Gjest ikke idol-mamma Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Inspirert av tråden småflaut - min datter er også 10 år. Hun danser og synger aldri i familieselskap - slikt tar hun ut på kulturskolen. Men som så mange andre småjenter drømmer hun om å delta i Mgp jr eller idol. Jeg har i forsiktige vendinger sagt til henne at det er de som er spesielt flinke som blir med i mgp og idol, og selv om hun er flink er det barn som er kjempeflinke, som holder på med musikk fra de er bittemå og omtrent har musikk i hodet hele dagen som blir med. Er litt i tvil om hvor mye jeg skal si. Jeg synes jo at hun er flink og sånt, men jeg kan se at hun ikke utmerker seg på noen måte. Har ingen tro på at hun kan hevde seg i slike konkurranser, og jeg ønsker å spare henne for ydmykelser i idol og skuffelser når det gjelder mgp jr. Hva gjør dere andre? Lar dere barna tro at de har et helt spesielt talent som verden bare venter på å oppdage? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Min eldste har også snakket om deltakelse i Idol, he he. Hun har spurt meg om jeg synes hun har talent. Jeg svarte noe sånt som at jeg synes hun er kjempeflink, men at en mamma ikke er den rette personen til å gi en vurdering på talent hos egne barn. En nøytral person som har peiling er den beste til å uttale seg. Hun godtok det svaret. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Jeg ville ikke latt barnet mitt bli med på noe sånt før jeg visste at han/hun taklet kritikk relativt bra. Om man blir helt knust av å høre at man ikke er bra, syns jeg det blir feil å la barnet bli med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest t.w.w.d.b Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Jeg ville ikke latt barnet mitt bli med på noe sånt før jeg visste at han/hun taklet kritikk relativt bra. Om man blir helt knust av å høre at man ikke er bra, syns jeg det blir feil å la barnet bli med. støtter den! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 ''Men som så mange andre småjenter drømmer hun om å delta i Mgp jr eller idol. Jeg har i forsiktige vendinger sagt til henne at det er de som er spesielt flinke som blir med i mgp og idol, og selv om hun er flink er det barn som er kjempeflinke, som holder på med musikk fra de er bittemå og omtrent har musikk i hodet hele dagen som blir med.'' Stort bedre forklaring enn det er det vanskelig å komme med. Når det gjelder Idol så tror eg hun er for ung til å delta uansett, men om ho virkelig har ambisjoner i forhold til musikk så kan stor egeninnsats og kulturskolen gjøre underverker. Time will show...:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Vår eldste sendte inn en "hjemmelaget" sang, sammen med ei venninne, til MGP jr i fjor. Personlig syntes jeg sangen var kjempefin. Vi snakket mye om at det absolutt ikke var sikkert de kom med, at det var mange hundre som kom til å sende inn sanger. Det var spennende å vente, og når avslaget kom så gikk det helt greit. Vår datter lager sanger stort sett hele tiden. Jeg synes hun har en fin stemme, men hun trenger å øve seg på å slå seg litt mer løs. Jeg kommer ikke til å presse henne til noe, men la henne få lov til å melde seg på ting hun ønsker selv. Når det gjelder den mellomste, som også elsker så synge, men ikke har samme sangstemme eller kreativitet når det gjelder musikk, så oppfordrer jeg ikke henne... Så langt har hun heller ikke bedt om å være med på noe slikt heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miia Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Min eldste har også snakket om deltakelse i Idol, he he. Hun har spurt meg om jeg synes hun har talent. Jeg svarte noe sånt som at jeg synes hun er kjempeflink, men at en mamma ikke er den rette personen til å gi en vurdering på talent hos egne barn. En nøytral person som har peiling er den beste til å uttale seg. Hun godtok det svaret. {Jeg svarte noe sånt som at jeg synes hun er kjempeflink, men at en mamma ikke er den rette personen til å gi en vurdering på talent hos egne barn. En nøytral person som har peiling er den beste til å uttale seg.} 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miia Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Min eldste har også snakket om deltakelse i Idol, he he. Hun har spurt meg om jeg synes hun har talent. Jeg svarte noe sånt som at jeg synes hun er kjempeflink, men at en mamma ikke er den rette personen til å gi en vurdering på talent hos egne barn. En nøytral person som har peiling er den beste til å uttale seg. Hun godtok det svaret. Herregud, for et rotehue jeg er; for det første skulle innlegget under være i gåsetegn - og det mangler jo en kommentar der! Ville bare si at jeg synes det var en veldig fin måte å formulere seg på Da har du på en måte oppmuntret henne, samtidig som du får sagt noe om at kanskje ikke hele verden er enig i din vurdering... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Herregud, for et rotehue jeg er; for det første skulle innlegget under være i gåsetegn - og det mangler jo en kommentar der! Ville bare si at jeg synes det var en veldig fin måte å formulere seg på Da har du på en måte oppmuntret henne, samtidig som du får sagt noe om at kanskje ikke hele verden er enig i din vurdering... En mor hører og ser mye med hjertet tror jeg Men skal jeg være helt ærlig tror jeg ikke hun vil utmerke seg på noen som helst måte innen sang. Interessene til barna kommer og går, så det er bare å vente på neste påfunn. Det er jo bare fint de prøver seg fram med litt forskjellig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Jeg husker de hadde audition for Annie da jeg var barn. Jeg sa til mamma at jeg veldig gjerne ville prøve. "Men du har jo ikke rødt hår..." innvendte mamma. "Man bruker parykk", forklarte jeg. Jeg kunne se hun var litt i tvil om hva hun skulle si, hvorpå hun til slutt kom fram til: "Men X... Du kan jo ikke synge." Det fungerte veldig bra 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Jeg husker de hadde audition for Annie da jeg var barn. Jeg sa til mamma at jeg veldig gjerne ville prøve. "Men du har jo ikke rødt hår..." innvendte mamma. "Man bruker parykk", forklarte jeg. Jeg kunne se hun var litt i tvil om hva hun skulle si, hvorpå hun til slutt kom fram til: "Men X... Du kan jo ikke synge." Det fungerte veldig bra Hehe. Stakkars mora di kjempet nok litt md seg selv dr. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Hehe. Stakkars mora di kjempet nok litt md seg selv dr. ) Oi, jeg var visst litt gnien med e-ene i det innlegget. Jaja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Hehe. Stakkars mora di kjempet nok litt md seg selv dr. ) Hun gjorde nok det, men ærligheten hjalp og jeg entret verden med realistiske forventninger 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Uansett hvor dyktig barnet mitt er vil jeg forsøke å styre unna Idol, Mgp junior og lignende. Så jeg tror ikke jeg ville knyttet svaret mitt mot barnets mer eller mindre manglende talent. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Oi, jeg var visst litt gnien med e-ene i det innlegget. Jaja. Jeg tenkte du kanskje var gått over til ungdomsspråket 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Uansett hvor dyktig barnet mitt er vil jeg forsøke å styre unna Idol, Mgp junior og lignende. Så jeg tror ikke jeg ville knyttet svaret mitt mot barnets mer eller mindre manglende talent. Jeg vil også gjøre mitt ytterste for å holde barna unna slike konkurranser! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Det er altfor mange som stiller opp på idol og norske talenter uten å være så veldig flinke. Dette bør barn og ungdom spares for og jeg syns du gjør det riktige ved å holde henne tilbake. Vi har jo sett mange eksempler på ungdommer som driter seg ut på idol og som ikke skjønner hvorfor de ikke gikk videre... mamma syns jo de er verdens flinkeste;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.