Gjest babyfarger Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Jeg skal strikke et plagg til en nyfødt gutt, men er litt usikker på fargene. Her i huset er vi ikke så nøye på dette med guttefarger og jentefarger, men jeg vet ikke helt hvordan det er med mottakerne av denne gaven. Derfor vil jeg gjerne "safe" litt, jeg vil jo gjerne at plagget blir noe de vil bruke med glede. Jeg har lyst å bruke lyslilla og en litt mørkere blåfarge, slik at ca 2/3 av plagget blir lyslilla og 1/3 blått. Går det "an" til en gutt, eller er lilla helt feil uansett? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Jeg tror jeg hadde foretrukket 2/3 blått og 1/3 lys lilla, eller kanskje aller helst en fin grønnfarge 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Jeg ville ikke gått for lyslilla til en gutt, nei. Disse to fargene sammen, hørtes ikke pent ut heller.... Pastellfarger/duse farger er pent til babyer. Hvis du skal ha to-farget, bør farge nr 2 være hvitt. Dusgrønn + hvitt, lysblå + hvitt, osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest babyfarger Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1214729750' post='3912595] Jeg ville ikke gått for lyslilla til en gutt, nei. Disse to fargene sammen, hørtes ikke pent ut heller.... Pastellfarger/duse farger er pent til babyer. Hvis du skal ha to-farget, bør farge nr 2 være hvitt. Dusgrønn + hvitt, lysblå + hvitt, osv. De to fargene er veldig pene sammen, men det er jo litt vanskelig å vise uten bilde 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest babyfarger Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Jeg tror jeg hadde foretrukket 2/3 blått og 1/3 lys lilla, eller kanskje aller helst en fin grønnfarge Det blir ikke så pent om jeg bytter om på fargene, da blir plagget for mørkt. Det er penest med den lyseste fargen som hovedfarge og detaljer i litt mørkere farge. Men jeg får prøve å finne en annen farge enn lilla. Har ikke tid til å dra og handle garn nemlig, derfor vil jeg gjerne strikke av noe jeg har fra før. Men kanskje hvitt og blått kan fungere bra også 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Det blir ikke så pent om jeg bytter om på fargene, da blir plagget for mørkt. Det er penest med den lyseste fargen som hovedfarge og detaljer i litt mørkere farge. Men jeg får prøve å finne en annen farge enn lilla. Har ikke tid til å dra og handle garn nemlig, derfor vil jeg gjerne strikke av noe jeg har fra før. Men kanskje hvitt og blått kan fungere bra også Hvitt og blått er jo bestandig pent, men kan være vanskelig å vaske... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Jeg ville ikke gått for lilla nei... Kanskje lys- og mørk blå sammen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest babyfarger Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Jeg ville ikke gått for lilla nei... Kanskje lys- og mørk blå sammen. Men lys blå har jeg ikke 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mammamiaaa Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Jeg ville heller gjort omvendt så det ble mest blått. Lilla er mest jentefarge, men dominerer blått kan lilla godt være "mønster".. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Ikke lilla til gutt nei... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.