Gå til innhold

Når begynne å spise selv?

Pus123

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Småen her er 8 mnd og får av og til en skive i hånden. blir masse gris, men vil at hun skal lære seg at det går ann å holde selv. Kanskje jeg har begynt litt tidlig det vet jeg ikke.

Passer selvsakt godt på tilfelle det kommer noe store biter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Mine fikk spise selv før de var året, men jeg hjalp mye til i begynnelsen. Når de spiste grøt fikk de av og til en egen skje de kunne grise med. Det kom jo ikke så mye grøt i munnen til å begynne med, så det er best å hjelpe til en god stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aliza1365380759

Niesa og nevøen min hjalp til med spisingen fra de var ca 7 mnd gamle, da særlig når det gjaldt brød- og fruktmåltider (litt lettere å treffe munnen med en fast bit i hånda enn grøt på skje ;-)), men det forutsatte selvsagt at noen satt ved siden av og sørget for at ikke alt havnet utenfor munnen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi begynte å spise selv når hun var 6 mnd. Gikk veldig greit det! Men er jo stor forskjell der, som med alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har spist brødskive selv helt fra 6-7 mnd, grøt spiser hun ikke, og ikke-klissete middagsmat spiser hun selv. Legger litt og litt foran henne på bordet, hun får ikke en hel tallerken (da flyr den).

Skje-mat har vi ikke prøvd oss så mye på enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solstice

Hun har spist brødskive selv helt fra 6-7 mnd, grøt spiser hun ikke, og ikke-klissete middagsmat spiser hun selv. Legger litt og litt foran henne på bordet, hun får ikke en hel tallerken (da flyr den).

Vi gjør det på samme måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

'' hun får ikke en hel tallerken (da flyr den).''

Hehe, husker den tiden der, ja :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mine har fått biter av brødskive til å putte i munnen selv fra de var rundt 7-8 mnd gamle.

Spise med skje og gaffel fikk de var de var rundt 10-12 mnd gamle. Mye søl, men etterhvert så blir de så flinke så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...