Gjest Fenrisulven Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Begge våre har hatt Troll-sekk som første skolesekk. Vi har vært veldig fornøyd med dem. Det står greit av seg selv, de har lokk, noe jeg synes er en stor fordel, de sitter bra på ryggen til barna og har en praktisk rominndeling. Tror det står mellom Bergans og Troll her nå, det med lokk var et viktig poeng jeg ikke har tenkt på. Har Troll sekken noe med Troll dresser å gjøre tro...? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fenrisulven Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Da må jeg nok se på den. Bergans har veldig fint design, men det er skrekkelig upraktisk med glidelåslukking rundt hele. Jeg skjønner ikke at de ikke spanderer på en spenne over glidelåsen ihvertfall. Dersom glidelåsen går i stykker er hele sekken helt åpen. Bergans er en veldig fin sekk, veldig rolig og fin i utsendet i forhold til disse andre sekkene. Minuset som noen andre her nevner er vel at den ikke har lokk og hvis glidelåsen ryker så er hele sekken ødelagt. Men på en annen side så har vi hatt Bergans barnehagesekk i 4 år uten at den har gått i stykker en eneste plass så... Troll har jo de detaljene med utvending lomme og lokk som Bergans mangler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fenrisulven Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Jeg aner ikke, vi skal kjøpe til 2. klassingen nå i sommer - så jeg ville også gjerne hatt noen linker! Her vi bor får alle 1. klassingene sekk, så vi har altså fått ett års utsettelse på det problemet... Ser ut som Bergans og Troll skiller seg ut som to klare vinnere her på DOL;-) Danå er også nevnt av Jubalong, har ikke funnet noe på den ennå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fenrisulven Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Våre to eldste er ferdig med 1. og 3. klasse. De har begge Beckmann-sekker, og vi har vært fornøyde med dem. Her vi bor velger flesteparten Beckmann, av en eller annen grunn. Beckmann har fine løsninger med lommer og lokk, men gud bedre for et masete design... Førsteklassingen sa han hadde lyst på noe uten dino, flammer, biler... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dumt ja Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Hos oss har alle 1.klassingene fra 1999 fått skolesekker fra Trygg Trafikk. Det får de fortsatt. De får de utdelt når de er på vårskole, våren før de starter i 1.klasse. Ikke i Bergen heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Ikke i Bergen heller. Heller ikke i Stavanger. Ellers må jeg innrømme at jeg er fascinert over hvor mye det går an å mene om skolesekker til 6 åringer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Hos oss har alle 1.klassingene fra 1999 fått skolesekker fra Trygg Trafikk. Det får de fortsatt. De får de utdelt når de er på vårskole, våren før de starter i 1.klasse. Ikke i Oslo. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fenrisulven Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Heller ikke i Stavanger. Ellers må jeg innrømme at jeg er fascinert over hvor mye det går an å mene om skolesekker til 6 åringer. Hehe, vi mener da ikke så mye forskjellig. Vi mener bare at førsteklassingen bør ha best mulig sekk;-) Men det er jo det fine med DOL, du får alltid råd, tips, trøst, kjeft og andres meninger helt gratis! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Hos oss har alle 1.klassingene fra 1999 fått skolesekker fra Trygg Trafikk. Det får de fortsatt. De får de utdelt når de er på vårskole, våren før de starter i 1.klasse. Det gjør de ikke hos oss. Men de får matboks tror jeg ;-) (det gjorde ihvertfall guttungen da han begynte i 2005) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Danå er ukjent for meg, men googler den. Nettop det med design synes jeg hørtes bra ut, Beckmann er jo helt hysterisk designmessig. Selv førsteklassingen syntes det ble litt vel mye dinosauruser, flammer og hva nå det var. Takk for tips! Jeg er så enig når det gjelder Beckmann - synes de er nærmest stygge (unnskyld...) Som sagt så er vi kjempefornøyde med Danå, men har ikke sett dem i så mange butikker. Kjøpte våre på Gjøvik, men har også sett dem i Stavanger (husker ikke butikknavn, men det var i bokhandel - tror jeg...) Nå har eldstemann hatt sin i 3 år, og den er like fin. Har vasket den noen ganger i vaskemaskin også. Den har regntrekk som sitter fast i en lomme på lokket, og akkurat passe med lommer. Den sitter veldig godt på, og har magebelte og brystbelte. Ungene er også veldig fornøyde med sekken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tuttamatilda Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Hadde Beckmann til "førstemann", men leste mange