Gå til innhold

Bruker/brukte du ammepute?

Gjest mammamiaaa

Anbefalte innlegg

Gjest mammamiaaa

Syns du det er noe hjelp i det?

Jeg føler at ammemadrasser passer best for de med små pupper for å avlaste armer og rygg. Når man har store pupper henger de jo litt mer ned, og da går det lettere å amme babyen i fanget.

Jeg hadde ammepute, men den var altfor stor og kraftig for meg. De har jo mindre ammeputer da, vanlige puter går også... men nå når babyen har blitt 3 mnd føler jeg at det går mye bedre uten ammepute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sjøstjerna

Har ammet i 4 år tilsammen- uten hverken amme-pute eller amme-madrass som jeg forørvig fikk kjennskap til via DOL idag.

Har ammet stående, gående, sittende og liggende. De to sistnevnte var å foretrekke. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en ammepute, men fikk det ikke til å fungere. Bedre med en vanlig sofapute til støtte for armen som holdt babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamiaaa

Eh jeg skrev ammemadrasser her hehe, mente selvsagt ammepute! Ammemadrasser passer for alle som liker å amme liggende, så slilpper en søl i senga ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ammet i 4 år tilsammen- uten hverken amme-pute eller amme-madrass som jeg forørvig fikk kjennskap til via DOL idag.

Har ammet stående, gående, sittende og liggende. De to sistnevnte var å foretrekke. :-)

Ja, brukte ammepute. Ikke alltid da, og var ikke avhengig av det, men greit og behagelig innimellom.

Men den er ikke noe must for ammende mødre tror jeg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg fikk låne en da Snuppa var baby, men jeg syntes den var alt for stor og klumpete og bare var i veien. Klartemeg lenge med en vanlig liten sofapute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte det i begynnelsen med begge to, men opplevde som deg at den ble overflødig når de nærmet seg 3 mnd. Med minsta brukte jeg mest vanlige puter i begynnelsen også tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Ja, med førstemann var jeg totalt avhengig av ammepute, klarte nesten ikke amme uten. Tok litt tid å finne riktige teknikker.

Med andremann kunne jeg fint amme uten, men det var mest behagelig i sofakroken med ungen liggende på ammeputa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Nei, det brukte jeg aldri. Det hendte jeg brukte en vanlig pute, for den var så lett å forme slik jeg ville. Jeg testet ammepute på helsestasjonen. Jeg syntes ikke det var noe for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Det er utrolig hva en klarer når en har fått teken på det. Jeg har også ammet mens jeg har laget middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Det er utrolig hva en klarer når en har fått teken på det. Jeg har også ammet mens jeg har laget middag.

Ja, sånn er det med alt. Øvelse gjør mester.

De første ukene med førstefødte: jeg måtte ta av meg på overkroppen og ligge for å få til å amme.

Med sistemann: ammet uansett- helst sittende eller liggende. Men ringte telefonen så reiste jeg meg og ammet barnet mens jeg gikk til telefonen. Ammet på buss, på kafe, hvor som helst.

Så øvelse gjør mester. ::-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann testet jeg ut ammepute på barsel, og syntes ikke det var noe særlig.

Med andremann snublet jeg over en ammepute på tilbud mens jeg var gravid, og tenkte det var greit å prøve. Vi brukte den litt i starten, men ikke mye.

Nå skal det innrømmes at jeg foretrekker å amme liggende, så om jeg er hjemme blir det senga uansett. Minsten har faktisk protestert om jeg har prøvd å amme sittende hjemme....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ViViola

Nei, det gjorde jeg ikke.

Med den første var jeg veldig avhengig av å sitte riktig, ha pute riktig osv., mens nr 2 ammet jeg gjerne stående mens jeg lagde middag...

Utrolig hva man får til med 2 små, i steden for bare 1...! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nærmest avhengig av ammeputen en stund mens jeg var veldig sår, blandt annet for å bruke tvillingstilling... Det tok litt tid å finne en god stilling med den, men når det først var på plass, var den gull verdt! Men jeg brukte den bare et par mnd tror jeg, før jeg gikk over til å bruke en vanlig pyntepute. Det fungerte veldig fint, helt til hun hadde bæsjet på begge de to vi hadde, så de måtte kastes;-)

Da var det egentlig tilbake til liggende igjen, hvilket jeg gjør en del enda! Vi ligger stort sett i sofaen og ammer, og hun finner det veldig avslappende og godt! Men hvis jeg ammer før hun skal sove, har jeg henne i armene mine slik at jeg bare kan bære henne rett i seng hvis hun sovner:-)

Nå er hun veeeldig lang da, så ammeputa ville nok blitt liten innen nå uansett! (Hun er snart 4 mnd)

Veit ikke om det har noe med størrelsen på puppen å gjøre, selv om det du skriver jo på en måte virker logisk... Jeg har stooore melkepupper (sikkert F-cup), men likte ammeputen veldig godt likevel! Jeg tenker vel heller at det må være lettere å amme med babyen i armene for den som har litt små pupper, for de kan liksom bare plugge på, uten å måtte holde på puppen for at babyen ikke skal drukne, slik jeg må:-/

Jaggu ikke bare bare:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke store pupper, men fikk ikke noe dreis på amming med ammepute (prøvde det på sykehuset).

Jeg brukte puter under armene, men ikke noe over fanget, og da satt jeg godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...