Gå til innhold

Bilstol og klam baby

Gjest varm baby

Anbefalte innlegg

Gjest varm baby

Enkelte varme dager blir babyen min klissvåt i ryggen av svette etter å ha sittet i bilstol - ikke lange turen kanskje, 15-20 min... selv om hun kun har hatt en shortsbody på! Er det det tykke foret i bilstolen som blir for varmt da? Går det an å ta av? Har en Besafe Izisleep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mallet

Foret i bilstolen kan nok ikke tas ut, det er jo en del av polstringen. Kanskje du kan legge et lyst bomullsteppe/laken under babyen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofre et hvitt helseteppe og klipp hull til selene i det. Å sitte rett i setet blir ikke behagelig og sikkert like klamt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Gjør som Lillemus sier - og heng i tillegg opp solskjerm på vinduet! Eller fest et teppe ved å rulle vinduet ned, stikke det litt ut - og rulle det opp igjen, direkte sol kan få hvemsomhelst til å koke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest varm baby

Gjør som Lillemus sier - og heng i tillegg opp solskjerm på vinduet! Eller fest et teppe ved å rulle vinduet ned, stikke det litt ut - og rulle det opp igjen, direkte sol kan få hvemsomhelst til å koke :)

Solskjermer har vi, og når det har vært ekstra mye sol har jeg hengt et helsepledd løst over bilstolen så hun fikk skygge på seg...

er bare i ryggen hun blir klam. Kanskje det hjelper å ha et helsepledd under...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke festet et teppe over bilvinduet da... Selv om det er på siden bak, litt kjekt å kunne se om det ligger en bil der om du skal skifte felt f.eks.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Persille1365381127

Solskjermer har vi, og når det har vært ekstra mye sol har jeg hengt et helsepledd løst over bilstolen så hun fikk skygge på seg...

er bare i ryggen hun blir klam. Kanskje det hjelper å ha et helsepledd under...

Om du henger teppet over stolen blir det trangt med luft (og varmt) under teppet.

Heng det i taket eller noe i stedet - ikke over stolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Jeg ville ikke festet et teppe over bilvinduet da... Selv om det er på siden bak, litt kjekt å kunne se om det ligger en bil der om du skal skifte felt f.eks.....

Man ser likevel :)

Du ser både i speilet på venstresiden, og du ser ut av vinduet i bagasjerommet (eller bakvinduet om det er en sedan).

Og sitter barnet på andre siden bruker man jo ikke det vinduet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Mente høyresiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ser likevel :)

Du ser både i speilet på venstresiden, og du ser ut av vinduet i bagasjerommet (eller bakvinduet om det er en sedan).

Og sitter barnet på andre siden bruker man jo ikke det vinduet.

Jeg har vært nær på å bli påkjørt av billlister som tror de ser meg i høyrefeltet ved kun å se i speilet så det nekter jeg å tro! Med mindre du har dødsonespeil så er det et punkt der du ikke ser i speilet. Og jeg klarer i alle fall ikke snu meg så langt (og fort) at jeg ser i det bakerste vinduet, altså bakom passasjervinduet bak (har stasjonsvogn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Jeg har vært nær på å bli påkjørt av billlister som tror de ser meg i høyrefeltet ved kun å se i speilet så det nekter jeg å tro! Med mindre du har dødsonespeil så er det et punkt der du ikke ser i speilet. Og jeg klarer i alle fall ikke snu meg så langt (og fort) at jeg ser i det bakerste vinduet, altså bakom passasjervinduet bak (har stasjonsvogn).

Jeg klarer det :)

Billa okkuperer nesten hele det vinduet når hun sitter i setet sitt og lener seg litt fremover, eller til puten på siden - så jeg er vant til å bruke speil og det bakerste vinduet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer det :)

Billa okkuperer nesten hele det vinduet når hun sitter i setet sitt og lener seg litt fremover, eller til puten på siden - så jeg er vant til å bruke speil og det bakerste vinduet.

Da har du vært heldig som ikke har hatt noen i dødsonen din når du har skiftet felt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Da har du vært heldig som ikke har hatt noen i dødsonen din når du har skiftet felt.

Jeg har kjørt bil i ti år - og jeg har hatt folk i dødsonen. Men jeg klarer faktisk å ha såpass oversikt bakover vha speilene, og snu meg så langt rundt at jeg klarer å se gjennom det bakerste vinduet i bilen.

Det er ingenting jeg ser ut av passasjervinduet, som jeg ikke kan se ut av det bakerste vinduet - eller det forreste.

Det er helt greit at du mener det er usikker, og at du ikke ser - men det er jo ikke dermed sagt det gjelder for alle andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjørt bil i ti år - og jeg har hatt folk i dødsonen. Men jeg klarer faktisk å ha såpass oversikt bakover vha speilene, og snu meg så langt rundt at jeg klarer å se gjennom det bakerste vinduet i bilen.

Det er ingenting jeg ser ut av passasjervinduet, som jeg ikke kan se ut av det bakerste vinduet - eller det forreste.

Det er helt greit at du mener det er usikker, og at du ikke ser - men det er jo ikke dermed sagt det gjelder for alle andre :)

Fint at du ser da - det er jo hovedsaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Fint at du ser da - det er jo hovedsaken.

Jeg er vant til å kjøre minibuss i tillegg til stasjonsvognen min, og der er det jo også litt annerledes - da får man jo opplæring i å bare bruke speil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Ofre et hvitt helseteppe og klipp hull til selene i det. Å sitte rett i setet blir ikke behagelig og sikkert like klamt.

Om man skal ha et teppe i setet ville jeg absolutt foreslått ull, som ikke blir klamt slik bomull blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man skal ha et teppe i setet ville jeg absolutt foreslått ull, som ikke blir klamt slik bomull blir.

Sikkert lurt, men et helseteppe lufter jo mer enn et tett bomullsteppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mallet

Ull blir kanskje ikke klamt, men det blir utrolig mye varmere enn bomull...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Enig med Lillemus - et slikt teppe tar for mye av sikten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Ull blir kanskje ikke klamt, men det blir utrolig mye varmere enn bomull...

Nei, det tror jeg faktisk ikke. Ull puster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...