Gå til innhold

Sjekk barna i sommer

Gjest Elextra

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest minnah

Æsj, ja, jeg er egentlig ikke "hysterisk" for noen dyr - edderkopper, slanger eller no, men flått... får frysninger.

Men en god nr 2 på creepy-lista er hjortelusflua....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Æsj, ja, jeg er egentlig ikke "hysterisk" for noen dyr - edderkopper, slanger eller no, men flått... får frysninger.

Men en god nr 2 på creepy-lista er hjortelusflua....

Ja, æsj, men den har jeg heldigvis ingen direkte erfaring med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, æsj, men den har jeg heldigvis ingen direkte erfaring med.

Ja, sjekk, det sier jeg også! Fant 3 stk på gutten min i går, var bare så vidt jeg så de.. var godt gjemt bak øra, i nakken, og på låret. ekkelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest at det finnes et middel du kan smøre på for å unngå dette. Mener det var Autan som har det. Samme merke som de som har myggmiddel.

Greit å være veldig oppmerksom ettersom du kan blir skikkelig syk av disse krypene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

Uff ja, de er ikke gaoslige de der....

Vi som bor i skogen ser nok av de hvertfall.Men jeg har forsatt ikke plukket en av ungene enda!!!?! :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kapitulert jeg, plukker av i ren vane og tenker ikke over det, de er rett og slett for mange.

Har plukket av guttungen iallefall 20 hittil i år, han dusjes og undersøkes hver gang vi har vært i skauen.

Det er verre med meg selv, for jeg saumfarer ikke min egen kropp like godt, og de sitter jo på de mest forunderlige stedene også da.

Har unngått Borrelia da, men vet flere rundt her som har måttet få antibiotika kur allerede i år, så bør vel være obs om vi blir syke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Har kapitulert jeg, plukker av i ren vane og tenker ikke over det, de er rett og slett for mange.

Har plukket av guttungen iallefall 20 hittil i år, han dusjes og undersøkes hver gang vi har vært i skauen.

Det er verre med meg selv, for jeg saumfarer ikke min egen kropp like godt, og de sitter jo på de mest forunderlige stedene også da.

Har unngått Borrelia da, men vet flere rundt her som har måttet få antibiotika kur allerede i år, så bør vel være obs om vi blir syke!

Oi, det var mye.

Har aldri hatt det selv, men syvåringen min har hatt flått et par ganger.

Antar man kan bli litt vant til å plukke flått om det skjer ofte(?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Æsj ja, de er kjempeekle. Når vi er på hytta sjekker jeg ungene hver kveld før legging. Heldigvis har de sluppet unna så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Den første gangen jeg skulle ta ut en flått tok jeg en brødpose over hånden. Jeg brukte sikkert 15 minutter på den vemmelige jobben. Nå er jeg herdet, og flåtten blir tatt ut uten at jeg skjelver og nesten er på randen av hysteri.

Flåttene her ser helt annerledes ut enn de media har bilder av. Våre er langt mindre og helt svarte. Det kan jo hende jeg også kommer over en av disse stygge, men håper jeg slipper.

Jeg har enda ikke fått flått på meg selv. *Banker som f.... i bordet*. Den ene datteren min får på seg veldig ofte. Kanskje fordi hun er så liten og har hele seg i busker og kratt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første gangen jeg skulle ta ut en flått tok jeg en brødpose over hånden. Jeg brukte sikkert 15 minutter på den vemmelige jobben. Nå er jeg herdet, og flåtten blir tatt ut uten at jeg skjelver og nesten er på randen av hysteri.

Flåttene her ser helt annerledes ut enn de media har bilder av. Våre er langt mindre og helt svarte. Det kan jo hende jeg også kommer over en av disse stygge, men håper jeg slipper.

Jeg har enda ikke fått flått på meg selv. *Banker som f.... i bordet*. Den ene datteren min får på seg veldig ofte. Kanskje fordi hun er så liten og har hele seg i busker og kratt.

''Flåttene her ser helt annerledes ut enn de media har bilder av. Våre er langt mindre og helt svarte.''

De som det er bilder av, med de store lyse kroppene, er de samme som du kjenner til,- etter at de har suget blod en tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

''Flåttene her ser helt annerledes ut enn de media har bilder av. Våre er langt mindre og helt svarte.''

De som det er bilder av, med de store lyse kroppene, er de samme som du kjenner til,- etter at de har suget blod en tid...

