Spirello Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 hei damer... spør her jeg, selv om det ikke har noe med småbarn å gjøre. Jeg fikk satt inn hormonspiral i januar, og var å sjekket den i går.. eller skulle sjekke at den satt rikig, men legen fant ikke trådene! Likte ikke det helt... Jeg har småblødninger noen ganger ennå, og noen dager har jeg vondt i magen, akkurat som magekramper + smerter i korsryggen. nevnte dette for legen og da spurte hun om jeg ville ta den ut.. Hun sat at trådene kunne ha blitt dyttet inn i livmorstappen under samleie, men mente at dette ikke var noe problem.. Da jeg spurte hvordan jeg skulle få den ut sa hun at hun måtte fiske med en tang i livmorsmunnen.. Herregud, ble helt kvalm jeg! : ( Har dere hørt om at dette har skjedd før? Egentli mest lyst til å bestille time hos gynekolog med UL for å sjekke at den sitter der den skal.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Da jeg fikk satt inn spiral for snart 5 år siden stakk trådene slik at sex slett ikke ble noen festlig opplevelse for min mann... Legen kom ikke til, og jeg måtte til gynekolog for å klippe trådene lengre opp. Mulig jeg også må dit for å fjerne - vi får se. Jeg kjenner jo aldri trådene, men bekymrer meg ikke. Er i allefall ikke blitt gravid på den tiden.Ikke gjør det vondt heller. Har en liten blødning nå og da - men ikke hver måned. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gumman Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Jeg hadde også en spiral som forsvant, og gynekologen kunne ikke se den på ultralyd. Ble sendt til røntgen og da viste det seg at den hadde gravd seg gjennom livmorveggen og lå oppe i bukhulen opp mot hjertet... ! Den måtte opereres ut. Jeg hadde også hatt masse vondt ala sterke menssmerter samt småblødninger. Før legen begynner med tang (noe jeg kan forstå at du gruer deg til...), kunne du jo spurt om ultralyd evt. røntgen for å forsikre deg om at spiralen faktisk fortsatt er inne i livmoren. Lykke til Spirello (i dag passer jo nicket ditt ganske godt ;.)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Trenger du hjelp til å lette?.................*hjelpsom* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Trenger du hjelp til å lette?.................*hjelpsom* Ho skal ikkje akkurat ut og fly heller. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Ho skal ikkje akkurat ut og fly heller. :-) Hehe, ble en t for mye gitt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Jeg fant heller ikke trådene, så jeg fikk time til gynekolog for å fjerne hele spiralen. Jeg følte meg ikke vel med det jeg ikke kan kontrollere. Det var ikke vondt i det hele tatt å fjerne den :-) Nå bruker jeg p-pillen. Ulempen er at du må å huske å ta den... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Definitivt gynekolog! Hvis du skal ta den ut, ta en ibux eller to et par timer før du skal, så lammes noen nerver på livmortappen som kan gjøre deg kvalm hvis du ikke tar noe. Jeg sjekker etter jevnlig om jeg selv kan kjenne trådene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Definitivt gynekolog! Hvis du skal ta den ut, ta en ibux eller to et par timer før du skal, så lammes noen nerver på livmortappen som kan gjøre deg kvalm hvis du ikke tar noe. Jeg sjekker etter jevnlig om jeg selv kan kjenne trådene. ''Hvis du skal ta den ut, ta en ibux eller to et par timer før du skal, så lammes noen nerver på livmortappen som kan gjøre deg kvalm hvis du ikke tar noe.'' Jeg blir alltid så svimmel og uvel under GU og har fått beskjed om at jeg nok har overfølsom livmorhals. Betyr det at jeg kan ta Ibux før GU og dermed unngå å bli dårlig? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 ''Hvis du skal ta den ut, ta en ibux eller to et par timer før du skal, så lammes noen nerver på livmortappen som kan gjøre deg kvalm hvis du ikke tar noe.'' Jeg blir alltid så svimmel og uvel under GU og har fått beskjed om at jeg nok har overfølsom livmorhals. Betyr det at jeg kan ta Ibux før GU og dermed unngå å bli dårlig? Ja, det var iallfall det jordmora mi sa til meg før jeg skulle sette inn spiralen. Mulig jeg ikke gjengir detaljene helt korrekt, men greia var iallfall ibux et par timer før tafsing. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Ja, det var iallfall det jordmora mi sa til meg før jeg skulle sette inn spiralen. Mulig jeg ikke gjengir detaljene helt korrekt, men greia var iallfall ibux et par timer før tafsing. Det skal jeg jaggu prøve! Jeg hater GU pga at jeg blir så uvel og holder på å svime av hver eneste gang gynekologen er borti livmorhalsen :-(( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Jeg har hørt om dette flere ganger, så det er nok ganske vanlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
4barns mor-77 Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Den første hormonspiralen min "forsvant". Dvs; Fastlegen fant ikke trådene... Han henviste meg til gyn. på sykehuset for ultralyd... Men nå er det jo sånn at ting tar tid, og jeg orket ikke gå å vente på å få vite. småblødde, smerter, kunne ikke tørre å ha sex, da det _kunne_ være en mulighet for at den hadde falt ut. Så jeg ringte Volvat istedet, og fikk time dagen etter. Måtte bestemme meg før ultralyden om jeg ville ta den ut hvis de fant den, og om jeg isåfall ville sette inn ny. Og dèt ville jeg jo... Spiralen var der, og den satt helt perfekt! Men ble tatt ut allikevel. Det kjente jeg ikke engang. Var hakket værre når den nye skulle inn... Hauff... Ville nok bedt om ultralyd om jeg var deg... Greit å vite hvor man har denne saken;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 Det skal jeg jaggu prøve! Jeg hater GU pga at jeg blir så uvel og holder på å svime av hver eneste gang gynekologen er borti livmorhalsen :-(( jeg holdt på å svime av i går etter celleprøve og andre bakterieprøver.. synes det var skikkelig vondt, og ble kvalm og svimmel.. : ( Gruer meg som en hund til å la legen gå på spiral-jakt.. : ( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 Trenger du hjelp til å lette?.................*hjelpsom* Nei ellers takk.. Trenger verken hjelp til å lette eller lete.. hehe-.. men takk for tilbudet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Nei ellers takk.. Trenger verken hjelp til å lette eller lete.. hehe-.. men takk for tilbudet. Hehe............ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 jeg holdt på å svime av i går etter celleprøve og andre bakterieprøver.. synes det var skikkelig vondt, og ble kvalm og svimmel.. : ( Gruer meg som en hund til å la legen gå på spiral-jakt.. : ( Høres ut som meg det, ja :-( Forresten måtte jeg videresendes til GU på sykehuset fordi legen min ikke klarte å fjerne hormonspiralen. Gjett om jeg grua meg!!! Det gikk allikevel over all forventning og jeg ble ikke dårlig i det hele tatt! Nå begynner jeg å gruble på om jeg ikke ble dårlig fordi jeg tok en halv valium før undersøkelsen. Jeg grua meg så fælt at legen ba meg ta en hel valium. Jeg som aldri har tatt noe sterkere enn Ibux, våget meg ikke på mer enn en halv valium og godt var det. Jeg ble skikkelig "pussa" Selve undersøkelsen gjorde meg ikke svimmel i det hele tatt, men vet ikke om det var pga at valiumen bedøvde livmorhalsen?? Går det an tro? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.