Gjest eadni-mamma Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Jeg gleder meg til overskriften "Vil hente far med tvang" lyser mot oss i avisene. Nå kan altså mor få bøter hvis barnet ikke møter til samvær - uavhengig om det er mor som ikke vil at far skal se barnet eller barnet som ikke ønsker å benytte seg av sin samværsrett. Det kunne vel like gjerne hett samværsplikt for barn, og samværsrett for far - for det er det det dreier seg om. Joda, jeg synes at barn skal ha rett til samvær med både mor og far, så mye de ønsker og kan. Jeg synes at mor og far skal være voksne og sette barnas behov i sentrum. Desverre så kjenner jeg også til for mange tilfeller hvor far nærmest har psykopatiske trekk, sjarmerende og perfekt utad og en som driver psykisk terror innenfor fire vegger. En som mor ser vil ødelegge barna, en som barna er redd for. Det er etter min oppfatning disse mennene som først og fremst vil utsette sine barn for tvangshenting. Jeg er redd kvinner og barn igjen blir taperne, og de ressurssterke, viljesterke, arrogante, psyopatiske mennene vil seire igjen. Jeg blir skremt når lovgivning skal regulere oss inn i det mest private og sårbare. Jeg skulle ønske ressursene heller gikk til å fremme myke løsninger, arenaer hvor mor og barn er trygg sammen med far, skolering av foreldre og tett oppfølging når noen hevder at det er fare for at barn lider overlast. For det er vel det alt dreier seg om, en mor som er redd for at barnet lider overlast. I de tilfellene hvor det er en mor som saboterer pga såret stolthet og hevnlyst vil dette kunne snus ved disse arenaene hvor mor/far/barn møtes på nøytral grunn og blir enig om kjøreregler. Hvor de skoleres i å sette barnas behov i sentrum. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 *applaus* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 ''Jeg gleder meg til overskriften "Vil hente far med tvang" lyser mot oss i avisene.'' Tja...Barn som opplever at en av foreldrene _ikkje_ vil ha samvær er neppe tjent med et samvær som forelderen er tvunget til, hadde det derimot stått "Vil lokke samværsforelderen med "gulerot" og kjærlig tvang." Så begynner eg å være enig med deg. ''Nå kan altså mor få bøter hvis barnet ikke møter til samvær - '' Slik har det vært i mange år, men det har nesten ingen effekt (oppnår ikkje vesentlig mer samvær) bortsett fra og tilføre Staten noen kroner. ''Det kunne vel like gjerne hett samværsplikt for barn, og samværsrett for far - for det er det det dreier seg om.'' Er det det? ''Joda, jeg synes at barn skal ha rett til samvær med både mor og far, så mye de ønsker og kan. Jeg synes at mor og far skal være voksne og sette barnas behov i sentrum.'' Og eg syns alle skal være snille med hverandre, og at det skal bli slutt på all mobbing og at alle slutter å krige. Hallo!!! ''Desverre så kjenner jeg også til for mange tilfeller hvor far nærmest har psykopatiske trekk, sjarmerende og perfekt utad og en som driver psykisk terror innenfor fire vegger.'' De finnes, og mange av de er "livsfarlige" for barna. ''En som mor ser vil ødelegge barna, en som barna er redd for.'' Da gjør mor følgende: a. Ho reiser sak for domstolen, der ho ber om at far ikkje får samvær eller får samvær med tilsyn. b. Ho sender bekymringsmelding til Barnevernet. c. Ho anmelder saken til Politiet. ''Det er etter min oppfatning disse mennene som først og fremst vil utsette sine barn for tvangshenting. Jeg er redd kvinner og barn igjen blir taperne, og de ressurssterke, viljesterke, arrogante, psyopatiske mennene vil seire igjen.'' Ok. Etter min oppfatning så er det mødre (eller fedre) med psykopatiske trekk som forhindrer kontakten mellom barna og den _normale_ samværsforelder som er det største problemet her, og det er disse barna som nå vil få _reell_ hjelp til å få tvangsgjennomført sitt rettmessige samvær. ''Jeg blir skremt når lovgivning skal regulere oss inn i det mest private og sårbare. Jeg skulle ønske ressursene heller gikk til å fremme myke løsninger, arenaer hvor mor og barn er trygg sammen med far, skolering av foreldre og tett oppfølging når noen hevder at det er fare for at barn lider overlast.'' I de tilfellene med "umulige" foreldre og fastlåste konflikter så er det totalt dødføtt med "pjatt" og "myke" løsninger, det eneste som virker er tvang! ''For det er vel det alt dreier seg om, en mor som er redd for at barnet lider overlast.'' Ps! Det finnes faktisk _fedre_ med aleineomsorg også, eg er èn av de... Og om eg var bekymra for vårt barns "ve & vel" når han var hos mor så hadde eg reist sak for domstolene, meldt saken til Politiet eller sendt bekymringsmelding til Barnevernet. Eg (som enslig forsørger) har ikkje myndighet eller kompetanse til å avgjøre samvær/ikkje samvær, eg er også innhabil pga. eg er følelsesmessig engasjert og har (eventuelle) antipatier mot mor. ''I de tilfellene hvor det er en mor som saboterer pga såret stolthet og hevnlyst vil dette kunne snus ved disse arenaene hvor mor/far/barn møtes på nøytral grunn og blir enig om kjøreregler. Hvor de skoleres i å sette barnas behov i sentrum.'' Jada, vi ser kor mye Familievernkontorene oppnår med dette! Det er desverre (for å si det mildt) en utopi, da kan vi likegodt begynne å tro på julenissen igjen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.