Gjest Ellenbaby Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Hei Jeg så utrolig redd. I går mistet jeg vogna med min 5 uker gamle sønn i bakken. Nå er jeg så redd for at jeg har påført han noen alvorlige skader, og ødelagt gutten min for resten av livet. Jeg skulle akkurat til å løfte opp vogna, for å gå opp 2 trappe trinn. I det jeg løfter vogna, så svikter kneet mitt under meg, så jeg faller, og vogna velter. (Dette var ute på gress). Ikke klarer jeg å få meg på beina, for å løfte opp igjen vogna, men jeg tror jeg holder vogna oppe, slik at den ikke skal dette over gutten igjen. Vesle gutten min ligger der bare helt stille, som en liten sammenkroket ball, fanget i myggnettingen som var rundt vogna. Jeg får ropt på hjelp, og naboen kommer løpende, og får tatt opp vogna. Jeg får tak i gutten min, som begynner å gråte. Naboen min ringer til legen, som sier at han kan høre babyen gråte, så da er det ingen fare. Vi trengte ikke å komme på legevakten. Jeg synes den diagnosen kom veldig fort, og jeg klarer ikke å få roet meg med det. Er det virkelig så enkelt at så lenge han gråter så var ingen skade skjedd. Jeg skjekket over gutten selv, og fant ingen merker eller kuler noen steder. Og han spiste 2 minutter etter ulykken. Men, nå har jeg så skyldfølelse, at jeg vet ikke hva jeg skal tro. Jeg er så redd for at jeg har alvorlig skadet min 5 uker gamle sønn. Kan dette ha skadet han for livet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Det er ikke så høyt fra vogna, han falt ikke med stor fart og han falt på mykt gress. Babyer har "mykt" skjelett ennå så han har ikke brukket noe og hjernerystelse er også tvilsomt på det myke gresset. Han er nok frisk som en fisk og har slettes ikke fått noen varige men av dette. ) Så bare legg det bak deg og ikke tenk mer på det du. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Synes kanskje legen kunne ha skjønt såpass at du ville ha roet deg mer etter at ungen hadde vært sjekket.... Men,- det var på gresset, ungen hadde ikke et merke og spiste like etterpå? Det høres ut som det gikk veldig bra :-) De er mer robuste enn man tror. Hvis ungen lå stille med en gang, var det sikkert fordi han ble overrasket og redd. Kanskje mistet pusten litt med en gang? Sånn rent objektivt sett, uten å ha en spesiell følelse for ungen og uten hormoner rasende rundt i systemet: Ingen fare! At du er redd, er derimot helt naturlig... :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Han hang i nettet, slik at han ikke falt ned på verken gressbakken eller trappa, skrek med én gang etter hendelsen, har spist og sovet normalt etterpå og er uten synlige skrammer, kuler o.l.? I så fall synes jeg du skal ta det helt med ro. Selv om han skulle fått seg en dunk (men det har han vel ikke, hvis jeg forstår deg rett), tåler de ganske mye. Det med hvorvidt de gråter etterpå eller ikke, er en slags tommelfingerregel for hodeskader. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Selv om jeg kanskje misforsto- du mente vel at han falt ned på gresset - synes jeg ikke det tyder på at noe gikk galt. Skader for livet skal det MYE til før de får. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest går så bra så Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Dette går helt sikkert bra, tror nok ferden ut i dette livet (les: fødselen) var mye verre Babyen er G A R A N T E R T ikke ødelagt for resten av livet 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sepe Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Jeg mistet datteren min ut av vognen da hun var rundt 6 måneder. Jeg trillet på tur, det var glatt og jeg falt fremover i en bratt oppoverbakke samtidig som jeg tviholdt på vognen. Det var akkurat som sakte film da jeg så babyen "sprette" opp av vognen, fly i en liten bue og falle i asfalten... Jeg var livredd!! Men det gikk helt fint med henne, og hun må ha falt mye lengre enn babyen din. Dette er 14 år siden, og vi merker ingenting! :-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ellenbaby Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Jeg mistet datteren min ut av vognen da hun var rundt 6 måneder. Jeg trillet på tur, det var glatt og jeg falt fremover i en bratt oppoverbakke samtidig som jeg tviholdt på vognen. Det var akkurat som sakte film da jeg så babyen "sprette" opp av vognen, fly i en liten bue og falle i asfalten... Jeg var livredd!! Men det gikk helt fint med henne, og hun må ha falt mye lengre enn babyen din. Dette er 14 år siden, og vi merker ingenting! :-) mvh Tusen takk for svar! Og jeg går ut i fra at dere hadde merket noe i løpet av 14 år?!!! Jeg ble så redd så redd. Også skyldfølelse til de grader! