Gå til innhold

Bidrag!

Gjest Fortvila nå

Anbefalte innlegg

Gjest Fortvila nå

Er det noen som vet om noe kan gjøres når far og datter har inngått en privat bidragsavtale? Datteren er 18 år.Problemet er at far ikke på noen måte vil overholder sine betalingsforpliktelser i forhold til avtalen.Dette er gjort via NAV.Mor er ganske fortvilet fordi hun vet at far ikke vil betale direkte til datter.Dette på bakrunn av tidligere erfaringer.Mor vet at hun ikke har noe hun skal ha sagt da datteren er nå blitt 18 år.Hun hadde regnet med at pengene til datteren skulle gå rett inn på datterens konto via NAV.Datteren er ikke klar over farens manglende evne til å betale.(Har økonomi,men har vist uvilje til å betale bidrag til mor)

Kan denne avtalen på noen måte annuleres? Datter vil bli fortvilet når hun nå får vite at faren har "lurt" henne til å skrive under på noe hun ikke visste var en dårlig "deal"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest se an en måned

Jeg vil anta at den beste rollen du kan ta i dette, er å ikke lage masse oppstyr på forhånd, men at du kan bli med henne til Nav når det har gått en viss tid uten at pengene har kommet inn.

Kanskje det utrolige skjer, og han setter inn pengene til henne, og da må du bare være glad for det.

Eller at det du tror skjer, at det ikke kommer noen penger. Da er det om å gjøre at du ikke forsterker din datters fortvilelse (ikke si "hva var det jeg sa"), men bare være behjelpelig med å være med til Nav (her også uten å forsterke din datters følelse av å bli sveket, bare helt rolig si at han ikke har vist evne til å betale, og at dere må rydde opp før datteren din kommer i betalingsproblemer.

Du bør avtale med datteren din (frem til pengene evt ikke har kommet må dere snakke om dette som om pengene kommer) hva bidraget skal dekke og hva du skal dekke og hva hun skal dekke av sin sommerjobb / ekstrajobb.

Kanskje du bør dekke (deler av) utgifter til bøker og skole, slik at det ikke er dette som stopper opp når evt pengene fra far ikke kommer, og at dere avtaler at kjøretimer, klær osv dekkes av hennes inntekt og pengene fra far (bare et forslag, jeg vet ikke hvilke utgfter dere har, men det eringen vits i å la disse problemene overføres til skoleresultatene hennes, det er bedre å gå på skolen uten en helt ny bukse, enn å gå uten historieboken..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brilleslangen

Du skal se at betalingsviljen til far bli større når han vet at pengene går rett til datteren og ikke via deg. Jeg regner med at han har vært bitter på deg etter bruddet, og på en måte har hevnet seg på deg ved å være uvillig til å betale, men det trenger ikke bety at han ikke oppfyller avtalen når pengene skal gå rett til datteren. Jeg ville som " se det an en måned" sier ha sett det an litt, og hvis det viser seg at du får rett, så synes jeg de rådene du har fått er veldig gode Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fortvila nå

Du skal se at betalingsviljen til far bli større når han vet at pengene går rett til datteren og ikke via deg. Jeg regner med at han har vært bitter på deg etter bruddet, og på en måte har hevnet seg på deg ved å være uvillig til å betale, men det trenger ikke bety at han ikke oppfyller avtalen når pengene skal gå rett til datteren. Jeg ville som " se det an en måned" sier ha sett det an litt, og hvis det viser seg at du får rett, så synes jeg de rådene du har fått er veldig gode Lykke til!

Hadde det bare vært så vel at det var mor han ville la det gå ut over,men slik er det ikke.Han kan selge bestemoren på salg om anledningen bød seg,han har ingen skrupler.Dette er ikke skrevet av en unyansert mor som er fortvilet kun over denne nye avtalen,men det ligger så uendelig mye mer bak.Han har stelt seg veldig dårlig økonomisk,han får nok ikke noe videre lån, og har en del inkasso på seg.Han mangler rett og slett det genet.Slik har han alltid vært,og slik vil det fortsatt være.Mor har skånet barnet farens svakheter,men ser vel nå at barnet må få vite litt mer om faren slik at hun kan være forberedt på det meste.

Uansett tusen takk for svar fra dere:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det bare vært så vel at det var mor han ville la det gå ut over,men slik er det ikke.Han kan selge bestemoren på salg om anledningen bød seg,han har ingen skrupler.Dette er ikke skrevet av en unyansert mor som er fortvilet kun over denne nye avtalen,men det ligger så uendelig mye mer bak.Han har stelt seg veldig dårlig økonomisk,han får nok ikke noe videre lån, og har en del inkasso på seg.Han mangler rett og slett det genet.Slik har han alltid vært,og slik vil det fortsatt være.Mor har skånet barnet farens svakheter,men ser vel nå at barnet må få vite litt mer om faren slik at hun kan være forberedt på det meste.

Uansett tusen takk for svar fra dere:-)

''Han kan selge bestemoren på salg om anledningen bød seg,han har ingen skrupler.''

Bare la han selge bestemoren, så kan datteren få pengene i bidrag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...