487' post='3910039] Vi har Bergans (den har integrert regntrekk, det er et stort pluss!). Coop Sport har disse, og der er de billigere enn hos andre forhandlere. 9 av 10 unger i vår gate har Bergans-sekker, og vi er veldig fornøyde. www.bergans.no Fin sekk, veldig rolig og fin i utsendet i forhold til disse andre sekkene. Minuset som noen andre her nevner er vel at den ikke har lokk og hvis glidelåsen ryker så er hele sekken ødelagt. Men på en annen side så har vi hatt Bergans barnehagesekk i 4 år uten at den har gått i stykker en eneste plass så... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fenrisulven Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Snart andreklassingen vår har Bergans, og den er vi fornøyd med. Fin sekk, veldig rolig og fin i utsendet i forhold til disse andre sekkene. Minuset som noen andre her nevner er vel at den ikke har lokk og hvis glidelåsen ryker så er hele sekken ødelagt. Men på en annen side så har vi hatt Bergans barnehagesekk i 4 år uten at den har gått i stykker en eneste plass så... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fenrisulven Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Hei! Hos oss (østfold) får førsteklassingene sekk. Er ikke like fornøyd med denne, da mitt barn (og den som begynte for 2 år siden) har smale skuldre. Ta hensyn til hvor bred din barn er over skuldrene. vi kjøpte beckman sekk til eldstemann da han skulle opp i 2. Den satt jo fint på når vi prøvde. Men når vi fikk litt bøker og stuff i sekken satt den ikke akkurat godt over skuldrene. Så i vår fikk han berganssekk. Den satt utrolig mye bedre. Den sklir ikke ned av skuldrene, og han er kjempe fornøyd med sekken. Blir nok bergans på minsten også - når han skal opp i 2. Troll har jeg aldri forsøkt. Bergans er i alleall fin for smale skuldre! Fin sekk, veldig rolig og fin i utsendet i forhold til disse andre sekkene. Minuset som noen andre her nevner er vel at den ikke har lokk og hvis glidelåsen ryker så er hele sekken ødelagt. Men på en annen side så har vi hatt Bergans barnehagesekk i 4 år uten at den har gått i stykker en eneste plass så... Troll sekken har noen fine finesser som jeg ikke ser på Bergans, men som sagt Bergans vet vi er kvalitet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.