Gå til innhold

en liten gutt er død....

vici

Anbefalte innlegg

Venninnen min mistet sin lille gutt i krybbedød fredag, han ble 3 måneder gammel.

Jeg var hos henne i dag og spurte om det var noe jeg kunne gjøre for henne. Da spurte hun meg om jeg kunne kjøpe en eller to engler som kunne stå på graven under begravelsen. Altså som tåler å stå ute i regn og som er fine å se på.

Det lovet jeg henne å ordne, men hvor kjøper jeg det på denne årstiden? Bor på jæren så dersom noen vet om butikker på jæren/sandnes så hadde jeg blitt veldig glad. (eller har forslag om butikker som kan ha dette.

Nå nyttet det ikke å bestille over nettet pga begravelsen er på torsdag, men finnes det slike engler på nett? Ser for meg at den er litt mindre enn en halvliter brusflaske og så må den altså kunne stå ute i regnet. Hun sa selv at hun brydde seg lite om engelen ble kjøpt på nille eller kostet kun noen kroner, men hun ønsket så en engel.

Håper noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hør på en butikk som selger gravsteiner og slikt, det koster sikkert en del, men det tåler i alle fall å stå ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør på en butikk som selger gravsteiner og slikt, det koster sikkert en del, men det tåler i alle fall å stå ute.

Det skal jeg, men naboen her sa at slike ting må bestilles. Vet du om det stemmer?

Det må vel være noen butikker som har engler selv om det ikke er advent/jul? Jeg klarer bare ikke tenke hvor jeg skal begynne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg, men naboen her sa at slike ting må bestilles. Vet du om det stemmer?

Det må vel være noen butikker som har engler selv om det ikke er advent/jul? Jeg klarer bare ikke tenke hvor jeg skal begynne.

Jeg aner ikke om det må bestilles, men det kan godt hende, de har vel kanskje ikke lagre av slikt i butikken nei.

Så trist da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en hobbybutikk som Panduro. Kanskje de har engler der selvom det ikke er tid for juleverksted. De kan kanskje tipse deg videre i løypen.

Jeg ville nok også tatt en telefon til Julehuset i Drøbak. Der bugner det av nisser vet jeg, men det kan kanskje hende de har en og annen engel også.

Jeg klarer ikke helt å forestille meg hvordan, eller om, engelen skal festes på gravstenen, eller skal den bare stilles oppå gravstenen.

Hadeland glassverk har i alle fall noen fine glassengler som er ganske robuste og disse selges jo i div. glassmagasin rundt juletider. De kan stilles oppå en gravstøtte.

Jeg går ut i fra at store butikker der det selges glass, porselen, stearinlys og allskens gaveartikler ganskje har noen engler på lager.

Hva med rett og slett sende ut en etterlysning på finn.no?

Jeg håper du finner en riktig fin engel til minne om din venninnes lille gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan prøve f.eks Lysthuset i Kirkegt i Stavanger, eller Hobby og Terapi nede i Verksgt. De har sikkert ryddet bort englene på denne tiden av året, men når du forklarer situasjonen, så kan de sikkert finne fram?! De pleier jo å ha i keramikk f.eks.

Men en annen ting.... Stå på graven under begravelsen? Jeg trodde at sånne ting var sånt som kom på plass etterhvert, sammen med gravstøtte ol.... Under selve begravelsen er det vel strengt tatt ikke noe naturlig sted å sette dem?

Stakkars foreldre. Lykke til med "englejakten"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimabel

I Oslo ligger det en kristen butikk der de selger engler. Lurer på om det kanskje er en del av en bokhandel.. Det er et sted der de har juleevangelieutstilling også, ganske stor butikk altså. Men jeg har bare vært der en gang, og er ikke så godt kjent. Mener det ligger i akersgata i nærheten av der Dagbladet lå tidligere. Kanskje noen som er bedre kjent i Oslo skjønner hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Oslo ligger det en kristen butikk der de selger engler. Lurer på om det kanskje er en del av en bokhandel.. Det er et sted der de har juleevangelieutstilling også, ganske stor butikk altså. Men jeg har bare vært der en gang, og er ikke så godt kjent. Mener det ligger i akersgata i nærheten av der Dagbladet lå tidligere. Kanskje noen som er bedre kjent i Oslo skjønner hva jeg mener?

Forslaget er kjempegodt, og det er den bokhandelen som Laban har lagt ved link til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Icoramora

Jeg så noe slikt på plantasjen.. Sånne til å ha ute i hagen eller på kirkegård. Men vet desverre ikke om det er der lenger. Ca tre uker siden jeg så det på en plantasje butikk. Kan jo hende noen andre blomster butikker også har det. Ta en tlf til de nærmeste butikkene,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...