Gjest På dagtid Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Jeg venter barn snart og lurer på hvor skal babyen sove på dagtid?.I bagen fra kombi vognen eller skal jeg kjøpe en sånn kurv?Har sprinkel seng men den skal han sove i om natten.Må jo skille imellom natt og dag? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Eldsten min sov i vognbagen eller i sofaen. ) Det var da han var bitteliten, når han ble litt større sov han i sprinkelsenga også på dagen. Lillemor sov vel også litt i bagen, hun lå gjerne ute i vogna og sov, eller i fanget mitt inne mens jeg så dårlige såpe-serier på tv. ) Hun begynte tidligere enn storebroren med å sove i sprinkelsengen på dagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma07 Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Jeg hadde en vugge lignende sak. Det som er greit for de små er at det er varmt og godt og litt trangt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 En kurv er ordentlig koselig - vi har brukt det til begge. Den er skikkelig gammel, den er etter ungenes oldemor. Så er det i god kvalitet kan den brukes til flere, og kanskje gå i arv. Ellers finnes det nydelige tradisjonelle vugger og, kurver til å henge i taket for de litt mer utradisjonelle :-) Bagen til vogna fungerer også kjempefint, våre sov litt rundt-omkring da de var helt små, men ble lagt i kurv/sprinkelseng da de ble såpass store at de kunne rulle seg til siden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Barna våre sov for det meste i vognen da de var helt små, men også litt i vuggen/sengen. Jeg var mye ute og gikk, da var det praktisk at de sovnet i vognene om jeg etterhvert skulle ut. Eller - eldstemann sovnet sjelden sånn uten videre, han måtte jeg ofte trille i søvn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Tror ikke det så nødvendig å skille på natt og dag, men på sovetid og våkentid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Mine har sovet i sprinkelsengen på dagen også. De skjønner forskjellen på natt & dag likevel. For vi har ulike rutiner på kvelden. Sett sånn kurv som henger fra taket, de ser så koslige ut! Men ikke så mange mnd de kan brukes da... :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Jeg har stort sett brukt vogna på dagtid til å sove i for mine barn. Veldig greit synes jeg, for da er du tross alt fri til å både gå tur, gå på besøk og slike ting, også i sovetida til barnet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Den eldste sov i kurv, den neste i reiseseng, og de siste sov i vugge. Mine sov kun godt i vogna når den var i bevegelse 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Babyen min sov litt i vugge i stua i begynnelsen, hun hadde vel 1 lur ute i vogna og resten av dagsovinga i vugga, og så sprinkelsenga på natta. Nå sover hun alle daglurene i vogna, og jeg har ofte vogna inne sånn at jeg kan sove litt selv og. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Til å begynne med har vi brukt sofaen, og gått over til reiseseng i stuen når de blir litt større. Vi har soverom i en annen etasje, så det har ikke vært praktisk å bruke sprinkelsengen på dagtid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Med førstemann fikk vi låne ei lita vugge som sto i stua, hvor han ofte sov på dagtid, hvis ikke han sov i vogna. Nummer to sov daglurene sine stort sett i vogn, men av og til i sprinkelsenga på soverommet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Mine har ligget i vognbagen i stua da de var nyfødte. Etterhvert sov de ute i vogna eller inne i senga om dagen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
astridny Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Min eldste sov i senga si om dagen. Mens min yngste liker å sove ute i vogna på dagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miia Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Begge mine sov i vugge i stua da de var baby. Etterhvert ble det formiddagslur i sprinkelsenga. Ser at mange nå bruker lekegrinda til å sove i på dagtid - veldig kjekt når den likevel står i stua 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Incubo Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Jenta mi sov i vugge i stua, eller ute i vogna. Når hun ble litt større, og hadde gode sovevaner om natta, så fikk hun sove i senga på dagtid og. Også fordi hun våknet lettere da, og det ble vanskelig å bevege seg og prate i stua når hun sov;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Da de var helt nyfødte, så sov mine i vogna ute eller i vognbagen inne på stua. Etterhvert som dagsovingen fikk litt mer struktur, sove de enten ute i vogna eller i senga. På natta sov de to yngste mine i vognbagen på soverommet. Senga ble så alt for stor. De ble født i februar og oktober, så det var ganske kjølig. Vi puttet voksi-posen i vognbagen, og ungen oppi der. Da ble det akkurat passe trangt for en liten kropp som ikke er vant til å ha så stor plass. De lå der ca den første mnd før vi flyttet dem over i sprinkelsenga. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamsemor Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 På dagtid sov babyene våre ute på verandaen i vognen sin. Vi hadde en vugge i stuen (så lenge det var plass til babyene der), som de også dormet av i. Men det kunne og hende at de lå i sprinkelsengen sin på dagtid. De skilte greit mellom dag og natt allikevel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mammamiaaa Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Jeg har ikke skilt noe på dag og natt... I starten lot jeg babyen sove i vogna på dagtid i stua, slik at vi hadde henne inne hos oss, mens på natta fikk hun sove i senga, evnt. i vår seng om hun var urolig.... Men nå sover hun helst i senga si når som helst på døgnet, er hun urolig på dagtid og ikke vil sove, går jeg trilletur med henne og lar henne sove videre i senga til hun våkner når jeg kommer hjem. Det ser ikke ut til at det å sove i senga si hele døgnet har påvirka natt og dag rytma, for hun sover hele natta 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest På dagtid Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Da de var helt nyfødte, så sov mine i vogna ute eller i vognbagen inne på stua. Etterhvert som dagsovingen fikk litt mer struktur, sove de enten ute i vogna eller i senga. På natta sov de to yngste mine i vognbagen på soverommet. Senga ble så alt for stor. De ble født i februar og oktober, så det var ganske kjølig. Vi puttet voksi-posen i vognbagen, og ungen oppi der. Da ble det akkurat passe trangt for en liten kropp som ikke er vant til å ha så stor plass. De lå der ca den første mnd før vi flyttet dem over i sprinkelsenga. Blir det ikke for varmt å ligge i voksi posen inne?.Er litt redd for at det skal bli for varmt til han.Det er vel ikke bra å ha det for varmt eller? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.