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ellenbaby Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Dette går helt sikkert bra, tror nok ferden ut i dette livet (les: fødselen) var mye verre Babyen er G A R A N T E R T ikke ødelagt for resten av livet Det har du nok rett i ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sepe Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Tusen takk for svar! Og jeg går ut i fra at dere hadde merket noe i løpet av 14 år?!!! Jeg ble så redd så redd. Også skyldfølelse til de grader! Tipper vi hadde merket noe ja! Og snakk om skyldfølelse, den var grusom! mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Som de andre sier, så går det helt sikkert bra - men jeg vet akkurat hvordan du har det: Da min eldste var 4 mnd, tok vi bussen. Han lå i vogna og sov. Jeg hadde satt på bremsa, men holdt ikke i vogna. Plutselig bråbremset bussen, vogna veltet, og lille gutten min ble slengt ut av og hang over håndtaket. Han blødde litt fra leppa, men det var jo nakken og hodet jeg var mest redd for. Jeg gikk rett til lege med ham da jeg kom til byen - og avtalte at hvis han virket slapp og sløv og ikke ville spise, skulle jeg ringe legevakta. Han var lit annerledes den dagen enn vanlig, og vi dro på legevakta om kvelden. De las oss inn til observasjon over natta - men alt så fint ut. Og gutten har ikke fått noen men! I tillegg: Jeg datt også ut av vogna da jeg var 5-6 mnd. Min mor skulle ta bilde av meg, fordi jeg akkurat hadde lært å sitte, og i det hun så gjennom kameraet, så hun at jeg tippe sidelengs og datt omtrent på hodet på gresset. Hadde jeg falt på den andre siden, hadde det vært sement.... Men altså - alt gikk fint med meg også (vil jeg påstå selv, da!) :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ellenbaby Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Som de andre sier, så går det helt sikkert bra - men jeg vet akkurat hvordan du har det: Da min eldste var 4 mnd, tok vi bussen. Han lå i vogna og sov. Jeg hadde satt på bremsa, men holdt ikke i vogna. Plutselig bråbremset bussen, vogna veltet, og lille gutten min ble slengt ut av og hang over håndtaket. Han blødde litt fra leppa, men det var jo nakken og hodet jeg var mest redd for. Jeg gikk rett til lege med ham da jeg kom til byen - og avtalte at hvis han virket slapp og sløv og ikke ville spise, skulle jeg ringe legevakta. Han var lit annerledes den dagen enn vanlig, og vi dro på legevakta om kvelden. De las oss inn til observasjon over natta - men alt så fint ut. Og gutten har ikke fått noen men! I tillegg: Jeg datt også ut av vogna da jeg var 5-6 mnd. Min mor skulle ta bilde av meg, fordi jeg akkurat hadde lært å sitte, og i det hun så gjennom kameraet, så hun at jeg tippe sidelengs og datt omtrent på hodet på gresset. Hadde jeg falt på den andre siden, hadde det vært sement.... Men altså - alt gikk fint med meg også (vil jeg påstå selv, da!) :-) Ååååå tusen takk for svar!!! Du aner ikke hvor godt det gjør å høre slikt! Glad det gikk bra med dere begge! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ellenbaby Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Selv om jeg kanskje misforsto- du mente vel at han falt ned på gresset - synes jeg ikke det tyder på at noe gikk galt. Skader for livet skal det MYE til før de får. Jeg er ikke helt sikker på akkurat hva som skjedde. Det gikk liksom så fort, men allikevel så sagte. Jeg fallt, og så vogna velte over ende. Jeg holdt fortsatt i vogna vet jeg, og fikk vel forhindret at vogna igjen fallt over gutten min. Men han lå som en bitte liten bylt, sammentullet i myggnettingen, på gresset. (Jeg tror at myggnettingen forhindret at han ble slengt ut av vogna, så jeg er sjeleglad for den...) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ellenbaby Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Det er ikke så høyt fra vogna, han falt ikke med stor fart og han falt på mykt gress. Babyer har "mykt" skjelett ennå så han har ikke brukket noe og hjernerystelse er også tvilsomt på det myke gresset. Han er nok frisk som en fisk og har slettes ikke fått noen varige men av dette. ) Så bare legg det bak deg og ikke tenk mer på det du. Tusen tusen takk for det. Det var faktisk mens jeg prøvde å skjekke over gutten for merker, eller brudd, at han viste tegn til at han var sulten. Så jeg håper og tror og ber om at dette gikk bra! