Gå til innhold

Ta med storebror på ultralyd?

Gjest Snart uke 27

Anbefalte innlegg

Gjest Snart uke 27

Jeg skal på ultralyd midt i ferien og lurer på om jeg ta ta med sønnen min på snart 7?.Det står i brevet at søsken ikke skal være med men hvor streng er dem på det?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest minnah

Det er nok som sikkerhet i tilfelle noe mot formodning skulle være galt. I slike tilfeller kan et søsken bli svært skremt, og kanskje ikke få den støtten fra foreldrene som de burde.

Når det er sagt må jeg nesten spørre - hvorfor putter du punktum etter spørsmålstegn? Har sett flere som gjør det her i det siste. Pussig påfunn ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hoolibooli

jeg tok med storesøster på 8 uten at det var noe problem,

Vi sa at hun kunne sitte ute å vente om det var et problem at hun var med, men de sa hun bare skulle være med inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har jo ikke skrevet det for moro skyld da. Ultralyd er ikke et show, det er en medisinsk undersøkelse for å se om alt er som det skal med babyen. Om det er noe galt vil jeg tro mor og far gjerne vil være alene en liten stund og slippe å ta hensyn til et lite søsken.

Så nei, jeg synes ikke man skal ta med så små søsken på ultralyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal respektere det de skriver. Det er en ørliten teoretisk risiko for at det ikke bare blir en hyggestund, og da skal du ikke ha noen ekstra forpliktelser.

Siden det er ferietid, kunne han evt. ventet på gangen, uten løfte om å komme inn. Kanskje har de tid til å slippe ham inn et minutt mot slutten hvis alt har gått greit. Men du skal ikke ta det som noen selvfølge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det står i brevet at søsken ikke skal være med, synes jeg at du skal respektere det. Dette er sikkert fordi det er en viss risiko for at man oppdager unormale ting, som man sikkert bør spare barn for.

Du kan jo etter denne ultralyden, når du vet at alt er bra, bestille privattime med UL, og da ta med storebror?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest En lillebror i magen

Hvis det står i brevet at søsken ikke skal være med, synes jeg at du skal respektere det. Dette er sikkert fordi det er en viss risiko for at man oppdager unormale ting, som man sikkert bør spare barn for.

Du kan jo etter denne ultralyden, når du vet at alt er bra, bestille privattime med UL, og da ta med storebror?

Jeg har vært på 3 ultralyder før.Dette er bare en rutine sjekk for at jeg har en muskelknute som dem skal følge med på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på 3 ultralyder før.Dette er bare en rutine sjekk for at jeg har en muskelknute som dem skal følge med på

Dersom du "vet" at alt er bra med den lille i magen, og dette er en sjekk på andre ting som du ikke kan få alvorlige beskjeder så ville jeg ringt og spurt om 7 åringen kan få være med. Får du et nei ville jeg respektert det.

Dersom du er usikker på hvilke svar du får på ul, feks at du kan få et svar som gjør deg stresset, redd, lei osv så ville jeg ikke tatt med søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hvorfor ikke respektere det de skriver ?? ingen familesammenkomst dette

Nå er de jo ikke en UL for at du skal få se babyen for første gang dette her da .... de skal faktsik se etter om alt er iorden.

Syns du kan respektere det som står skrevet, du kan ta med en videofilm å få de til å ta opp UL/eller du får et bilde, er alt iorden så kan du vel la barnet ditt se filmen/bildet når du kommer hjem, et lite barn skjønner jo ikke hva som vises på skjermen allikevel, knapt nok at en annen klarer å se hva det er .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...