Gå til innhold

Feber hos 8 mnd gammel baby

Mamma07

Anbefalte innlegg

Småen begynte å få feber natt til lørdag. I går lå feberen på 39 - 39,5. På kvelden gikk den ned i 38,9. Hun sov godt etter kl 0100 på natten. Våknet kl 0600 og grein for så å sovne igjen til 0700. Da sto vi opp og fikk i henne frokost. Sovnet fra kl 11- til 12 og sovnet nå kl 1430. Hun sover veldig urolig og ligger å vrir seg og ynker.

Er usikker på om det er tennene eller om hun er "vanlig" syk. Prøvde å ta henne i munnen i går og kjenne, men da ble hun hysterins og grein. Til tider vil hun verken spise eller drikke. Og så plutselig vil hun ha alt mulig. Samme med kos og lek. I dag har hun lek litt i små perioder. Og plutselig vil hun bare kose/ sove.

Det sies at feber dag nr 3 skal lege oppsøkes. Bør vi gjøre det? Prøvde å gi paracet mixtur i går kveld så hun skulle få en god natt, men fikk ikke i henne alle 5 ml. Bare bitte litt.

Er første gang hun er syk så er litt usikker, håper Dol folka kan komme med litt råd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På babyer ville jeg brukt stikkpille, da får du i henne hele dosen.

Man får ikke feber av at tennene kommer. Men tenner kommer mye lettere gjennom når man har feber, så det skjer ofte samtidig.

Med en så liten baby ville jeg hatt lav terskel for å ringe legen, men du må nesten bare føle på deg selv hvor bekymret du er. Så lenge hun får i seg litt å drikke, har våte bleier og ikke er helt totalt bortreist, ville jeg sett det an og bare ringt hvis det varte mer enn 3 døgn. At hun sover mer enn vanlig er en naturlig følge av feberen, for mange unger. Men hvis du ikke får kontakt og sånn, ringer du selvsagt sporentreks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo ut som hun har ok allmenntilstand hvis dere får i henne litt mat og hun orker å leke litt. Hvis ungen er veldig slapp i tre dager er det greit å oppsøke lege, og hvis du føler at du ikke tør ha ansvaret lenger er det jo ok med en telefon til lege/legevakt.

Jeg har pleid å "dunke ned" feberen med paracet hvis den ligger rundt 40, eller hvis jeg ser at ungen har vondt.

Det er lettere med stikkpiller enn med mikstur til babyer, da klarer hun jo ikke å spytte ut igjen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo ut som hun har ok allmenntilstand hvis dere får i henne litt mat og hun orker å leke litt. Hvis ungen er veldig slapp i tre dager er det greit å oppsøke lege, og hvis du føler at du ikke tør ha ansvaret lenger er det jo ok med en telefon til lege/legevakt.

Jeg har pleid å "dunke ned" feberen med paracet hvis den ligger rundt 40, eller hvis jeg ser at ungen har vondt.

Det er lettere med stikkpiller enn med mikstur til babyer, da klarer hun jo ikke å spytte ut igjen ;-)

Vi tok oss en tur til legen, hun kom opp i 40 i feber rundt 16 tiden. Jeg ga da en halv stikkpille og hun ble fort mye bedre. Legen fant ikke noe. Tok også blodprøve. De sa at det sikkert var et virus. (noe jeg kunne funnet ut av meg selv, men men) Var godt å få komme seg til legen å sjekke ut.

Nå er hun helt fin igjen. Leker og kryper rundt :o) Håper det er over for denne gang...

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...