Gå til innhold

Utflod hos 8-åring

Gjest Mor 38

Anbefalte innlegg

Gjest Mor 38

Min datter på 8 år har de siste 4 ukene hatt utflod. Mengden har variert, men til tider har det vært ganske mye. Fargen er gulaktig/lys brun. Hun har ikke kløe, og er ellers frisk. Hun har klaget litt over magesmerter innimellom. Det ser ikke ut til at det plager henne, vi snakker helt fint om dette - og hun er hverken brydd eller sjenert i forhold til problemet. "Behandlingen" vår har til nå vært vanlig hygiene med intimsepe, skifte av undertøy og bruk av truseinnlegg. Men utfloden er der fremdeles. Er dette normalt? Hvis ikke, hva kan det være? Det er vel ikke puberteten og menstruasjon som er på vei - synes det er litt tidlig. Hun har også begynt å få illeluktende svette, enda et tegn på pubertet. Likevel synes jeg det er tidlig hos en 8 årig norsk jente. Jeg fikk selv mensen da jeg var ca 12 år. Håper du kan gi litt informasjon - vi skal på ferie snart, og får neppe noe legetime før avreise. Det jeg bekymrer meg mest for, er at hun skal ha en eller annen slags infeksjon som trenger behandling. Dersom det derimot skulle være en normal tilstand, skal jeg la min 8 årige datter fortsette å bruke truseinnlegg hver dag? Trodde ikke det var så bra heller, kan jo fort bli klamt og tett. Hilsen bekymret mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Per H Finne, Professor i barnesykdommer

Det er ikke uvanlig med dlitt utflod hos jenter og spes- ved begynnende pubertet, fordi slimhinnen i skjeden forander seg.Dersom det er mye utflod og den lukter, vil jeg mistenke en infseksjon i skjeden.

Det bør tas en bakerilogisk prøve av sekretet og evt. behandling med skylling eller antibiotika generelt,avhengig av hvilke mikrober som vokser. Av og til er det en sreptokokk infeksjon som man kan få mistanke om ved å ta en enkel strep test .

Jeg synes du skal la en lege undersøke henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...