Gå til innhold

Farger på babyklær

Gjest babyfarger

Anbefalte innlegg

Gjest babyfarger

Jeg skal strikke et plagg til en nyfødt gutt, men er litt usikker på fargene. Her i huset er vi ikke så nøye på dette med guttefarger og jentefarger, men jeg vet ikke helt hvordan det er med mottakerne av denne gaven. Derfor vil jeg gjerne "safe" litt, jeg vil jo gjerne at plagget blir noe de vil bruke med glede. Jeg har lyst å bruke lyslilla og en litt mørkere blåfarge, slik at ca 2/3 av plagget blir lyslilla og 1/3 blått. Går det "an" til en gutt, eller er lilla helt feil uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ikke gått for lyslilla til en gutt, nei. Disse to fargene sammen, hørtes ikke pent ut heller....

Pastellfarger/duse farger er pent til babyer. Hvis du skal ha to-farget, bør farge nr 2 være hvitt.

Dusgrønn + hvitt, lysblå + hvitt, osv.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest babyfarger

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1214729750' post='3912595]

Jeg ville ikke gått for lyslilla til en gutt, nei. Disse to fargene sammen, hørtes ikke pent ut heller....

Pastellfarger/duse farger er pent til babyer. Hvis du skal ha to-farget, bør farge nr 2 være hvitt.

Dusgrønn + hvitt, lysblå + hvitt, osv.

:)

De to fargene er veldig pene sammen, men det er jo litt vanskelig å vise uten bilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest babyfarger

Jeg tror jeg hadde foretrukket 2/3 blått og 1/3 lys lilla, eller kanskje aller helst en fin grønnfarge :)

Det blir ikke så pent om jeg bytter om på fargene, da blir plagget for mørkt. Det er penest med den lyseste fargen som hovedfarge og detaljer i litt mørkere farge. Men jeg får prøve å finne en annen farge enn lilla. Har ikke tid til å dra og handle garn nemlig, derfor vil jeg gjerne strikke av noe jeg har fra før. Men kanskje hvitt og blått kan fungere bra også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke så pent om jeg bytter om på fargene, da blir plagget for mørkt. Det er penest med den lyseste fargen som hovedfarge og detaljer i litt mørkere farge. Men jeg får prøve å finne en annen farge enn lilla. Har ikke tid til å dra og handle garn nemlig, derfor vil jeg gjerne strikke av noe jeg har fra før. Men kanskje hvitt og blått kan fungere bra også :)

Hvitt og blått er jo bestandig pent, men kan være vanskelig å vaske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mammamiaaa

Jeg ville heller gjort omvendt så det ble mest blått. Lilla er mest jentefarge, men dominerer blått kan lilla godt være "mønster"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...