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Ååååå tusen takk for svar!!! Du aner ikke hvor godt det gjør å høre slikt! Glad det gikk bra med dere begge! Gjett om jeg følte meg som DEN dårlige mora som ikke hadde holdt i vogna da.....???!!!! Og en nabogutt datt ned trappa da han var baby - men det gikk også bra. Hold godt øye med gutten din - hvis han virker som normalt, spiser som normalt, og ikke sover mye mer enn normalt, har det helt sikkert gått fint :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ellenbaby Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Synes kanskje legen kunne ha skjønt såpass at du ville ha roet deg mer etter at ungen hadde vært sjekket.... Men,- det var på gresset, ungen hadde ikke et merke og spiste like etterpå? Det høres ut som det gikk veldig bra :-) De er mer robuste enn man tror. Hvis ungen lå stille med en gang, var det sikkert fordi han ble overrasket og redd. Kanskje mistet pusten litt med en gang? Sånn rent objektivt sett, uten å ha en spesiell følelse for ungen og uten hormoner rasende rundt i systemet: Ingen fare! At du er redd, er derimot helt naturlig... :-) Ja, han spiste med en gang etter dette. Det var mens jeg skjekket gutten for merker, kuler, brudd, at han lente seg inn mot meg, og viste tegn til at han var sulten. Og han har spist, og oppført seg normalt siden dette skjedde i går. (Det er da verre med meg!) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ellenbaby Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Gjett om jeg følte meg som DEN dårlige mora som ikke hadde holdt i vogna da.....???!!!! Og en nabogutt datt ned trappa da han var baby - men det gikk også bra. Hold godt øye med gutten din - hvis han virker som normalt, spiser som normalt, og ikke sover mye mer enn normalt, har det helt sikkert gått fint :-) Ja,akkurat sånn føler jeg med det og. Hadde nå bare jeg klart å holdt meg på beina, så hadde aldri verden vogna til lille gutt veltet. Også bare 5 uker gammel da. Men, han virker helt normal. Spiser, sover og gråter som vanlig. Det er da mye verre med meg. (Som bare gråter, ikke sover, og har helt glemt å spise...!) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Det finnes to typer babyer vet du, de som har falt i bakken/gulvet, og de som kommer til å gjøre det. Legen har forøvrig rett i at det er et veldig godt tegn at de skriker med en gang. Til en annen gang kan du huske på at hvis babyen blir trøtt eller kaster opp like etter er det bra å ringe lege. Eller hvis han/hun mot formodning ikke skulle reagere og bare blir "borte". Men det er skikkelig guffent for mammahjertet uansett!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ellenbaby Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Det finnes to typer babyer vet du, de som har falt i bakken/gulvet, og de som kommer til å gjøre det. Legen har forøvrig rett i at det er et veldig godt tegn at de skriker med en gang. Til en annen gang kan du huske på at hvis babyen blir trøtt eller kaster opp like etter er det bra å ringe lege. Eller hvis han/hun mot formodning ikke skulle reagere og bare blir "borte". Men det er skikkelig guffent for mammahjertet uansett!! Tusen takk for det. Han var faktisk sulten med en gang etterpå. Mens jeg ser over gutten min etter sår, kuler e.l. Så lener han seg mot meg, og viser tegn til å være sulten. Så han gråt, og spiste... Og var veldig våken. Men, gjett om jeg ble skremt. Også bare 5 uker gammel stakkar. Også var jeg helt alene med ham. (Heldigvis for naboen...) Mannen min er i utlandet, så alle tanker fór igjennom hodet mitt, om at mannen min gleder seg til å komme tilbake til gutten sin. (Etter å ha vært borte i 3 uker...!) Også har jeg skadet han. Og kanskje alvorlig... (Men, heldigvis tok mannnen min det veldig pent. Og var faktisk mest bekymret for meg etter at jeg fortalte hva som hadde skjedd). Helt tullete har jeg blitt av dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ufffffffffameghuff Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 uff dette har jeg og fått angst for skal skje... Det skjedde et nesten uhell her en dag, jeg skulle ned to trappetrinn der jeg bor, og jeg så vogna kom så bratt og skjevt at ungen kunne ha falt ut! Det gav meg en vekker... så siden det tar jeg aldri ned vogna med ungen i. Men altså: så lenge ungen griner er det faktisk et godt tegn da... med mindre du ser tegn på brudd osv... Men ser babyen fornøyd ut osv i ettertid er nok ingen skade skjedd da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.