linko Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 Da jeg var liten holdt vi på med en ball-lek, hvor vi kastet en ball mot veggen, først 10 kast for deretter å ta imot ballen direkte, så 9 kast hvor ballen skal mot veggen deretter ett sprett i bakken før man tar i mot. MEN: hvilke andre triks skal man gjøre på 8, 7, 6 osv. (ned til 1 kast)? Vet at man etterhvert skal klappe mens ballen spretter i bakken og at man skal kaste ballen under foten mot veggen (men hvor mange ganger var dette?) Håper noen husker alle kastene... 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 Kaste bak ryggen. Kaste mellom beina. Kaste og snurre rundt, føe en griper ballen. osv. 0 Siter
Soulshine Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 Den leken kalles 7'ern - så du begynner med 7 kast mot veggen Øvelser: Ball rett på vegg og ta i mot - Ball på vegg, 1 sprett i bakken og mottak - ball i bakken nærme vegg, via vegg og mottak - ball under bein og i vegg før mottak - ball rundt siden av kropp i vegg og mottak - ball i vegg via bakken, klapp og snurr før mottak og ball i vegg, snurr og mottak. Tror jeg I hvertfall noe i den duren. 0 Siter
Soulshine Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 Jeg lette og jeg fant http://www.barnemix.no/aktiviteter/ball.php#7 0 Siter
linko Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Skrevet 26. juni 2008 Jeg lette og jeg fant http://www.barnemix.no/aktiviteter/ball.php#7 Tusen takk, det var til stor hjelp - men jeg er sikker på at vi hadde 10 ulike kastevarianter, så da mangler 3... 0 Siter
linko Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Skrevet 26. juni 2008 Jeg lette og jeg fant http://www.barnemix.no/aktiviteter/ball.php#7 Forresten, brukte dere stor ball (a la fotball / volleyball) eller liten ball (a la tennisball)? 0 Siter
Gjest Tatjana Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 Forresten, brukte dere stor ball (a la fotball / volleyball) eller liten ball (a la tennisball)? Jeg husker den der :-). Vi brukte små kompaktballer vi. Og vi kalte den syver'n, og det var bare 7 kast. 0 Siter
Soulshine Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 Forresten, brukte dere stor ball (a la fotball / volleyball) eller liten ball (a la tennisball)? Tennisball og sprettballer (mindre enn tenninsball) 0 Siter
Soulshine Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 Tusen takk, det var til stor hjelp - men jeg er sikker på at vi hadde 10 ulike kastevarianter, så da mangler 3... Vel, denne leken som heter 7'ern kan jo selvsagt gjøres om til 10'ern - 12'ern eller hva det måtte være den. Det gjelder bare og bruke fantasien 0 Siter
Gjest GA Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 Vi kalte den 7'ern 7 kast mot veggen og ta imot 6 kast mot veggen, la ballen sprette og ta imot 5 kast med sprett i bakken, så mot veggen og ta imot 4 kast under beinet mot veggen og ta imot 3 kast mot veggen med 1, 2 og 3 klapp 2 kast mot veggen mens man klapper foran , bak og foran, tar imot 1 kast mens man klapper og snurer 360 grader rundt og tar imot 0 Siter
morsan Skrevet 27. juni 2008 Skrevet 27. juni 2008 Vi kalte den 7'ern 7 kast mot veggen og ta imot 6 kast mot veggen, la ballen sprette og ta imot 5 kast med sprett i bakken, så mot veggen og ta imot 4 kast under beinet mot veggen og ta imot 3 kast mot veggen med 1, 2 og 3 klapp 2 kast mot veggen mens man klapper foran , bak og foran, tar imot 1 kast mens man klapper og snurer 360 grader rundt og tar imot Dette hørtes kjent ut, uten at jeg kan garantere for at det var akkurat slik vi gjorde det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.