''

De som det er bilder av, med de store lyse kroppene, er de samme som du kjenner til,- etter at de har suget blod en tid...''

Å hjelpe meg.... Det var faktisk det jeg fryktet :-O I og med at jeg aldri har sett slike håpet jeg at det var en annen art. Nå fikk jeg enda større grunn til å sjekke barna grundig om kveldene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''

De som det er bilder av, med de store lyse kroppene, er de samme som du kjenner til,- etter at de har suget blod en tid...''

Å hjelpe meg.... Det var faktisk det jeg fryktet :-O I og med at jeg aldri har sett slike håpet jeg at det var en annen art. Nå fikk jeg enda større grunn til å sjekke barna grundig om kveldene!

Sånne store har jeg bare sett på dyrene våre,- de vi selv har fått på oss, pleier vi å merke - og fjerne - før det går så lang tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Hos oss har ene sønnen min hatt flått to ganger, begge gangene har mannen min tatt jobben, jeg har ment jeg har for dårlig syn! ;P.

Vi er mye ved sjøen om sommeren, så egentlig forunderlig at vi ikke har større erfaring med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flott mot flått

Kan varmt anbefale flottpinsett. Synes den er best den av metall med en fjær i bunnen. Du låser på en måte pinsetten også er det bare å vri rundt, da slipper flotten.

Har foreløpig bare vært nødt til å bruke den på bikkja, men regner med den er like bra på mennesker. Jeg synes ikke det er enkelt å plukke ut med fingrene ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Kan varmt anbefale flottpinsett. Synes den er best den av metall med en fjær i bunnen. Du låser på en måte pinsetten også er det bare å vri rundt, da slipper flotten.

Har foreløpig bare vært nødt til å bruke den på bikkja, men regner med den er like bra på mennesker. Jeg synes ikke det er enkelt å plukke ut med fingrene ihvertfall.

Vi har faktisk en flåttpinsett på hytta, men tror ikke vi har brukt den ennå.

Mente å ha lest at det var "tull" med slike pinsetter, at det var best å fjerne bare med fingrene, men jeg tror nok uansett jeg ville foretrekket presisjonen man får med en pinsett.

*grøsser igjen litt ved tanken*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har flåttpinsett, men jeg syns den er litt klønete å bruke. Skviser flåtten, på en måte. Det beste, syns jeg, er et slags mini-mini-kubein i plast. Man dytter flåtten inn i sprekken og snurrer til den slipper taket. Bruker den både på katten og barna. Jeg kjøpte den hus vetrinæren, men de har den kanskje i dyrebutikker også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flott mot flått

Vi har flåttpinsett, men jeg syns den er litt klønete å bruke. Skviser flåtten, på en måte. Det beste, syns jeg, er et slags mini-mini-kubein i plast. Man dytter flåtten inn i sprekken og snurrer til den slipper taket. Bruker den både på katten og barna. Jeg kjøpte den hus vetrinæren, men de har den kanskje i dyrebutikker også.

Jeg har den i plast også. Men synes den i metall er best. Har aldri gått hull på flåtten, men er enig at den kan se litt "skummel" ut slik.

Men hovedsaken er jo at man slipper å ta på flotten =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Her sør er vi så vant til flåtten at jeg synes ikke det er noe særlig å hause seg opp på.

Har vi vært på steder der jeg antar det er flått, sjekker jeg meg selv og ungene om kvelden. Tror kanskje ett av barna hadde én flått i vår - ,men ellers er det vel ca 2-3 stykker på hver av oss i løpet av sesongen - ikke så ille det...

Men eldstemann, han fikk borreliainfeksjon en gang - da hadde han fått en flått langt ut på høsten, etterat jeg hadde sluttet å sjekke ham for flått. Den satt i hodebunnen, og jeg fjernet den med en gang jeg fant den. Etter noen dager kom det en rød ring rundt bittstedet, og han måtte ha antibiotikakur. Gikk heldigvis fint :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest midia

Plukket 4 flått av sønnen i dag, han hadde alle på rekke og rad nederst på magen.

Vi har nettopp fått hytte ved en skog, lørdag skulle han ta knekken på maurtua og kledde seg godt for å unngå flott.

Nå viser det seg at han hadde fått på seg likevel å de ble ikke oppdaget før i ettermiddag.

Vi får se framover nå om han blir i dårlig form.

Lurveline sin sønn ble syk etter 1 flått etter hyttebesøket, han går på antibiotika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...