tester om at Bergans skulle være så urooolig god og vant alt av tester, så derfor kjøpte vi det til "andremann". Synes Bergans er oppskrytt jeg. Liten innvendig og kronglete rett og slett. "Andremann" fikk ny Beckmann sekk allerede i andre klasse, og "tredjemann" gikk rett på Beckmann når h*n begynte. Hos oss er det ikke tvil, hverken hos store eller små: Beckman rule! *s* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tuttamatilda Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Våre to eldste er ferdig med 1. og 3. klasse. De har begge Beckmann-sekker, og vi har vært fornøyde med dem. Her vi bor velger flesteparten Beckmann, av en eller annen grunn. Grunn: De er BEST 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Ser ut som Bergans og Troll skiller seg ut som to klare vinnere her på DOL;-) Danå er også nevnt av Jubalong, har ikke funnet noe på den ennå. Så såvidt på Beckman-sekk her om dagen, men dette må jeg ha med brukeren på - ellers blir det krise. :-) Gubben var forresten på foreldremøte her rett før skoleslutt, og da fikk de klar beskjed om å kjøpe sekk som IKKE har glidelås-løsning. Dette fordi altfor mange unger åpner altfor mye av glidelåsen, slik at alt detter ut av sekken. Det er sikkert lurt å ta med seg i jakten på God Sekk. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fenrisulven Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Jeg er så enig når det gjelder Beckmann - synes de er nærmest stygge (unnskyld...) Som sagt så er vi kjempefornøyde med Danå, men har ikke sett dem i så mange butikker. Kjøpte våre på Gjøvik, men har også sett dem i Stavanger (husker ikke butikknavn, men det var i bokhandel - tror jeg...) Nå har eldstemann hatt sin i 3 år, og den er like fin. Har vasket den noen ganger i vaskemaskin også. Den har regntrekk som sitter fast i en lomme på lokket, og akkurat passe med lommer. Den sitter veldig godt på, og har magebelte og brystbelte. Ungene er også veldig fornøyde med sekken. Da har jeg funnet Danå. Ringte tilslutt fabrikken i Fredrikstad og de har sluttet og produsere... Årsak var at alle kjeder tar inn eget, restpartiene skulle ut i noen få butikker i løpet av sommeren. Det var dumt for designmessig var de absolutt en vinner! http://www.danaa.no/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fenrisulven Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Så såvidt på Beckman-sekk her om dagen, men dette må jeg ha med brukeren på - ellers blir det krise. :-) Gubben var forresten på foreldremøte her rett før skoleslutt, og da fikk de klar beskjed om å kjøpe sekk som IKKE har glidelås-løsning. Dette fordi altfor mange unger åpner altfor mye av glidelåsen, slik at alt detter ut av sekken. Det er sikkert lurt å ta med seg i jakten på God Sekk. :-) Sikkert lurt det der med glidlåsen... Kan jo bare forestille meg hvordan alt som har falt ut av sekken blir stappa ned igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Da har jeg funnet Danå. Ringte tilslutt fabrikken i Fredrikstad og de har sluttet og produsere... Årsak var at alle kjeder tar inn eget, restpartiene skulle ut i noen få butikker i løpet av sommeren. Det var dumt for designmessig var de absolutt en vinner! http://www.danaa.no/ Filler'n!!! Vet du hvilke butikker som skulle få sekkene? Skulle hatt ny til hun som begynner i 4. klasse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ruskesnusk Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Tror det står mellom Bergans og Troll her nå, det med lokk var et viktig poeng jeg ikke har tenkt på. Har Troll sekken noe med Troll dresser å gjøre tro...? Vi kjøpte beckmann til begge våre to, begge raknet innvendig i foret. Minstemann har hatt en trollsekk etterpå. Den har nå iallfall holdt i to år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fenrisulven Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Filler'n!!! Vet du hvilke butikker som skulle få sekkene? Skulle hatt ny til hun som begynner i 4. klasse. Jeg spurte jo bare for mitt eget område og det var en bokhandler på Majorstua. Du bor vel en del unna Oslo tror jeg så ring og spør, nummeret er 69 34 82 96 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Jeg spurte jo bare for mitt eget område og det var en bokhandler på Majorstua. Du bor vel en del unna Oslo tror jeg så ring og spør, nummeret er 69 34 82 96 Tusen takk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fenrisulven Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Tusen takk Danå sekk har dukket opp i vår lille lokale bokhandel, men desverre kun i en litt for "jentete"utgave. Rød med rutemønster. Ikke skulle det kommer flere utgsaver heller, men det viste jeg jo... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.