morsan Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/06/25/539216.html 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisabeth Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 *smiler* Det kunne godt ha skjedd hos oss også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Godt de fant ham i god behold! Men tenker at faren var både skjelven, lettet og en smule flau..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 *smiler* Det kunne godt ha skjedd hos oss også. Ja, det var veldig spennende å krype oppi putekassa! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Godt de fant ham i god behold! Men tenker at faren var både skjelven, lettet og en smule flau..... Det var da et meget godt gjemmested, og attpåtil på et sted de var på besøk. Jeg husker en annen forsvinningssak jeg leste om for noen ¨r siden - der ble barnet funnet igjen i sin egen seng. DET hadde vært litt flaut;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Det kunne faktisk skjedd her også... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 For en deilig følelse det må ha vært å finne han igjen Jeg husker det var et annet barn for noen år siden som ble funnet under en teltduk, eller noe. Han sov også. 3-åringen min sovnet på terassen her en dag. Hun er også slik som kan legge seg nedpå og duppe litt, men helst i armene til noen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Hi, hi, tenker han sov godt der! Mine foreldre hadde leteaksjon etter meg da jeg var liten. (ikke politi da) Men jeg satt hos hønsene ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Like i nærheten av her jeg bor, hadde vi for et par år siden en leteaksjon etter ei jente på 6 år - politiet var blitt kontaktet og naboer og kjente var med å lette. Det viste seg at hun hadde sneket seg tilbake på sitt eget rom, og hadde sover der de siste 5 timene... Pussig at man ikke leter hjemme først:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Det var da et meget godt gjemmested, og attpåtil på et sted de var på besøk. Jeg husker en annen forsvinningssak jeg leste om for noen ¨r siden - der ble barnet funnet igjen i sin egen seng. DET hadde vært litt flaut;-) Oi, var det samme sak som jeg skrev om kanskje? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 Oi, var det samme sak som jeg skrev om kanskje? Ja det kan hende. Jeg husker ikke hvor det var:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
astridny Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Hi, hi, tenker han sov godt der! Mine foreldre hadde leteaksjon etter meg da jeg var liten. (ikke politi da) Men jeg satt hos hønsene ;0) Og der sitter du ennå. ;-) (her på dol) ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Jeg nevnte denne historien for nevøen min på fem år idag. Vi satt på terrassen og han satt oppå putekassa vår. Han så tankefullt på putekassa og sa forsiktig: "E'an der enda?" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Jeg nevnte denne historien for nevøen min på fem år idag. Vi satt på terrassen og han satt oppå putekassa vår. Han så tankefullt på putekassa og sa forsiktig: "E'an der enda?" De er fine. *S* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Og der sitter du ennå. ;-) (her på dol) ;-) Hi, hi, ikke sant! Liker bedre å kakle med dere ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 Jeg nevnte denne historien for nevøen min på fem år idag. Vi satt på terrassen og han satt oppå putekassa vår. Han så tankefullt på putekassa og sa forsiktig: "E'an der enda?" *he he* Ikke alltid lett å se for seg det som har skjedd. Jeg husker en gang min gutt var 3-4 år, og vi fortalte ham om en bekjent "Per" som hadde sluttet med smokk på nyttårsaften - foreldrene bandt fast smokken i en rakett og sendte den opp til værs. Etter å ha tenkt litt på saken, spurte sønnen vår om det ikke gjorde vondt i tennene til Per da smokken ble røsket ut da raketten gikk av....;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 *he he* Ikke alltid lett å se for seg det som har skjedd. Jeg husker en gang min gutt var 3-4 år, og vi fortalte ham om en bekjent "Per" som hadde sluttet med smokk på nyttårsaften - foreldrene bandt fast smokken i en rakett og sendte den opp til værs. Etter å ha tenkt litt på saken, spurte sønnen vår om det ikke gjorde vondt i tennene til Per da smokken ble røsket ut da raketten gikk av....;-) Datteren min var veldig skeptisk til fremmede menn da hun var liten. "Fremmede" i betydning "nesten alle unntatt pappa og morfar". En formiddag skulle hun og pappaen være hjemme litt lenger, fordi det skulle komme en håndtverker. Pappaen var redd hun ville bli hysterisk fordi denne fremmede inntrengeren så litt utradisjonell ut. Han forsøkte derfor å forklare på forhånd at hun måtte leke og evt. se på, mens han hjalp til med jobben. Han beskrev mannen de ventet på - en ung kar i arbeidsklær og langt hår med hestehale. Hun hengte seg veldig opp i den hestehalen, og etter hvert forsto pappaen hvorfor. Gjett hvor hun trodde han hadde hale? Hun hadde selv kort hår og var ukjent med begreper som musefletter, hestehale og andre finesser... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 Datteren min var veldig skeptisk til fremmede menn da hun var liten. "Fremmede" i betydning "nesten alle unntatt pappa og morfar". En formiddag skulle hun og pappaen være hjemme litt lenger, fordi det skulle komme en håndtverker. Pappaen var redd hun ville bli hysterisk fordi denne fremmede inntrengeren så litt utradisjonell ut. Han forsøkte derfor å forklare på forhånd at hun måtte leke og evt. se på, mens han hjalp til med jobben. Han beskrev mannen de ventet på - en ung kar i arbeidsklær og langt hår med hestehale. Hun hengte seg veldig opp i den hestehalen, og etter hvert forsto pappaen hvorfor. Gjett hvor hun trodde han hadde hale? Hun hadde selv kort hår og var ukjent med begreper som musefletter, hestehale og andre finesser... *HA HA* Det er nå artig når man får vite om misforståelsene deres også! Tenk på alle de gangene vi ikke får vite om det? Nå har jeg glemt hva det var gutten min misforsto en gang, men han gjentok det samme helt kurante spørsmålet noen ganger i løpet av en ukes tid eller så - "hva er/betyr X?" Jeg svarte det samme flere ganger, for det var jo bare ett svar som kunne gis. Men så spurte jeg han hvorfor han spurte om dette, og skjønte da at han hadde hørt et dialektord fra en annen som lignet på dette ordet X, og da passet jo ikke min forklaring inn i sammenhengen i det hele tatt. Men jeg kommer på en annen misforståelse, og det var om Julekveldsvisa: Han trodde at en jordmor var en slags mor som vokste opp av jorda, og så lurte han på hvorfor i all verden hun bodde oppå et _tak_! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 *he he* Ikke alltid lett å se for seg det som har skjedd. Jeg husker en gang min gutt var 3-4 år, og vi fortalte ham om en bekjent "Per" som hadde sluttet med smokk på nyttårsaften - foreldrene bandt fast smokken i en rakett og sendte den opp til værs. Etter å ha tenkt litt på saken, spurte sønnen vår om det ikke gjorde vondt i tennene til Per da smokken ble røsket ut da raketten gikk av....;-) *LOL* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 *LOL* Jeg synes bare jeg ser for meg lille Per på snøfonna med smokken i munnen, knytt fast til en rakett! ;-) Ikke rart disse barna synes voksne er rare til tider:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.