Gå til innhold

Lærere tåler ikke kritikk

Gjest tanny

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Forundrer meg ikke,noen lærere er noen drittsekker!

Jada, det har du helt rett i.

Det finnes like mange drittsekker blandt lærerne som det gjør ellers i samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærere er mennesker, og takler sikkert kritikk svært forskjellig.

Noen mennesker tåler ikke kritikk, og noen mennesker takler det helt fint. Noen foreldre er også svært dårlige på å gi konstruktiv kritikk.

Det er også veldig avhengig av hvordan negativ kritikk legges fram. Det er fort gjort å gå i forsvar hvis man føler seg urimelig kritisert.

-man skal selvfølgelig ikke la det gå utover elevene sine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jada, det har du helt rett i.

Det finnes like mange drittsekker blandt lærerne som det gjør ellers i samfunnet.

Og noe annet hadde vært veldig rart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tanny

Et utrag fra artikkelen:

"Det er når «foreldreamatører» mener noe annet enn et tungt og mektig fagapparat at det kan skjære seg. Når foreldre stilltiende aksepterer alt skolens fagfolk sier, er det ikke noe problem. Når de setter seg opp mot systemet, kan det bli riktig ille, sier hun."

Jeg synes det vitner om kommunisme. Vi skal ikke få si hva vi mener men bare være nikkedokker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tanny

Lærere er mennesker, og takler sikkert kritikk svært forskjellig.

Noen mennesker tåler ikke kritikk, og noen mennesker takler det helt fint. Noen foreldre er også svært dårlige på å gi konstruktiv kritikk.

Det er også veldig avhengig av hvordan negativ kritikk legges fram. Det er fort gjort å gå i forsvar hvis man føler seg urimelig kritisert.

-man skal selvfølgelig ikke la det gå utover elevene sine!

Det bør være et krav at man må kunne tåle kritikk i et sånnt yrke. Det bør være et krav til personlige egenskaper. Det som er mest skremmende å tenke på er at foreldre ikke har et skikkelig klageorgan. Det kan ta mange år før en får gått gjennom rettens vei ut fra artikkelen. Da kan vi jo bare selv tenke oss til hvem som sikkert kan trives i en slik jobb. De sitter for trygt i jobben og kan fritt frem få bryte taushetsplikten om de så vil. De blir jo ikke tatt som så allikevel.

Jeg håper vi snart får et klageorgan og at lærere som ødelegger for elever, foreldre og skolens rykte lettere skal få miste jobbe og at de skal bli straffet for brudd på lover og regler. I en perisode mens det vil holdt på kan nok skolen få rekruteringsproblemer men på sikt vil lærerstatusen da få et langt bedre rykte. Dessuten er det mye bedre med en assistent med emosjonell inteligens enn en lærer med psykopatiske tendenser. Mener så jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør være et krav at man må kunne tåle kritikk i et sånnt yrke. Det bør være et krav til personlige egenskaper. Det som er mest skremmende å tenke på er at foreldre ikke har et skikkelig klageorgan. Det kan ta mange år før en får gått gjennom rettens vei ut fra artikkelen. Da kan vi jo bare selv tenke oss til hvem som sikkert kan trives i en slik jobb. De sitter for trygt i jobben og kan fritt frem få bryte taushetsplikten om de så vil. De blir jo ikke tatt som så allikevel.

Jeg håper vi snart får et klageorgan og at lærere som ødelegger for elever, foreldre og skolens rykte lettere skal få miste jobbe og at de skal bli straffet for brudd på lover og regler. I en perisode mens det vil holdt på kan nok skolen få rekruteringsproblemer men på sikt vil lærerstatusen da få et langt bedre rykte. Dessuten er det mye bedre med en assistent med emosjonell inteligens enn en lærer med psykopatiske tendenser. Mener så jeg.

FAU og SU kan brukes.

Forøvrig er det litt kategorisk å dømme alle lærere i hele verden på basis av en episode som gjelder din datter. Man tenker ikke særlig objektivt når det gjelder ens egne barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tanny

FAU og SU kan brukes.

Forøvrig er det litt kategorisk å dømme alle lærere i hele verden på basis av en episode som gjelder din datter. Man tenker ikke særlig objektivt når det gjelder ens egne barn.

Jeg skriver selvsagt ikke dette bare ut fra det ene eksempelet. Jeg har opplevd mere negativt enn dette og jeg har snakket med andre foreldre som er veldig fortvilet p.g.a skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver selvsagt ikke dette bare ut fra det ene eksempelet. Jeg har opplevd mere negativt enn dette og jeg har snakket med andre foreldre som er veldig fortvilet p.g.a skolen.

Hvis mange foreldre på skolen deres er misfornøyd, foreslår jeg at dere tar det opp i FAU som kan bringe det videre i SU. Så får rektor i oppgave å rydde opp i lærerne sine.

Det er da mye bedre å gjøre noe enn å sitte på kammerset og hisse seg opp og komme med lite konstruktiv kritikk av en hel yrkesgruppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tanny

Hvis mange foreldre på skolen deres er misfornøyd, foreslår jeg at dere tar det opp i FAU som kan bringe det videre i SU. Så får rektor i oppgave å rydde opp i lærerne sine.

Det er da mye bedre å gjøre noe enn å sitte på kammerset og hisse seg opp og komme med lite konstruktiv kritikk av en hel yrkesgruppe?

Ettersom vi fremdeles har ytringsfrihet her til lands så vil jeg gjerne benytte meg av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ettersom vi fremdeles har ytringsfrihet her til lands så vil jeg gjerne benytte meg av den.

Ytringsfrihet er greit. Men - er det da like greit for deg, at jeg som lærer, sier at foreldrene i dag ikke har peiling på oppdragelse av unger! ? I dagens skole går mye av tida til å lære ungene folkeskikk, noe jeg faktisk mener de skulle lært av foreldrene sine! "Det er ikke rart ungene er som de er, når man ser foreldra!"

Jeg vil nemlig også benytte meg av ytringsfriheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tanny

Ytringsfrihet er greit. Men - er det da like greit for deg, at jeg som lærer, sier at foreldrene i dag ikke har peiling på oppdragelse av unger! ? I dagens skole går mye av tida til å lære ungene folkeskikk, noe jeg faktisk mener de skulle lært av foreldrene sine! "Det er ikke rart ungene er som de er, når man ser foreldra!"

Jeg vil nemlig også benytte meg av ytringsfriheten!

Selvsagt må du kunne få si det hvis du mener det. Det er jo fint at du sier i fra om slikt. Hvis mange som jobber med barn hevder det samme så er det jo viktig å spørre seg hvorfor dagens barn mangeler folkeskikk. Hvorfor var det evt. bedre før?

Å skrive på nettet kan være eneste måte vi kan få sagt hva vi mener og her kan vi også regne med at kanskej politikerne leser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...